beantwoord

toegang met QR code

• 13 juli 2021
  • 4 reacties
  • 156 Bekeken

Ik heb een e ticket gekocht voor mijn reis naar Siegburg Duitsland voor as zondag. Het e ticket is voor 2 personen en staat op mijn naam. Hoe kan mijn medepassagier door het poortje op ons vertrekstation Breda als er maar één QR code op het e ticket staat??

icon

Beste antwoord door Momo 13 juli 2021, 16:59

Behalve een extra print kunt u ook de QR code op uw telefoon scannen en uw medereiziger eerst door het poortje laten gaan. Vervolgens als het poortje weer sluit (of bij een ander poortje) nogmaal de QR code scannen en dan zelf door het poortje gaan.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Die mag achter u aanlopen. Een e-ticket is een toonbewijs en uw medepassagier komt legaal binnen. Bij controle kunt u ook laten zien dat het voor u tweeën is. Het is een beetje een monstrum in het systeem dat het zo gedaan wordt.

Met een e-ticket opent u wel een poortje, maar checkt u niet in. Vandaar dat de regels ook anders zijn. Het poortje zal ook piepen, maar omdat het legaal is wat u doet, kunt u dat negeren.

Persoonlijk zou ik een extra afdruk maken, dat mag gewoon.Uw e-ticket is toch alleen maar geldig als vervoersbewijs samen met een vorm van ID. De QR code opent alleen het poortje op de dag van geldigheid. Er zou gewoon bij voorbaat vermeld moeten worden om het voor elke reiziger af te drukken.

Reputatie 7
Badge +3

Behalve een extra print kunt u ook de QR code op uw telefoon scannen en uw medereiziger eerst door het poortje laten gaan. Vervolgens als het poortje weer sluit (of bij een ander poortje) nogmaal de QR code scannen en dan zelf door het poortje gaan.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt het ook nog doen op een manier die minder problematisch is dan meeglippen. Reiziger 1 gaat door poortje en geeft het ticket door aan reiziger 2 die vervolgens met dezelfde QR-code door het poortje gaat.

Ik ben het met @Thom eens dat dit een monstrum is. 

Reputatie 6
Badge

Komt gewoon omdat bij het bedenken van de totale opzet van destijds alles wat chipkaartgedoe zou worden nooit rekening is gehouden met rare buitenlanders die het best vinden kunnen om 2/¾/5 samen-reizigers op 1 ticketje te laten reizen.

In feite is alles van/naar buitenland een monstrum van '’make do and mend'’

Reageer