beantwoord

Topsnelheid fyra vervanger

  • 5 augustus 2019
  • 55 reacties
  • 2611 Bekeken


Toon eerste bericht

55 reacties

Reputatie 5
Badge
Die 250 was niet goed gekozen en niet doordacht. NS wilde een trein die 200 zou rijden. Daar waren diverse fabrikanten voor. De politiek vond 200 niet snel genoeg. NS is daarom naar 250 gegaan. Er bleef maar één leverancier over: AnsaldoBreda. De andere durfden het niet aan om een 200-trein op te voeren naar 250. De rest is geschiedenis.

En inderdaad: die peperdure HSL was niet nodig. Een lijn voor 200 was veel beter geweest. Maar, om de woorden van mevrouw Kroes, destijds verantwoordelijk politicus, te citeren: 'dan worden we het Jutland van Europa'. Daarom koos men voor 300 en werd alles veel duurder.
Reputatie 5
Nee, ik wil niet zelf betalen voor een trein :)
Dan heb je daar je antwoord 😉
Reputatie 5
200 km/u was wel beter geweest. Had voor een derde van het geld gekund, bestaand materieel had er op geschikt gemaakt kunnen worden, en het zou eerder klaar geweest zijn. Er zal toch ooit iets van een HSL-Noord of HSL-Oost komen, al zal het niet zo heten en zal het gewoon een upgrade zijn van bestaand spoor. We wetten nu hoe het nu moet.
Reputatie 2
HSL is pas serieus te nemen met minimaal 300 km/u, anders kun je net zo goed de bus nemen. Stukken goedkoper ook.
Reputatie 4
HSL is pas serieus te nemen met minimaal 300 km/u, anders kun je net zo goed de bus nemen. Stukken goedkoper ook.
Wil je dan ook 3 keer zo veel betalen?

Reageer