Traject Maastricht-Brussel

• 5 november 2019
  • 2 reacties
  • 114 Bekeken

Over het traject Maastricht - Brussel: Ik had via internet gekeken bij NS International wat een reis naar Brussel vanuit Maastricht kost. We verbleven namelijk een paar dagen in Maastricht en wilden  een dagje Brussel doen. Gelukkig heb ik geen kaartjes via internet besteld. Wij informeerden namelijk op station Maastricht hoe laat we konden vertrekken en wilden daar de kaartjes kopen. De baliemedewerkster zei: “Dat kunt u het beste in de Belgiëautomaat doen. Deze staat in de stationshal. In België is reizen voor 65+ veel goedkoper". Wij deden het op deze manier en…….. we waren meer dan      €60,-- GOEDKOPER uit . We betaalden nu maar € 21,20 voor 2 personen ( 65+) retour, terwijl we als we het via NS International hadden geboekt € 88,-- kwijt waren geweest!!! Ik vind dat NS International de mogelijkheid had moeten aangeven voor het traject Maastricht-Brussel v.v.

2 reacties

Reputatie 5

Klopt, de NMBS automaten verkopen vaak veel goedkopere kaartjes dan NS International. En ze gaan dat niet aan u vertellen want ze willen dat u veel te veel betaald bij hun zodat ze kunnen verdienen.

Reputatie 6
Badge +1

Online boeken was met 20,20 nóg goedkoper geweest: http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbewijzen/buitenland/maastricht/seniorenbiljet-naar-maastricht.aspx

Treinreizen in België zijn relatief goedkoop, en al helemaal voor jongeren en senioren.

Reageer