Ticket naar de grens online boeken lukt niet | NS Community
beantwoord

Ticket naar de grens online boeken lukt niet

  • 23 December 2022
  • 8 reacties
  • 228 Bekeken

Ik heb voor mijn kerstvakantie een integraal one country pass voor Duitsland. De reis naar de grens is niet inbegrepen. Ik heb zowel op nsinternationaal.nl als bahn.de geprobeerd om een ticket te boeken maar het lukt niet. Het grenspost wordt niet herkend. Ook Arnhem of Hengelo werkt niet als grenspunt. Met de ov chipkaart reizen gaat ook niet omdat je in Duitsland niet kan uitchecken. Nu kan ik wel naar een NS int balie maar dat is voor mij ook al een reis op zich, en het moet toch ook online kunnen. Maar waar en hoe.

icon

Beste antwoord door Daniel 23 December 2022, 13:04

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Je kunt geen kaartjes naar het grenspunt kopen, maar je kunt wel kortingen selecteren. Via NS International krijg je het juiste tarief als je de Bahncard 100 als korting voor het Duitse deel van het kaartje kiest, maar daar schijnt weleens moeilijk over gedaan te worden als je geen Bahncard 100 hebt (maar een Interrail pas).

Alternatief kan je ook via oebb.at boeken, maar die verkopen vanuit Nederland alleen tickets voor de ICE. Hun ticketshop heeft (na een klik op “Wer fährt” en dan Ermässigung hinzufügen”) een kortingsoptie “Ticket-Deutschland vorhanden” waarmee je alleen betaald voor het Nederlandse traject tot de grens.

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb voor mijn kerstvakantie een integraal one country pass voor Duitsland. De reis naar de grens is niet inbegrepen. Ik heb zowel op nsinternationaal.nl als bahn.de geprobeerd om een ticket te boeken maar het lukt niet. Het grenspost wordt niet herkend. Ook Arnhem of Hengelo werkt niet als grenspunt. Met de ov chipkaart reizen gaat ook niet omdat je in Duitsland niet kan uitchecken. Nu kan ik wel naar een NS int balie maar dat is voor mij ook al een reis op zich, en het moet toch ook online kunnen. Maar waar en hoe.

 

Er zijn wel een paar plekken die wel met de OV-chipkaart in Duitsland werken. Sowieso Aken en Emmerich. Ik dacht inmiddels ook Gronau. Mocht je daar dus de grens overgaan dan is het wel mogelijk om met de OV-chipkaart te doen. 

Reputatie 7
Badge +1

Je kunt geen kaartjes naar het grenspunt kopen, maar je kunt wel kortingen selecteren. Via NS International krijg je het juiste tarief als je de Bahncard 100 als korting voor het Duitse deel van het kaartje kiest, maar daar schijnt weleens moeilijk over gedaan te worden als je geen Bahncard 100 hebt (maar een Interrail pas).

Verder krijg je in Nederland dan 15% Railplus-korting (is bij een BahnCard inbegrepen). Behalve natuurlijk als je in Nederland voordeelurenkorting hebt (die combinatie lukt alleen bij NS).

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt geen kaartjes naar het grenspunt kopen, maar je kunt wel kortingen selecteren. Via NS International krijg je het juiste tarief als je de Bahncard 100 als korting voor het Duitse deel van het kaartje kiest, maar daar schijnt weleens moeilijk over gedaan te worden als je geen Bahncard 100 hebt (maar een Interrail pas).

Verder krijg je in Nederland dan 15% Railplus-korting (is bij een BahnCard inbegrepen). Behalve natuurlijk als je in Nederland voordeelurenkorting hebt (die combinatie lukt alleen bij NS).

Voordeeluren-abonnementen bestaan niet meer. De gratis railplus voor 60+ ook niet meer. Wel kun je railplus kopen.

Reputatie 7
Badge +1

Voordeeluren-abonnementen bestaan niet meer.

Maar voordeelurenkorting nog wel :)

Reputatie 7
Badge +3

Voordeeluren-abonnementen bestaan niet meer.

Maar voordeelurenkorting nog wel :)

Neen hoor, dat heet dalurenkorting. Voordeelurenkorting kende geen middagspits tot dat VDU gelijk werd gesteld aan dalvoordeel.VDU bestaat sinds 1-1-22 niet meer en heet nu ook dal voordeel. 

Reputatie 7
Badge +1

Voordeeluren-abonnementen bestaan niet meer.

Maar voordeelurenkorting nog wel :)

Neen hoor, dat heet dalurenkorting. Voordeelurenkorting kende geen middagspits tot dat VDU gelijk werd gesteld aan dalvoordeel.VDU bestaat sinds 1-1-22 niet meer en heet nu ook dal voordeel. 

Voor binnenlandse tickets inderdaad niet meer, maar voor internationale tickets nog wel en daar gaat het om bij deze vraag.

Reputatie 7
Badge +1

Voordeeluren-abonnementen bestaan niet meer.

Maar voordeelurenkorting nog wel :)

Neen hoor, dat heet dalurenkorting. Voordeelurenkorting kende geen middagspits tot dat VDU gelijk werd gesteld aan dalvoordeel.VDU bestaat sinds 1-1-22 niet meer en heet nu ook dal voordeel. 

Voor internationale tickets is er geen middagspits:

https://www.nsinternational.com/nl/tickets/ns-abonnement-en-internationaal-reizen

Daar noemt NS het "dalperiode” en "weekend”. De optelsom daarvan zijn dus de voordeeluren :) maar dat woord moet kennelijk vermeden worden.

Reageer