beantwoord

Trein naar berlijn

• 27 juli 2015
  • 4 reacties
  • 520 Bekeken

Via internet hebben wij twee treintickets van Leeuwarden naar Berlijn. Wij reizen eerst van Leeuwarden naar Almelo en stappen op Almelo over op de trein naar Berlijn. Op de uitgeprinte tickets staan geen reistijden maar in de mail wel. Mochten we de overstap op Almelo missen mogen wij dan de eerst volgende trein naar Berlijn nemen of kan dit niet?
icon

Beste antwoord door mweiss 27 juli 2015, 19:03

Ja, dat mag.

https://support.nsinternational.nl/app/answers/detail/a_id/8498/session/L3RpbWUvMTQzODAxNzIwNy9zaWQvczZOS0Rxc20%3D

Waarom staat er geen tijd op mijn treinticket?

Wanneer er geen tijd en treinnummer vermeld staat op uw ticket, bent u ook niet aan een bepaald tijdschema gebonden.

U bent wel gebonden aan de gekozen datum en route, maar niet aan een vertrek- of aankomstijd. Voordeel: als u een trein of aansluiting mist, mag u zonder problemen een volgende verbinding op het geplande traject nemen.

Wanneer u via onze site of via het NS International Servicecenter boekt, krijgt u per e-mail een dienstregeling meegestuurd. De tijden op deze dienstregeling zijn dus niet bindend, wanneer u geen tijdstip op uw ticket(s) heeft staan.

Een eventuele zitplaatsreservering vervalt uiteraard wel bij het missen van de trein.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Ja, dat mag.

https://support.nsinternational.nl/app/answers/detail/a_id/8498/session/L3RpbWUvMTQzODAxNzIwNy9zaWQvczZOS0Rxc20%3D

Waarom staat er geen tijd op mijn treinticket?

Wanneer er geen tijd en treinnummer vermeld staat op uw ticket, bent u ook niet aan een bepaald tijdschema gebonden.

U bent wel gebonden aan de gekozen datum en route, maar niet aan een vertrek- of aankomstijd. Voordeel: als u een trein of aansluiting mist, mag u zonder problemen een volgende verbinding op het geplande traject nemen.

Wanneer u via onze site of via het NS International Servicecenter boekt, krijgt u per e-mail een dienstregeling meegestuurd. De tijden op deze dienstregeling zijn dus niet bindend, wanneer u geen tijdstip op uw ticket(s) heeft staan.

Een eventuele zitplaatsreservering vervalt uiteraard wel bij het missen van de trein.
In Almelo is het overstappen op hetzelfde perron. Van alle treinen op alle treinen. Meestal wachten ze wel op elkaar. Dat heeft Hengelo (OV) net zo, dat ik. Dus daar hoeft u niet druk over te maken.
Reputatie 1
Badge
Let op! deze week zijn er nog werkzaamheden ergens ond Zwolle. EN dat veel van die treinen deze zomer over+bommetjevol zitten met Interrailreizigers, die maar moailijk schijnen te kunnen geloven dat rugzakken niet perse hoeven te zitten.
Let OOK op, dat afhankelijk om wat voors oort kaartjes het precies gaat, U die duitse trein WEL op de aangegeven dag+tijd moet gebruiken, dit heet Zugbindung. MAAR vanaf Ljouwert was het waarschijnlij vele 10tallen euries voordelioger geweest via Groningen-Leer te reizien met gebruikmaking van de vele zomervoordeeltjes van DB. Morgen ga ik ook naar B-kost me 19 eur+1,80.
Reputatie 7
Badge +4
http://www.bahn.de/micro/view/sparpreis-sommer/index.shtml?dbkanal_007=L01_S01_D001_KIN0001_kv1-150728-194725-der-guenstigste-sparpreis-aller-zeiten.-ab-19-euro._LZ01

In aanvulling op Srt: Scheelt een massa geld. Retour voor 38 euro plus het traject naar en van het eerste Duitse station. Lees de voorwaarden. Met Bahncard25 voor 28,50.

19 euro per reis binnen Duitsland lukt echter lang niet altijd en er is sprake van Zugbindung.

Reageer