Tickets van tevoren kopen Arnhem - Dusseldorf met Abellio | NS Community
beantwoord

Tickets van tevoren kopen Arnhem - Dusseldorf met Abellio

  • 4 October 2021
  • 15 reacties
  • 3777 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Hoi, vriendinnen en ik gaan een weekendje naar Dusseldorf maar vanaf Arnhem CS met Abellio en we hadden een aantal vragen.

We hadden gemerkt dat we konden alleen tickets van de kaartautomaat op station kopen, onze vragen zijn:

  1. Kunnen we van tevoren de tickets kopen van de kaartautomaat of moeten we het op de dag van vertrek kopen? vb. als we de wknd van vrijdag 8 okt vetrekken, kunnen we de tickets op maandag 4 okt al kopen bij de kaartautomaat?
     
  2. Had gemerkt dat bij de kaartautomaat op het station alleen heenweg opties gaven. Als we van Dusseldorf terug komen naar Arnhem, moeten we onze treinkaartjes in Dusseldorf bij een Abellio kaartautomaat kopen?
     
  3. Stopt deze traject op Dusseldorf HBF of andere stations in Dusseldorf?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Thom 4 October 2021, 08:10

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u met een aantal vriendinnen gaat, kunt u beter een NRW-ticket kopen. Het kan ook via het Internet. U bent dan voor de hele groep €45,20 kwijt en u kunt met al uw vriendinnen (maximaal vijf) een dag onbeperkt door Noordrijn-Westfalen reizen, maar dus ook met zijn allen naar Dusseldorf, heen en terug. Dan blijft er nog wat geld over voor de Königsallee. :grinning:

De trein stopt altijd op Dusseldorf HBF en onderweg nog in Flughafen. U mag met dit kaartje ook naar de andere stations. Let wel: u kunt hiermee niet met de ICE. U gaat vanaf Arnhem met Abellio rechtstreeks naar Dusseldorf. Uw kaart is vanaf Arnhem al geldig.

https://www.bahn.de/angebot/regio/laender_tickets/schoener-tag-ticket

Reputatie 7

Kleine aanvulling: Deze trein stopt op onderstaande plaatsen. En in het algemeen, het is niet verstandig om vantevoren allerlei tickets te gaan kopen. Kaartjes raken echt niet uitverkocht en als er iemand ziek wordt of anderszins niet aan een reis kan deelnemen, ben je je geld in de meeste gevallen kwijt.

 

 

Reputatie 5

En nog een kleine aanvulling: het door Thom genoemde NRW- Schonestagesticket is ook geldig in alle bussen, trams en metros in Dusseldorf. Handig als je (vermoeid na een dag rondlopen) met OV terug wil naar Dusseldorf HBF!

  

Reputatie 7
Badge

Er is een Abellio automaat in de stationshal van Arnhem als het goed is. 

Reputatie 7
Badge +1

Aanvulling-ook voor hr BommelThom:
daar deze reis enkel in het VRR=Verbund Rhein Ruhr gebuert is er een goedkopere variant op heel NRW-geldt zelfs zonder tijdbeperking 24 uur en is Netztageskarte -naar keus voor 1-2-3-4-5 personen. Prijzen: zie VRR.de. Eventueel is er ook een 4 rittenkaart die dan tot 3 maand na tariefwisseling geldt=per 1/1.

Je kan in theorie wel vooraf online kopen, maar dat is ten sterkste af te raden. Die uit de automaat in Arnh hebben extra groot formaat want er zit een grote QR stippeltjescode op om de poorten te openen-die van elders niet.

VEEL HOTels in DUS bieden hun gasten een gratis VRR-OV-kaart aan of tegen zeer geringe prijs (bvb 2 of 3 eur per dag-die gelden ook voor die verbinding of evt. naar Venlo of zelfs Dinxperlo-via bus vanaf Bocholt

En-nodeloos dit zelfs maar te vragen-aangezien VRR het leeuwendeel van de gewone kaartjes via automaten verkoopt staan die dus echt volop in elk station dat zij bedienen-in DUS HBF minstens 20. Er zijn aparte verkoopruimtes van DB en van Abellio/TransDev voor Fern en voor VRR.

Maar je kan desgewenst bvb het biljet zelfs aankopen in de stadsbus naar de Bahnhof-voor de hele reis

Reputatie 5

Er is een Abellio automaat in de stationshal van Arnhem als het goed is. 

Klopt, en ook een Abellio automaat bij de ingang aan de Sonsbeekzijde

 

Reputatie 7
Badge +4

WMx is waarschijnlijk het beste geholpen door het kaartje voor de vriendinnenclub op het automaat in Arnhem te laden. Er komt dan een kaartje uit en de namen moeten dan wel van te voren worden ingevuld. Het kaartje moet ook met een pasje worden betaald. Het kan even zoeken zijn. In Duitsland is een medisch mondkapje ook verplicht, en men geeft aan dat dat volgens de FFF2 standaard moet. Het bekende witte kapje voldoet prima.  De trein vertrekt elk uur om xx45, dus kwart voor. Neem de tijd om even goed om te gaan met het kaartautomaat, dat scheelt stress. De poortjes uitlopen aan de  centrumkant en dan is het apparaat al zichtbaar.

 

Voor de meelezers: ervaren reizigers doen er goed aan de DB Navigator app te downloaden. Dat maakt het reizen in Duitsland makkelijker. Bahncard, Ländertickets en grenstrajecten worden meegenomen, (25 procent korting op de) Sparpreis en Supersparpreis ook. Betalen met de creditcard en na een keertje uitproberen werkt het prima. Het aanmelden met gegevens en creditcard is eenmalig. Bij betalen wordt driecijferige code achterop de creditcard alleen nog gevraagd. Voor incidentele reizigers wat gedoe, maar voor de Duitslandgangers erg prettig. Voor een incidentele reis zoals Wmx die doet, is het eerder omslachtig omdat er uiteraard een aanmeldingsprocedure is.

 

Reizen in Duitsland kan vaak veel goedkoper dan NS International aanbiedt. Met name de Bahncard 25 voor senioren is al snel een rendabele investering, al geldt die niet bij de Ländertickets.

Als u met een aantal vriendinnen gaat, kunt u beter een NRW-ticket kopen. Het kan ook via het Internet. U bent dan voor de hele groep €45,20 kwijt en u kunt met al uw vriendinnen (maximaal vijf) een dag onbeperkt door Noordrijn-Westfalen reizen, maar dus ook met zijn allen naar Dusseldorf, heen en terug. Dan blijft er nog wat geld over voor de Königsallee. :grinning:

De trein stopt altijd op Dusseldorf HBF en onderweg nog in Flughafen. U mag met dit kaartje ook naar de andere stations. Let wel: u kunt hiermee niet met de ICE. U gaat vanaf Arnhem met Abellio rechtstreeks naar Dusseldorf. Uw kaart is vanaf Arnhem al geldig.

https://www.bahn.de/angebot/regio/laender_tickets/schoener-tag-ticket

Hi Thom, bedankt voor je hulp!

Als ik het goed begrijpt als we een NRW-ticket koopt via het bahn.de website koopt moeten we gewoon met Abellio nemen en niet met de ICE?
 

Verder heb je een uur geleden nog een reactie geplaatst dat ik waarschijnlijk best geholpen door het kaartautomaat op het station. Bedoel je dat dit het betere keuze zijn dan online de NRW-ticket te kopen?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge

Ik persoonlijk vind dat een betere keuze. En ja, een NRW-ticket is alleen in regionale verkeersmiddelen geldig. Dus niet in de ICE.

Reputatie 7
Badge +4

Met de ICE kan je echt niet. Deze kaart is voor stoptreinen en een type dat naar onze maatstaven een beetje tussen intercity en stoptrein in zit. Het is zo goedkoop omdat je alleen van deze treinen gebruik maakt. Nederland kent dit systeem niet. 

Ik ben het met @Vareo eens als je het niet gewend bent internationale kaartjes te kopen en het Duitse systeem niet overziet, dan wel de taal onvoldoende beheerst. Op het automaat kan het even zoeken zijn dus voor de peace of mind kun je er beter op tijd zijn.

 

Ik gebruik zelf de Handyticket en dat is een kwestie van een minuut, maar ik ken Duitsland op mijn duimpje. Jullie reizen incidenteel, dan is het automaat beter. NRW ticket en Schöner Tag ticket is hetzelfde. Kies wel direct voor het juiste aantal personen, je bent met een ticket voor één persoon niet klaar. De prijs moet ook €45,20 zijn. Vergewis je bij elke stap en lees goed. Vul meteen alle namen in en zorg dat je papieren en je Coronabewijs in orde zijn, vergeet niet een FFF2 kapje te dragen. Je gaat naar Duitsland en pünktlich is daar normaal. ;-)

Pake zou me vervloeken als hij het hoorde, maar ik hou van dat land. Veel plezier in Dusseldorf, puissant rijk, en, @WMx: je jurkjes zou ik maar elders kopen..:grinning:

Reputatie 7
Badge

Alleen al vanwege de zeer frequente, goede controle die in de treinen plaatsvindt is het een heerlijk land en dan is de rest van de vele voordelen, die je tegenkomt in dat land als je eenmaal uitgestapt bent, nog niet in ogenschouw genomen… ;)

Reputatie 7
Badge +3

Het kan natuurlijk ook met de ICE maar dan betaal je zo’n €50 retour per persoon. Dan wordt het een erg duur dagje uit.

Reputatie 1

Morgen van plan te reizen met 2 personen icm SchönerTagTicket NRW. Net op Arnhem even uitgeprobeerd hoe de automaat werkt. Deze kon dus geen kaartjes vinden. Terwijl de button “SchönerTagTicket NRW” wel op het scherm stond. 
 

online aanschaffen dan de enige optie? Een andere automaat zag ik niet staan. Zag later ook dat er een defect sticker onder verscholen zat.

ps vanaf Arnhem is het geen probleem om met het ticket te reizen tot en met Düsseldorf?

Reputatie 7
Badge

De SchönerTag Ticket NRW moet normaal gesproken te krijgen zijn aan de automaat van Abellio. Dat was mijn ervaring tot twee jaar geleden. Daarna nooit meer geprobeerd. Ik lees wel berichten dat de automaat vaak defect is. En het ticket is inderdaad ook geldig tussen Arnhem en Emmerich.

Reputatie 1

De SchönerTag Ticket NRW moet normaal gesproken te krijgen zijn aan de automaat van Abellio. Dat was mijn ervaring tot twee jaar geleden. Daarna nooit meer geprobeerd. Ik lees wel berichten dat de automaat vaak defect is. En het ticket is inderdaad ook geldig tussen Arnhem en Emmerich.

Ja die automaat van Abellio was dus defect. Fijn! Dan haal ik hem morgen online.

Reageer