beantwoord

Traject Goor flims

• 27 januari 2017
  • 10 reacties
  • 300 Bekeken

Graag zou ik een offerte ontvangen voor bovengenoemd traject, gezien ik geen contact krijg met de telefonische klantenservice. Tevens ben ik benieuwd naar de geldigheidsduur van de offerte. Voorkeur reisdatum; zo 5 feb vertrek 20:00
icon

Beste antwoord door Chiel NS 30 januari 2017, 20:42

Sorry voor de late reactie Robinnn333,

als je deze reis bij NS wil boeken, moet ik je echt vragen even contact op te nemen met NS international. Je kan met ze chatten, bellen of een berichtje via Twitter sturen.
Bekijk origineel

10 reacties

Jammer dat u de telefonische helpdesk niet kan bereiken.

Ik zie op nsinternationaal.nl dat je bij deze route het laatste stuk met de bus moet (vanaf Chur).

Als u een reis plant van Goor naar Chur dan zijn de tarieven vanaf 70 euro enkele reis.

De kosten van de bus zullen denk ik niet heel veel zijn, ik gok op rond de 10 euro.
Reputatie 3
Ik kan op mijn computer voor 5/2 geen prijs onder 120 euro naar Chur vinden. De bus naar Flims kost 14 franken.
Is het mogelijk om eea op de mail te zetten? Wanneer is het laatste moment om de reis vast te leggen? Kan dit stel; een dag van te voren nog?
Reputatie 3
Ik boek zelf reizen naar Zwitserland meestal via de Duitsers (www.bahn.de). Veel prettigere site vind ik dat. Ik neem aan dat het daar net zo werkt als bij NS. Je kunt in principe tot 1 seconde voor vertrek boeken, want de kaartjes komen direct per E-mail. Wel is het zo dat hoe langer je wacht, hoe duurder het wordt. Ze werken op basis van "vraag en aanbod". Wie het eerst komt het eerst maalt voor de goedkope kaartjes. Momenteel staat er voor 5/6 februari een nachtreis voor 119,90€. Dat kan over een uurtje 188€ zijn. Misschien nu wel terwijl ik dit tik.
Reputatie 6
Ik boek zelf reizen naar Zwitserland meestal via de Duitsers (www.bahn.de). Veel prettigere site vind ik dat. Ik neem aan dat het daar net zo werkt als bij NS. Je kunt in principe tot 1 seconde voor vertrek boeken, want de kaartjes komen direct per E-mail. Wel is het zo dat hoe langer je wacht, hoe duurder het wordt. Ze werken op basis van "vraag en aanbod". Wie het eerst komt het eerst maalt voor de goedkope kaartjes. Momenteel staat er voor 5/6 februari een nachtreis voor 119,90€. Dat kan over een uurtje 188€ zijn. Misschien nu wel terwijl ik dit tik.

Europa Spezial is vaak goedkoop - maar wel vroeg boeken inderdaad.
Wat ik ook weleens doe is via bahn.de vanaf Duitse stations net over grens (Kaldenkirchen, Herzogenrath, Bad Bentheim) een Europa Spezial naar Zwitserland/Oostenrijk of Denemarken/Zweden boeken. Dat is dan veel goedkoper dan die reis in 1 kaartje vanuit Nederland. Tot het eerste Duitse station reis ik met NS-abonnement en kaartje van 2 of 3 euro van grens tot het eerste Duitse station.
Zo ben ik wel eens voor 39 euro van Kaldenkirchen naar Chur gereisd.
Reputatie 3
klopt, als je vroeg boekt is b.v. een combinatie Amsterdam-Duisburg met Duisburg-Chur (o.i.d.) vaak goedkoper dan Amsterdam-Chur in één keer. Dat heeft met sparpreisen NL en CH te maken. Dan krijg je 2 keer korting.
Sorry voor de late reactie Robinnn333,

als je deze reis bij NS wil boeken, moet ik je echt vragen even contact op te nemen met NS international. Je kan met ze chatten, bellen of een berichtje via Twitter sturen.
Reputatie 6
Badge +1
Graag zou ik een offerte ontvangen voor bovengenoemd traject, gezien ik geen contact krijg met de telefonische klantenservice. Tevens ben ik benieuwd naar de geldigheidsduur van de offerte. Voorkeur reisdatum; zo 5 feb vertrek 20:00

Ik zou ook even proberen via bahn.de en dan twee aparte reizen doen: goor-bad bentheim en bad bentheim-chur of via gronau. In beide gevallen mag u overigens in de trein blijven zitten.
Er is bij internationale reizen geen sprake van zoiets als een offerte. De prijs tot Bad Bentheim/Gronau is vast. De deel naar Chur is volgens yield management. Het is net als bij vliegtuigstoelen, binnen een minuut kan de aanbieding weggekaapt of verlopen zijn. Goed opletten en snel beslissen dus.
Reputatie 3
In beide gevallen mag u overigens in de trein blijven zitten.
.

Als je het met reserveringen doet kan het wel zijn dat je dan van plaats moet verkassen, als het Duitse stuk verder voor een ander is gereserveerd (en andersom). De software kijkt niet naar namen van passagiers. Die kans is overigens klein, meestal is er per rit maar 1 traject per stoel gereserveerd.
Reputatie 6
Badge +1
In beide gevallen mag u overigens in de trein blijven zitten.
.

Als je het met reserveringen doet kan het wel zijn dat je dan van plaats moet verkassen, als het Duitse stuk verder voor een ander is gereserveerd (en andersom). De software kijkt niet naar namen van passagiers. Die kans is overigens klein, meestal is er per rit maar 1 traject per stoel gereserveerd.

Klopt. Maar de kans dat jouw stoel al tot Bad Bentheim gereserveerd is is nihil, dus je kunt er alvast gaan zitten. Bovendien is een zitplaatsreservering in de IC Berlijn niet verplicht.

Reageer