beantwoord

Thalys Parijs/ Lille gecombineerde trein?

• 13 augustus 2018
  • 37 reacties
  • 771 Bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Reputatie 4
Ben: ik wacht nog even op een berichtje van jou nadat je je collega bij NS internationaal hebt gesproken......
Reputatie 4
..en alvast voor mensen die nog naar Lille reizen: het is inderdaad een gecombineerde trein met een deel voor Parijs en een deel voor Lille. Let goed op want het staat niet altijd juist op de borden en de omroep vermeldt het niet!! Ook geeft de planner regelmatig een overstap aan, dit is dus NIET nodig!
Badge +3
Je kunt aan het rijtuignummer op de zitplaatsreservering zien in welk treinstel je stoel gereserveerd is. De reeks 11-18 is altijd het treinstel van Amsterdam naar Parijs. Ik weet niet welke reeks men gebruikt voor het treinstel van Amsterdam naar Lille maar ik vermoed dat het 1-8 is. Bovendien staat op ieder rijtuig aangegeven wat de eindbestemming van dat specifieke treinstel is.
Reputatie 4
Wij hadden een hoog nummer: 36. Ws iets van 32/37 wat ik zo snel zag staan op de trein.
Badge +3
Dat zou goed kunnen. Ik kan me de volgende reeksen herinneren:
1-8: Brussel - Parijs
11-18 Amsterdam - Parijs
21-28 Keulen - Parijs

Een aparte reeks 31-38 voor de treinen van Amsterdam naar Lille is dan niet onlogisch.
Reputatie 4
@Ben ....krijg ik nog een terugkoppeling van je nadat je je collega bij NS internationaal hebt gesproken? Ik mag niet rechtstreeks mailen dus ik vraag het via dit topic...
Reputatie 5
Hi Sim70,

Ik spreek mijn collega morgen in de loop van de middag, ik zal dan zodra ik wat weet dit aan jou laten weten!
Reputatie 4
Fijn! Ik kan niet genoeg benadrukken dat ik erg schrok van het omboekadvies en toen ik belde niemand daar iets van wist......en nogmaals jij bedenkt dat niet spontaan dus ergens bij NS int is iets heel fout gegaan.....
Reputatie 4
En het feit dat op de reisdag zelf weer een overstap werd aangegeven in de app en op de website...kan best dat hun info ook niet klopte want de planner gaf bijna iedere dag iets anders aan....
Reputatie 5
Ik heb inmiddels met Sim70 via privéberichten contact gehad!
Reputatie 4
Het is prima opgelost met hulp van Ben, dank daarvoor. Verder is de ‘vroege’ Lille Thalys inmiddels uit de dienstregeling, dus dit probleem zal zich niet meer voordoen....voor mij is zit topic afgerond en gesloten. Fijne avond allemaal!
Reputatie 5
Voor de meelezers:

Het bleek inderdaad een gecombineerde trein te zijn, waarvoor geen overstap nodig is geweest.
Hoe dit soms onduidelijk wordt weergegeven in de Reisplanner, zal worden bekeken en hopelijk niet meer voor situaties als deze zorgen!

Reageer