beantwoord

toeslag intercitydirect internationaal

• 28 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 223 Bekeken

ik reis al jaren met een kaartje uit de automaat in Antwerpen naar Roosendaal en check daar in . Mij is door een conducteur ooit verteld dat ik geen toeslag voor de intercity direct hoef te betalen want ik reis vanuit het buitenland . Ook nog nooit bij controle er op gewezen dat dit niet zou mogen . Vandaag een boete omdat ik geen toeslag had . Is het nu al die tijd fout gegaan of geldt mijn kaartje uit Antwerpen en het in Roosendaal inchecken ook als internationale reis ?
icon

Beste antwoord door GroeneRuiter 28 augustus 2017, 08:19

In de praktijk maakt u een internationale reis, maar kijkend naar de manier waarop u de tickets combineert is het één grensoverschrijdende reis (Antwerpen-Roosendaal) én een binnenlandse reis. (Roosendaal-uw bestemming)
Het klopt dat internationale reizigers geen toeslag hoeven te betalen, maar dan moet u dus één ticket gebruiken i.p.v. 2. Deze tickets zijn te koop via nsinternational.nl, op deze site kan u ook abonnementen in de ritprijs laten verrekenen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge
In de praktijk maakt u een internationale reis, maar kijkend naar de manier waarop u de tickets combineert is het één grensoverschrijdende reis (Antwerpen-Roosendaal) én een binnenlandse reis. (Roosendaal-uw bestemming)
Het klopt dat internationale reizigers geen toeslag hoeven te betalen, maar dan moet u dus één ticket gebruiken i.p.v. 2. Deze tickets zijn te koop via nsinternational.nl, op deze site kan u ook abonnementen in de ritprijs laten verrekenen.
Reputatie 7
Hallo TentyP en welkom op het NS Serviceforum.

GroeneRuiter heeft het helemaal bij het rechte eind, bedankt daarvoor! Weet je zo genoeg?
Nou, wat mij betreft kan er iets meer begrip getoond worden voor TentyP. Wat ontzettend naar dat u hiervoor een boete heeft ontvangen!

Hopelijk lukt het u snel in bezwaar te gaan hiertegen, als u hier zin in heeft en het ziet zitten en heeft u het geld snel terug. U zit dus "natuurlijk" fout maar ik heb wel eens gehad dat toch de boete werd teruggegeven.
Nogmaals als u het ziet zitten, lijkt het me het proberen waard.

Reageer