beantwoord

Thayls op Alkmaar?

Reputatie 2
Ik hoorde van iemand dat er Donderdag ochtend een Thayls vertrekt vanaf Alkmaar, heeft iemand hier meer informatie over? Hoelaat ie vertrekt en waarom ie daar rijd?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 24 juli 2016, 15:09

Ik heb even navraag gedaan bij de betreffende afdeling en krijg bericht dat dit niet klopt. Wel kun je via de website wel de reis vanaf Alkmaar boeken en je krijgt dan 1 vervoersbewijs, maar het is gewoon met overstap in Amsterdam of Rotterdam. Waar heb je deze info gevonden?
Bekijk origineel

11 reacties

Nee klopt, er werd beweerd van wel. Echter kwam de filmproducent later met een reactie, dat het gewoon een Intercity trein zou zijn.
Volgens mij is er geen thalys gekomen op Alkmaar, of heb ik het mis?
Er komt als het goed is inderdaad een Thalys. Dit voor een filmopname, en dus niet in reizigersdienst op dat moment.
Reputatie 2
Ik heb dat gerucht ook gezien, maar het lijkt me niet logisch, aangezien station Alkmaar verbouwd wordt en er minder ruimte is om zo maar een trein langere tijd te parkeren. Maar misschien heb ik het wel mis. Aangezien ik daar bijna dagelijks kom zal ik een fototje knippen mocht ik donderdag een bijzondere trein zien staan in Alkmaar!

Lijkt me leuk 🙂,
helaas ga ik die ochtend op vakantie dus kan ik hem helaas niet zien.
Ik heb dat gerucht ook gezien, maar het lijkt me niet logisch, aangezien station Alkmaar verbouwd wordt en er minder ruimte is om zo maar een trein langere tijd te parkeren. Maar misschien heb ik het wel mis. Aangezien ik daar bijna dagelijks kom zal ik een fototje knippen mocht ik donderdag een bijzondere trein zien staan in Alkmaar!
Reputatie 2
Ik heb even navraag gedaan bij de betreffende afdeling en krijg bericht dat dit niet klopt. Wel kun je via de website wel de reis vanaf Alkmaar boeken en je krijgt dan 1 vervoersbewijs, maar het is gewoon met overstap in Amsterdam of Rotterdam. Waar heb je deze info gevonden?

Zoals ik al eerder vermeld heb is de trein niet in reizigersdienst maar wordt hij ingezet voor opnames van de Franse film "Gangsterdam".
Reputatie 6
Badge +2
http://www.somda.nl/forum/18386/p585739
bijdragevandennis
Op Somda spreekt men van een vertrek voor acht uur. Mogelijk zelfs al om zeven uur. Het is Somda, maar ik denk dat de exacte dienstregeling daar wel vermeld zal worden.
Reputatie 2
Ik hoorde dat het was vanwege een filmopname dus niet in reizigersdienst.
Reputatie 7
Badge +4
Het komt me onwaarschijnlijk voor en op de reisplanner is het ook niet aangegeven. De Thalys gaat normaal niet verder dan Amsterdam en vertrekt daar ook weer vandaan, richting Frankrijk.

Reageer