beantwoord

Ticket van Enschede naar Ahaus online bestellen???

• 17 december 2018
  • 15 reacties
  • 266 Bekeken

Hallo!
Ik wil donderdag naar Ahaus. Van Den Haag naar Enschede en terug (dagretour) ga ik met een actieticket, die heb ik al online besteld.
Maar hoe kom ik aan een ticket van Enschede naar Ahaus en terug? Moet ik dat in Enschede kopen of kan dat ook ergens online?
En moet ik dat bij NS kopen of bij de Deutsche Bahn???
icon

Beste antwoord door Thom 17 december 2018, 21:17

U kunt een kaartje bestellen bij www.bahn.de en het ook op het automaat kopen in Enschede. Direct bij de poortjes links.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt een kaartje bestellen bij www.bahn.de en het ook op het automaat kopen in Enschede. Direct bij de poortjes links.
Ik kan op bahn.de niet eens de prijs vinden, omdat ik nu in Nederland ben. Dus ...
Of doe ik iets verkeerd?
Reputatie 7
Badge +4
Klik op Preis ermitteln en dan

Bitte geben Sie das korrekte Geburtsdatum der Reisenden ein - dies ist erforderlich für die Preisberechnung des Auslandstarifs (es gelten länderspezifische Altersgrenzen).

..en volg de instructies.

Zo werkt het soms. Een kaartje op het automaat kopen is soms handiger. ;-)

Bij Nsinternational wil het ook weer nu.
En toch lukt dat niet ...
"Preisauskunft derzeit nicht möglich"
Reputatie 7
Badge +4
https://www.nsinternational.nl

Het lukt nu wel, zonet niet. Ze geven telefonisch boeken weer aan. Vanaf Enschede Kennispark lukt ook niet?

Het is een puur Duitse lijn daar kan men bij NSInternational niet goed mee overweg. Het zit niet in u.
Es tut uns leid, wir können die von Ihnen gewählte Verbindung online nicht verkaufen.
Tickets für Ihre Verbindung erhalten Sie in einem DB Reisezentrum, in einem Reisebüro mit DB-Lizenz oder wenden Sie sich an die Servicenummer der DB unter Tel. 0180 6 99 66 33 (20 ct. pro Anruf aus dem deutschen Festnetz, 60 ct. aus dem deutschen Mobilfunknetz, Anrufe aus dem Ausland können höhere Kosten verursachen, abhängig von Ihrem Mobilfunkanbieter).
Reputatie 7
Badge +4
Daar heeft u inderdaad niets aan.

Probeert u het eens via www.nsinternational.nl en als Enschede niet gaat met Enschede Kennispark.

Men heeft moeite met Duitse lijnen die in Nederland beginnen. De kaartjes in Duitsland zijn vaak wat goedkoper.
Reputatie 7
Badge +3
Met de app van DB lukt het mij ook niet. De Duitse automaat in Enschede lijkt me het handigste.
Bedankt alvast 🙂
Bestellen via NS International is alleen mogelijk wanneer je Enschede Drienerlo als vertrekpunt gebruikt. Voor het gebruik van de website van de website van Deutsche Bahn kan ik helaas weinig doen. Daarover kun je contact opnemen met Deutsche Bahn zelf.
Reputatie 4
Badge
De reden dat dit niet gevonden kan worden is omdat de verbinding Enschede-Ahaus volledig in een Verkehrsverbund ligt, dus DB geen kaartverkoop doet. De prijzen zijn te vinden op www.westfalentarif.de .
Reputatie 7
Badge +3
@GroeneRuiter
Via de DB app kun je gewoon kaartjes tegen VRR-tarief kopen, bijv. van Venlo naar Düsseldorf. Dus dat kan het argument niet zijn lijkt me.

Overigens is het Westfalentarif een regional tarief voor ritten die juist niet binnen een Verkehrsverbund vallen. Er is dus geen sprake van een bijbehorend Verkehrsverbund.
Reputatie 4
Badge
Ik had geen tijd om het toe te lichten. DB verkoopt inderdaad steeds vaker kaartjes voor het Verbundtarif, maar lang niet voor elk Verbund is dit het geval. VRR doet toevallig wel mee, maar op deze grensoverschreidende relatie gebeurt het helaas niet. Binnen DE kan men wel kaartjes van het Westfalentarif bij de DB kopen. De prijzen staan wel op www.westfalentarif.de vermeld.
Reputatie 4
Ik neem aan dat je pas na 9u uit Enschede vertrekt? In dat geval is een 9u-TagesTicket het voordeligste met €9,20 (een enkeltje is €5,50). Online te koop via de stadsvervoerder van 'Bielefeld': https://shop.mobiel.de/Ticket/Konfiguration/TagesTicket9Uhr

Reageer