Treinen zonder zitplaatswagen in UK?

Reputatie 3
Als ik op de reisplanner van nsinternational een trein van Londen naar Liverpool aanvraag krijg ik als melding: sneltrein: Reservierung möglich. Met zitplaatswagen, Buffet.

Dat er op een Nederlandse site opeens Duits wordt gesproken vind ik al komisch, maar dat In Engeland een zitplaatswagen blijkbaar bijzonder is slaat echt alles.

(De Duitse planner doet het even niet. Ben benieuwd wat daar staat.)

5 reacties

Reputatie 5
Achter de reisplanner van NS International gaat de (Duitse) Hafas-planner schuil. De reisadviezen en teksten komen rechtstreeks uit die planner, inclusief Reservierung möglich, dat Hafas kennelijk in de Nederlandse versie is vergeten te vertalen.
Reputatie 4
Reizen binnen het Verenigd Koninkrijk kan je het beste boeken op Britse sites zoals bijv. nationalrail.co.uk of op de website van de vervoerder.
Reputatie 3
Alles was al geboekt, maar ik wilde iets veranderen in mijn planning i.v.m. een onverwachte voetbalwedstrijd in die week. Normaal doe ik dat met de Duitse Hafas, omdat ik die prettiger vind dat de Engelse planner. (hoewel je met de Engelse ook PDF-jes kunt krijgen met alternatieven naast elkaar).
De Duitse Hafas geeft al een tijdje geen Engelse treinen meer (alleen Eurostar), maar bij NS vreemd genoeg nog wel.
Reputatie 3
Deze lijn wordt bediend door virgintrains.co.uk
Er is al ruim een half jaar in de UK een grote achterstand in de op zich verplichte 2 of 3 maanden vooraf op te geven treintijden, die o.a. ook worden gebruikt voor de daar erg populaire advance (supersparpreis) tickets. Blijkbaar een gevolg van een grotendeels mislukte grote time-table-change van mei/juni '18. Die data dan ook nog doorspoelen naar allerlei EURopese treinsites zal niet hun allereerste prioriteit zijn.
Reputatie 3
Die data dan ook nog doorspoelen naar allerlei EURopese treinsites zal niet hun allereerste prioriteit zijn.

Toch raar dat het bij NS dan wel kan (ook voor na mei 2019), terwijl zij het programma van Hafas-Duitsland gebruiken. (Misschien met Duits programma, maar met direct Engelse gegevens)

Reageer