beantwoord

Ticket Eurostar Rotterdam - Londen, 29 juli 2020

• 6 juli 2020
  • 3 reacties
  • 121 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur**
  • 84 reacties

Ik heb nog voor de Coronacrisis een retourticket Rotterdam - Londen geboekt met de Eurostar via de website van NS International. In deze boeking heb ik gekozen voor tijdstippen gericht op een directe verbinding (die vanaf 18 mei 2020 mogelijk zouden moeten zijn) en op een vroeg tijdstip. Als ik nu op de website van NS international kijk zie ik alleen opties met Thalys naar Brussel en dan overstappen met erg ongunstige tijden die voor mij totaal niet uitkomen.

Kan ik nu automatisch de Thalys nemen of zijn mijn tickets nu geannuleerd en krijg ik geld terug? Het is allemaal enorm onduidelijk en qua communicatie staat het niet duidelijk op de website. Kan iemand het mij uitleggen aub?

icon

Beste antwoord door loklok8 6 juli 2020, 15:21

Vanaf 9 juli rijden er weer directe Eurostar treinen vanuit Londen naar Rotterdam/Amsterdam. Vanaf 13 juli rijdt de Eurostar ook weer tussen Amsterdam/Rotterdam en Brussel Zuid/Midi. De directe trein vanuit Nederland richting Londen rijdt tot nader order niet.

De tickets worden niet automatisch geannuleerd en je dient zelf contact op te nemen met de klantenservice om het ticket te laten omboeken, een restitutie of voucher aan te vragen.

Het is niet mogelijk om elke willekeurige Thalys trein te nemen, omdat er een reserveringsplicht geldt voor de Thalys en dus een treinbinding geldt. Mocht je bij het omboeken voor de IC Brussel kiezen, dan is het wel mogelijk om elke IC Brussel trein die die dag vertrekt te nemen.

Je zou het moeten uitproberen of het lukt om een eVoucher aan te vragen via de website van Eurostar. De website geeft vanzelf aan of het mogelijk is om een voucher aan te vragen nadat je het formulier verstuurd hebt. Als je je boeking kan inzien via de website van Eurostar zou je in principe ook een eVoucher via de website kunnen aanvragen, via de website zou je dan ook zelf je reis kunnen wijzigen. Mocht het niet lukken, dan zou je het via de klantenservice van NS International moeten doen.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

Ik zie op de website van Eurostar zelf dat je een voucher kunt aanvragen. Kan dit ook als je geboekt hebt via NS international?

Reputatie 6
Badge +1

Vanaf 9 juli rijden er weer directe Eurostar treinen vanuit Londen naar Rotterdam/Amsterdam. Vanaf 13 juli rijdt de Eurostar ook weer tussen Amsterdam/Rotterdam en Brussel Zuid/Midi. De directe trein vanuit Nederland richting Londen rijdt tot nader order niet.

De tickets worden niet automatisch geannuleerd en je dient zelf contact op te nemen met de klantenservice om het ticket te laten omboeken, een restitutie of voucher aan te vragen.

Het is niet mogelijk om elke willekeurige Thalys trein te nemen, omdat er een reserveringsplicht geldt voor de Thalys en dus een treinbinding geldt. Mocht je bij het omboeken voor de IC Brussel kiezen, dan is het wel mogelijk om elke IC Brussel trein die die dag vertrekt te nemen.

Je zou het moeten uitproberen of het lukt om een eVoucher aan te vragen via de website van Eurostar. De website geeft vanzelf aan of het mogelijk is om een voucher aan te vragen nadat je het formulier verstuurd hebt. Als je je boeking kan inzien via de website van Eurostar zou je in principe ook een eVoucher via de website kunnen aanvragen, via de website zou je dan ook zelf je reis kunnen wijzigen. Mocht het niet lukken, dan zou je het via de klantenservice van NS International moeten doen.

Reputatie 2

@loklok8 bedankt voor je antwoord! Wel vind ik het gek dat deze info niet te vinden is op de website van NS international zelf. Daarnaast zie ik deze trein opties niet als ik zoek naar treintickets op ns international. Ik zou zelf graag een voucher willen, ik moet uiteindelijk toch naar Londen en kies liever de trein dan het vliegtuig.

Reageer