beantwoord

Thalys Parijs/ Lille gecombineerde trein?

  • 13 augustus 2018
  • 37 reacties
  • 794 Bekeken

Reputatie 4
Volgende week gaan wij naar Lille. Zowel de NS app als de NS internationaal planner geeft een overstap in Brussel aan ( trein vertrekt 7.17 uit Amsterdam ). Toen ik maanden terug boekte was het nog een rechtstreekse trein. Chat met NS internationaal gehouden, ook zij geven aan rechtstreekse trein. Omdat beide steden Parijs en Lille dezelfde vertrektijden hebben vermoed ik een combi trein die in Brussel gesplitst wordt. Kan iemand die recent dit traject gereisd heeft dit bevestigen? NS int. Wist doet niet, zij zagen twee verschillende treinnummers in hun systeem. Maar hoe staat het dan op de borden?
icon

Beste antwoord door Ben NS 11 september 2018, 15:18

Voor de meelezers:

Het bleek inderdaad een gecombineerde trein te zijn, waarvoor geen overstap nodig is geweest.
Hoe dit soms onduidelijk wordt weergegeven in de Reisplanner, zal worden bekeken en hopelijk niet meer voor situaties als deze zorgen!
Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 5
Voor de meelezers:

Het bleek inderdaad een gecombineerde trein te zijn, waarvoor geen overstap nodig is geweest.
Hoe dit soms onduidelijk wordt weergegeven in de Reisplanner, zal worden bekeken en hopelijk niet meer voor situaties als deze zorgen!
Reputatie 4
Het is prima opgelost met hulp van Ben, dank daarvoor. Verder is de ‘vroege’ Lille Thalys inmiddels uit de dienstregeling, dus dit probleem zal zich niet meer voordoen....voor mij is zit topic afgerond en gesloten. Fijne avond allemaal!
Reputatie 5
Ik heb inmiddels met Sim70 via privéberichten contact gehad!
Reputatie 4
En het feit dat op de reisdag zelf weer een overstap werd aangegeven in de app en op de website...kan best dat hun info ook niet klopte want de planner gaf bijna iedere dag iets anders aan....
Reputatie 4
Fijn! Ik kan niet genoeg benadrukken dat ik erg schrok van het omboekadvies en toen ik belde niemand daar iets van wist......en nogmaals jij bedenkt dat niet spontaan dus ergens bij NS int is iets heel fout gegaan.....
Reputatie 5
Hi Sim70,

Ik spreek mijn collega morgen in de loop van de middag, ik zal dan zodra ik wat weet dit aan jou laten weten!
Reputatie 4
@Ben ....krijg ik nog een terugkoppeling van je nadat je je collega bij NS internationaal hebt gesproken? Ik mag niet rechtstreeks mailen dus ik vraag het via dit topic...
Reputatie 7
Badge +3
Dat zou goed kunnen. Ik kan me de volgende reeksen herinneren:
1-8: Brussel - Parijs
11-18 Amsterdam - Parijs
21-28 Keulen - Parijs

Een aparte reeks 31-38 voor de treinen van Amsterdam naar Lille is dan niet onlogisch.
Reputatie 4
Wij hadden een hoog nummer: 36. Ws iets van 32/37 wat ik zo snel zag staan op de trein.
Reputatie 7
Badge +3
Je kunt aan het rijtuignummer op de zitplaatsreservering zien in welk treinstel je stoel gereserveerd is. De reeks 11-18 is altijd het treinstel van Amsterdam naar Parijs. Ik weet niet welke reeks men gebruikt voor het treinstel van Amsterdam naar Lille maar ik vermoed dat het 1-8 is. Bovendien staat op ieder rijtuig aangegeven wat de eindbestemming van dat specifieke treinstel is.
Reputatie 4
..en alvast voor mensen die nog naar Lille reizen: het is inderdaad een gecombineerde trein met een deel voor Parijs en een deel voor Lille. Let goed op want het staat niet altijd juist op de borden en de omroep vermeldt het niet!! Ook geeft de planner regelmatig een overstap aan, dit is dus NIET nodig!
Reputatie 4
Ben: ik wacht nog even op een berichtje van jou nadat je je collega bij NS internationaal hebt gesproken......
Reputatie 4
Ik ben zojuist gebeld....de trein rijdt wel rechtstreeks. Ik kom er na volgende week -als ik reis gemaakt heb- nog even op terug. De tegenstrijdige berichten zijn behoorlijk verwarrend en het kost me tijd en moeite om een en ander duidelijk te krijgen.....
Reputatie 4
Ik word morgen gebeld, ik laat de oplossing nog even weten. Onze reisdatum is ruim voor 2 september dus theoretisch speelt dat nog niet.
Reputatie 5
Vanaf 2 september rijdt de doorgaande ochtendrit naar Lille überhaupt niet meer. De Thalys-website meldt:

"Aanpassing van het transportplan tussen zondag 02 september 2018 en zondag 09 december 2018.
Thalys herneemt in september een aangepaste dienstregeling om de capaciteitsverlaging van de onderhoudsateliers in Frankrijk en België, ten gevolge van verschillende stakingsacties, op te vangen.
Dit houdt in dat sommige treinen ontdubbeld zullen worden tussen Brussel en Parijs (er zal slechts één treinstel rijden in plaats van twee gekoppelde treinstellen).
Bovendien worden de ochtendverbindingen op het traject Amsterdam-Rijsel beperkt tot Brussel (treinen nummer 9993 en 9994)."

Zoals eerder gemeld komt de trein naar Lille in de dienstregeling 2019 niet meer terug.
Reputatie 5
Zou je mij je NAW-gegevens en telefoonnummer kunnen sturen in een privébericht? Ik zal er dan voor zorgen dat je morgen wordt gebeld.

(Je kunt me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken, en vervolgens op 'stuur bericht').
Reputatie 4
Collega kan mij alleen doorverbinden met boekingsafdeling waar de wachttijd lang is...Ben wil je mij een plezier doen en vragen of ik morgen teruggebeld kan worden als men 100% zeker is van een antwoord? Als ik nu wil boeken voor de 23 e , via de website van NS internationaal dan kan dat gewoon op dezelfde trein die rechtstreeks gaat. Ik vind Dit echt een hele rare situatie.
Reputatie 4
Vorig jaar liep er ook een draadje over dit onderwerp.....

https://community.ns.nl/internationaal-reizen-37/wel-of-niet-overstappen-35641
Reputatie 4
Volgens de collega van NS internationaal is het wel een rechtstreekse trein......hij is het nu op mijn verzoek aan het navragen....
Reputatie 4
Ok dan ga ik bellen...ik neem aan dat ik wel gewoon om 7.17 kan vertrekken?
Reputatie 5
Deze aanpassing is helaas gedaan nadat er al tickets geboekt waren, dit zal nog niet in de Reisplanner verwerkt zijn.
Ik heb dit nagevraagd bij een leidinggevende van de NS International afdeling, Imane.
Er is bij je boeking een aantekening gemaakt, zodat mijn collega aan de telefoon dit voor je in orde gaat maken!
Reputatie 4
O en als de trein van 7.17 niet rechtstreeks gaat hoe kan ik dan ongeboekt worden naar eentje die dat wel doet? Het enige alternatief is die van
s middags 15.17 maar dat kost me een halve dag. Dat vind ik eerlijk gezegd geen alternatief......ik vermoed nog steeds een misverstand/ ruis op delijn. Nogmaals als een trein geschrapt wordt of je moet overgeboekt worden dan mag ik toch verwachten dat ik daar actief over benaderd wordt? Mijn mailadres is bekend. Het is dat ik toevallig vorige week even checkte en ineens die overstap op zag poppen die nu ineens weer verdwenen is op de NS website van internationaal en nationaal.
Reputatie 4
En volgens de NS app ook gewoon rechtstreeks.......
Reputatie 4
Volgens de website van ns internationaal rijdt de trein wel, zonder overstap. Ik wil best bellen maar krijg nu zulke verschillende informatie. Eerlijk gezegd baal ik daar best wel van......
Reputatie 4
Hallo Ben,

eeeeh nu val ik even van Mn stoel.....hoe had ik dit moeten weten als ik niet op dit forum had gepost???? En bij internationaal zeggen ze juist dat er wel een rechtstreekse trein rijdt dus daar zal ik niet veel verder mee komen.....een geboekte trein kan toch niet eens niet meer rijden zonder dat mensen die geboekt hebben daarover een mail ontvangen??????? Mag ik vagen van wie jij je informatie hebt dan kan ik dat erbij zeggen als ik bel....

Reageer