beantwoord

Thalys rijdt niet van Brussel naar Parijs half juli

  • 5 July 2023
  • 9 reacties
  • 258 Bekeken

Krijg bericht van Thalys dat hun trein niet rijdt van Brussel naar Parijs op 18 juli geboekt en terug 22 juli. Wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door Tamzin 5 July 2023, 13:06

Bekijk origineel

9 reacties

Krijg bericht van Thalys dat hun trein niet rijdt van Brussel naar Parijs op 18 juli geboekt en terug 22 juli. Wat kan ik doen?

Contact opnemen met degene waar u het kaartje hebt gekocht. Daar kunt u vragen wat er aan de hand is en wat de alternatieven zijn.

Aternatieven als u echt op reis moet zijn wellicht Flixbus of BlaBlaCar Bus. Flixbus rijdt 11x per dag van Amsterdam naar Parijs, BlaBlaCar Bus zelfs 12x. 

Reputatie 7
Badge +1

Krijg bericht van Thalys dat hun trein niet rijdt van Brussel naar Parijs op 18 juli geboekt en terug 22 juli. Wat kan ik doen?

Contact opnemen met degene waar u het kaartje hebt gekocht. Daar kunt u vragen wat er aan de hand is en wat de alternatieven zijn.

Een van de alternatieven als u echt op reis moet is wellicht Flixbus. Flixbus rijdt 11x per dag van Amsterdam naar Parijs.

Flixbus ipv Thalys is wel heel erg inleveren op comfort. Wel vreemd dat de trein dan niet rijdt.

 

Zie ook deze site; https://www.thalys.com/nl/nl/verkeersinfo/36104

 

 

Flixbus ipv Thalys is wel heel erg inleveren op comfort.

Aan een trein die niet rijdt heb je weinig. Thalys heeft een monopolie want andere spoorvervoerders zijn er nog niet. En zolang Thalys geen geld heeft voor nieuw materieel zal dit probleem blijven terugkeren.

Dus is het roeien met de riemen die je hebt en zonder auto is het dan bus of vliegtuig.

Reputatie 7

Te weinig materieel beschikbaar lees je dan, waardoor meerdere ritten uitvallen…. Slechte dienstverlening. 

Daar gaat je comfortabele reis en moet je je aanpassen.

Omboeken naar een wel rijdende Thalys zal wel niet gaan, want die zitten al vol.

Het is ergerlijk maar wat doe je eraan, helemaal niks. Geld terugvragen en dan met vliegtuig, auto of bus. 

Hier wordt een normale intercity Brussel - Parijs (vergelijk de IC Amsterdam -Brussel) node gemist. 

 

 

 

Reputatie 7
Badge

Ik hoop wel dat @zonnetjeleuk de reis niet bij NS Internationaal heeft geboekt.

Reputatie 7
Badge +1

Als het goed is staat er in de mail die je kreeg wat de alternatieven zijn. In principe zijn dat:

  1. Niet reizen en volledige terugbetaling..
  2. Reizen met het de eerstvolgende verbinding (zonder extra kosten).
  3. Reizen op een andere datum naar keuze zonder extra kosten.

Bij optie 2. gebeurt het vaak dat je ook zonder kosten op een eerdere trein op dezelfde datum kunt worden omgeboekt.

Reputatie 7
Badge +1

Omboeken naar een wel rijdende Thalys zal wel niet gaan, want die zitten al vol.

Het kan geen kwaad om dat even te controleren.

Op de 18e zie ik nog geen volgeboekte treinen. Op de 22e wel een paar maar er zijn nog voldoende andere.

dank voor de reacties….naar infobalie in utrecht gegaan en ben geholpen met omboeken naar latere tijd, dat liever dan geen beloofde reis aan mijn nichtjes. Heb daar wel meer dan een uur aan loket gestaan om het te kunnen regelen. Online werkte het niet. Als het niet was gelukt was ik met de flixbus gegaan of met de auto! Retourreis naar Berlijn was trouwens ook een ramp. Hauptbahnhof in verbouwing en reserveringen werkten niet vanwege overvolle treinen…Maar ja het is ook een luxe om met de trein te kunnen naar mooie steden toch?

Reputatie 7

dank voor de reacties….naar infobalie in utrecht gegaan en ben geholpen met omboeken naar latere tijd, dat liever dan geen beloofde reis aan mijn nichtjes. Heb daar wel meer dan een uur aan loket gestaan om het te kunnen regelen. Online werkte het niet. Als het niet was gelukt was ik met de flixbus gegaan of met de auto! Retourreis naar Berlijn was trouwens ook een ramp. Hauptbahnhof in verbouwing en reserveringen werkten niet vanwege overvolle treinen…Maar ja het is ook een luxe om met de trein te kunnen naar mooie steden toch?

Het internationale Europese treinverkeer kan de grote vraag gewoon niet aan. En de kwaliteit / robuustheid van veel Europees spoor is maar matig, er is veel verwaarloosd de afgelopen decennia. 

Gaat het goed, dan is het een heerlijke manier om van stad naar stad te reizen 😀 

Reageer