beantwoord

Tickets Automaat

Reputatie 2
Hallo, op 20 september gaan we naar belgíé , maar op ns international moet je met tijd enzo invoeren en dat willen we niet,
mij vraag is hoeveel kost een kaart uit de automaat begin punt is vlissingen en we moeten naar gent sint pieters maar moeten we ook weer in belgie kaartjes halen dan? want dat lijkt me wel dubbel of?
icon

Beste antwoord door Thom 15 juli 2017, 16:31

U kunt gewoon een kaartje naar Sint Pieters kopen op het automaat. Het kost bruto 19 euro bij NS International maar het is vrijwel zeker dat hier een actie in verwerkt is. Op het automaat is het flink duurder, want dan bent u 35 euro kwijt.

U hoeft overigens helemaal geen tijd in te vullen, U mag op elk moment dat u wilt reizen naar België gaan.

Het is een verwarrend optie op NSInternational. Een tijd opgeven is alleen van belang voor Thalys en voor de treinen naar Duitsland en dan alleen voor het Duitse traject.

NSInternational zou dit moeten veranderen en veel duidelijker aangeven.

U hoeft geen tijd vast te leggen met NSInternational en het scheelt een slok op een borrel als u voor 19 euro reist in plaats van €35,00
Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 2
?...
Reputatie 7
Badge +4
U kunt gewoon een kaartje naar Sint Pieters kopen op het automaat. Het kost bruto 19 euro bij NS International maar het is vrijwel zeker dat hier een actie in verwerkt is. Op het automaat is het flink duurder, want dan bent u 35 euro kwijt.

U hoeft overigens helemaal geen tijd in te vullen, U mag op elk moment dat u wilt reizen naar België gaan.

Het is een verwarrend optie op NSInternational. Een tijd opgeven is alleen van belang voor Thalys en voor de treinen naar Duitsland en dan alleen voor het Duitse traject.

NSInternational zou dit moeten veranderen en veel duidelijker aangeven.

U hoeft geen tijd vast te leggen met NSInternational en het scheelt een slok op een borrel als u voor 19 euro reist in plaats van €35,00
Reputatie 6
Je moet wel degelijk een trein kiezen maar na de bestelling krijg je een bericht dat je elke trein mag gebruiken.
Reputatie 2
Nou,, als je wilt gaan reizen met NS international dan moet je wel een tijd aan klikken toch?.. als je via de site besteld.
Badge +3
Dat klopt, maar voor naar België maakt het vervolgens niets uit welke trein je neemt, zolang het geen Thalys is.
Reputatie 7
Badge +4
Als je een reis aanklikt, krijg je geen kaartje voor die tijd maar mag je elke trein nemen op de dag van geldigheid. Het is wat dom dat NSInternational dit pas laat aangeeft, waardoor het verwarrend is. U kunt met NSInternational op de dag van geldigheid op elk tijdstip reizen.

Ik ga wekelijks naar België en reis altijd heen en terug met een kaartje, dat meestal niet op de aangegeven tijd staat en dat hoeft ook helemaal niet.
Reputatie 7
Badge +4
Ik moet mijn eigen bijdrage even corrigeren. De aanbieding van 19 euro is er nu wel maar is op 20 september vervallen en u betaalt dan hetzelfde als op het automaat, namelijk 35 euro.

Het alternatief dat iMark elders aangaf, met de bus van Goes/Terneuzen naar Gent, is dan wel aantrekkelijk.
Reputatie 2
Dus beter dan maar op ns international bestellen en je krijgt ze per mail zeker en dan moet je hier inchecken Vlissingen en dan pas Roosendaal uit checken? en gewoon lekker door reizen naar belgie hoe doe jij dat dan Thom?
Reputatie 7
Badge +4
U hoeft niet in te checken met een kaartje van NSInternational. Een eventueel poortje opent u met de vierkante code rechtsonder op je e-ticket of mobiel. Dat laatste kan heel goed in het verkeer met België.

Zelf open ik een poortje in mijn woonplaats met mijn e-ticket of mobiel, altijd het laatste, en dat is alles. Ik hoef verder tot mijn Belgische bestemming, Gent in uw geval, niets te doen. Het kaartje Vlissingen-Gent volstaat en in Roosendaal hoeft u alleen uit de trein om over te stappen op de trein naar België. Als u in Antwerpen de trein naar Gent neemt, wellicht met als eindbestemming Poperinge, hoeft u ook nergens aan te denken.

In Vlissingen zijn nog geen poortjes, dus u kunt zo in de trein stappen naar Roosendaal, Antwerpen en Gent. U hoeft alleen uw kaartje en ID bij zich te hebben.
Badge +3
Je hebt al betaald en reisdatum gekozen, dus inchecken is niet nodig. Hooguit als er in Vlissingen poortjes zijn (en die zijn er niet), kan je die met de code op het e-ticket openen.
Reputatie 6
Je krijgt ze per mail en je print ze uit. De barcode is alleen bedoeld om het poortje te openen. In/uitchecken is nergens nodig.Ook niet tijdens de overstap in Roosendaal.
Badge +3
Haha, 3 keer hetzelfde antwoord binnen een minuut.

Denk dat Purelove voldoende weet. 😛
Reputatie 2
U hoeft niet in te checken met een kaartje van NSInternational. Een eventueel poortje opent u met de vierkante code rechtsonder op je e-ticket of mobiel. Dat laatste kan heel goed in het verkeer met België.

Zelf open ik een poortje in mijn woonplaats met mijn e-ticket of mobiel, altijd het laatste, en dat is alles. Ik hoef verder tot mijn Belgische bestemming, Gent in uw geval, niets te doen. Het kaartje Vlissingen-Gent volstaat en in Roosendaal hoeft u alleen uit de trein om over te stappen op de trein naar België. Als u in Antwerpen de trein naar Gent neemt, wellicht met als eindbestemming Poperinge, hoeft u ook nergens aan te denken.

In Vlissingen zijn nog geen poortjes, dus u kunt zo in de trein stappen naar Roosendaal, Antwerpen en Gent. U hoeft alleen uw kaartje en ID bij zich te hebben.

ahha thxx me bestemming is net Gent sint pieters.

Vlissingen tot roosendaal --> Belgie Trein naar Antwerpen Centraal --> Gent sint pieters?!
Reputatie 7
Badge +4
In Antwerpen: De aansluitende trein naar Sint-Pieters vertrekt doorgaans vanaf spoor 1. Antwerpen is een station met drie verdiepingen, u moet naar de bovenste. U kunt als u in Antwerpen aankomt, het beste de lift nemen naar boven, niveau + 1 en u bent er al bijna.
Reputatie 2
Dus vanaf Roosendaal overstappen naar spoor 4b of 3b Brussel, en dan naar Antwerpen uitstappen en dan met de lift naar niveau+1 ? als we aankomen in antwerpen op welke niveau sta je dan?
Reputatie 7
Badge +3
Je komt in Antwerpen aan op het perron in de spoortunnel. De IC-treinen naar Gent (4× per uur) vertrekken boven op het kopstation.
Reputatie 4
Hallo, op 20 september gaan we naar belgíé , maar op ns international moet je met tijd enzo invoeren en dat willen we niet,
mij vraag is hoeveel kost een kaart uit de automaat begin punt is vlissingen en we moeten naar gent sint pieters maar moeten we ook weer in belgie kaartjes halen dan? want dat lijkt me wel dubbel of?

Als je via Roosendaal reist ( dus daar overstapt) kan je via de NMBS (Belgische Spoorwergen) voordeliger aan een treinkaartje komen. NS International geeft dit zelf aan op de website.

https://www.nsinternational.nl/nl/treinen/intercity-brussel.

Je hebt dan wel een creditcard nodig om via de website van de NMBS te boeken. Er staat ook een kaartautomaat van de NMBS in Roosendaal dus als u genoeg overstaptijd heeft kunt er daar 1 kopen. Ik reis zelf dus met een Nederland treinkaartje tot en met Roosendaal en vanaf daar verder met een Belgisch treinkaartje.
Reputatie 2

Als je via Roosendaal reist ( dus daar overstapt) kan je via de NMBS (Belgische Spoorwergen) voordeliger aan een treinkaartje komen. NS International geeft dit zelf aan op de website.

https://www.nsinternational.nl/nl/treinen/intercity-brussel.

Je hebt dan wel een creditcard nodig om via de website van de NMBS te boeken. Er staat ook een kaartautomaat van de NMBS in Roosendaal dus als u genoeg overstaptijd heeft kunt er daar 1 kopen. Ik reis zelf dus met een Nederland treinkaartje tot en met Roosendaal en vanaf daar verder met een Belgisch treinkaartje.

maar wie zegt dat ik via die NMBS trein kaartje ga kopen? je hebt Ns international kan je gewoon kaartje halen tot waar ik moet zijn en Thom heeft me zelfs goed geholpen en hij gaat zelfs iedere week naar belgie ik weetniet waar om je deze onzin hier typt?
Reputatie 2
Je komt in Antwerpen aan op het perron in de spoortunnel. De IC-treinen naar Gent (4× per uur) vertrekken boven op het kopstation. ThankYou, reis jij ook met de trein naar belgie of gent zelf?
Reputatie 4
maar wie zegt dat ik via die NMBS trein kaartje ga kopen? je hebt Ns international kan je gewoon kaartje halen tot waar ik moet zijn en Thom heeft me zelfs goed geholpen en hij gaat zelfs iedere week naar belgie ik weetniet waar om je deze onzin hier typt?[/quote]

Ik typ geen onzin (dat je dat überhaupt durft te zeggen) ik probeer je alleen maar te helpen met geld te besparen. Via de NMBS is een kaartje goedkoper dan via NS international, maar als je via NS international wil boeken dan zou ik dat zeker doen.
Reputatie 6
Badge +1
Het hangt er maar net van af welk kaartje goedkoper is. Ook voor een internationale doorgaande reis geldt een soort degressief tarief (verder reizen is goedkoper).
Met twee kaartjes zal het tarief anders zijn, want dan zijn het officieel twee losse reizen. ik weet zo even niet wat goedkoper is.
Reputatie 4
Het hangt er maar net van af welk kaartje goedkoper is. Ook voor een internationale doorgaande reis geldt een soort degressief tarief (verder reizen is goedkoper).
Met twee kaartjes zal het tarief anders zijn, want dan zijn het officieel twee losse reizen. ik weet zo even niet wat goedkoper is.

Klopt dat is per situatie verschillend.
Reputatie 2

via NS international is het voor mij 127 euro begin tot eind station. maarja weetniet hoe die automaten daar werken in belgie.
Reputatie 2
weet iemand hoeveel nu de kaartjes kosten als je in Brussel / Antwerpen via de Automaat in de hal haalt?
Want, 2 jaar geleden was het 41,20 nog..
Ik heb van NS International begrepen dat de prijs van een reis via de kaartautomaat niet verschillend is als de prijs op de website van NS International. Van Brussel naar Roosendaal betaal je ca. 20 euro en van Antwerpen naar Roosendaal ca. 10 euro.

Reageer