beantwoord

Trein naar Frankfurt Airport

• 4 maart 2019
  • 6 reacties
  • 267 Bekeken

Wij gaan op vliegvakantie vanaf Frankfurt en willen met de auto eerst vanuit omgeving Utrecht naar Duitsland rijden. Daar ergens over de grens parkeren en dan op de trein stappen (liefst rechtstreeks) naar Frankfurt Airport.
Iemand tips qua parkeren en vanaf welk station we het beste kunnen vertrekken i.v.m. de rechtstreekse lijn? Treinkaartjes hebben we al (zijn inclusief bij de vliegboeking). Alvast bedankt voor het meedenken! 🤗
icon

Beste antwoord door Thom 4 maart 2019, 10:17

De eerste stop in Duitsland met de iCE is Oberhausen, vandaar kunt u rechtstreeks naar het vliegveld van Frankfurt. U kunt in Emmerich bij het station parkeren en dan de stoptrein naar Oberhausen nemen. Het is een relatief trage verbinding.

Let goed op de reisplanner, er zijn regelmatig afwijkingen van de diensregeling.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De eerste stop in Duitsland met de iCE is Oberhausen, vandaar kunt u rechtstreeks naar het vliegveld van Frankfurt. U kunt in Emmerich bij het station parkeren en dan de stoptrein naar Oberhausen nemen. Het is een relatief trage verbinding.

Let goed op de reisplanner, er zijn regelmatig afwijkingen van de diensregeling.
Reputatie 5
Oberhausen Hbf is vanuit Nederland inderdaad de dichtsbijzijnde Duitse station met een rechtstreekse ICE naar Frankfurt Flughafen. Echter, die verbinding is om de 2 uur. U zou ook Duisburg Hbf kunnen overwegen aangezien je dan om het uur kan. Ik weet dat achter Oberhausen Hbf een parkeerplaats staat. Het dichtsbijzijnde station in Duitsland is dan Emmerich maar dan moet je overstappen.
Waarom met de auto over de grens gaan en daar parkeren? Vanaf Utrecht gaat er gewoon een rechtstreekse ICE trein naar de luchthaven van Frankfurt.
Reputatie 7
Badge +3
Waarom met de auto over de grens gaan en daar parkeren? Vanaf Utrecht gaat er gewoon een rechtstreekse ICE trein naar de luchthaven van Frankfurt.
Omdat bij sommige vliegreizen vanaf Frankfurt een gratis ticket naar de luchthaven wordt verstrekt dat alleen vanaf ieder Duits station geldig is.
Dat hoeft toch geen beperking te zijn? Er bestaan ook tickets vanuit Nederland naar het eerste station over de grens ;)
Uiteraard is het persoonlijk, maar ik zou zelf niet zo snel de auto ergens onbewaakt voor langere tijd parkeren in het buitenland. Als ik met het vliegtuig ga, pak ik dan ook voor de hele rit de trein (of bij vliegen vanaf Schiphol een enkele keer de taxi).
Dank voor jullie reacties! Geweldig 🤗. De treinkaartjes zijn idd alleen geldig in Duitsland. Maar ik ga zeker even de mogelijkheid onderzoeken of we in Utrecht op kunnen stappen en dan betalen tot aan de grens. En anders gaan we voor Oberhausen denk ik. Nogmaals dank voor jullie reacties!

Reageer