beantwoord

Toeslag 2-1

• 4 april 2018
  • 7 reacties
  • 291 Bekeken

Reputatie 1
Aankomende maandag reis ik van Amsterdam naar Brussel met de IC deze vertrekt na 9uur hiervoor koop ik ook een toeslag2-1 omdat ik eerste klas wil gaan.

Echter op de terugreis passeer ik de grens van NL net na 16:00 maar moet in Breda overstappen. Geld de toeslag 2-1 daluren dan nog steeds, of moet ik dan een toeslag kopen voor de gehele dag vanwege de overstap?
icon

Beste antwoord door Thom 4 april 2018, 23:27

Met een internationaal kaartje heb je geen middagspits en dan is je dalkaart 2>1 gewoon geldig. Je moet wel echt een kaartje van, in dit geval, een Belgische bestemming hebben.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Met een internationaal kaartje heb je geen middagspits en dan is je dalkaart 2>1 gewoon geldig. Je moet wel echt een kaartje van, in dit geval, een Belgische bestemming hebben.
Reputatie 1
Geld deze op de terugreis dan ook voor daluren? Of dien ik een 2-1 upgrade voor de gehele dag af te nemen?
Ik heb weer even een dubbele check gedaan bij mijn collega's en dit is inderdaad toegestaan. Alvast een goede reis gewenst!
Badge +3
Gaat dit om een actie 2-1 upgrade voor een dag? Dan laten zien en klaar, zeker voor dat korte stukje.

In hoeverre een SRP te combineren is met een 2-1 upgrade geen idee (maar volgens mij mag dat gewoon), en anders moet je deze hebben, en kost het je op een maandag €9 (of €25 in de spits, maar je was al bezig met een reis en vlak na 16:00 NL binnen reizen zal dan ook weinig uitmaken)
Reputatie 1
Hi Miriam, binnen NL reis ik op mijn studentenreisproduct. Echter zou ik icm een toeslag 2-1 tot aan de landsgrenzen 1e klas mogen reizen. En vanaf belgie betaal ik de ticket van een 1e klas volledig.

Vandaar de vraag. Inchecken hoeft niet omdat de NSinternational ticket een streepjescode bevat
Hallo iemandt, goed dat je dit hier even checkt!

Ik vroeg me af met wat voor vervoerbewijs je naast de toeslag reist? Ik heb even navraag gedaan bij mijn collega's van NS International en zij geven aan dat het niet mogelijk is om een klassewissel te combineren met een internationaal treinkaartje. Als je met een abonnement reist dan vermoed dat ik dat je vlak voor de grens uit checkt en vervolgens verder gaat op een ander vervoerbewijs, klopt dat?
Reputatie 4
In principe gelden voor internationale reizen andere daluren dan voor binnenlandse reizen (zie hieronder). Het lijkt mij dan ook dat als u vlak na 16:00 uur uit België komt een Daltoeslag 2-1 nog steeds geldig is.

Bron: https://www.nsinternational.nl/nl/tickets-services/nsabonnement-en-internationaal-reizen

Reageer