beantwoord

Treinkaartje aanpassen naar andere datum

• 6 september 2019
  • 5 reacties
  • 340 Bekeken

Goedemorgen, ik heb een treinkaartje v.v. van Arnhem naar Bayreuth (Duitsland) gekocht met heenreis 9 september en terugreis 12 september. Nu blijkt dat ik pas op 10 september hoef te reizen, kan mij treinkaart aangepast worden naar vertrek op dinsdag 10 september? Het gaat om de ICE die vanaf Arnhem a.s. maandag om 9:07 uur vertrekt.
Graag hoor ik van u.
icon

Beste antwoord door Rizana NS 6 september 2019, 12:54

Goedemiddag Thomas Keij, welkom bij de NS Community.

Of je de datum kunt aanpassen, is afhankelijk van de voorwaarden van het ticket dat je hebt aangeschaft. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met onze klantenservice van NS International.
Bekijk origineel

5 reacties

Goedemiddag Thomas Keij, welkom bij de NS Community.

Of je de datum kunt aanpassen, is afhankelijk van de voorwaarden van het ticket dat je hebt aangeschaft. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met onze klantenservice van NS International.
Vraag is niet meer nodig, dank u.

Kan ik mijn treinkaartje van vandaag wijzigen in een andere datum? Ik kan vandaag namelijk toch met de auto reizen iiv met de trein, maar heb reeds online een kaartje gekocht.

Heb je het ticket al geopend als PDF of het ticket geladen in de NS app? Dan kan ik het helaas niet meer voor je wijzigen.

Reputatie 4

Hangt ervan af wie het heeft uitgegeven en tegen welke voorwaarden. Vermijd als het ff kan NS-INTernational. Sinds 15.12 gelden INTernational tickets full fare nog maar 2 dagen, maar de goedkopere tix naar Duitsland hebben vaak verplichte ´treinbinding´ dwz dat je het aangegeven stuk in die trein op die dag moet reizen. Met deze voorwaarde is het ticket meestal later niet meer geldig, maar soms kan het omgewisseld worden (VOOR de reis!!) met wat bijbetaling. Dat gaat allemaal stukken eenvoudiger via de site van de DB bahn.de, die je ook nog in het NL kan zetten.

@natasja-met die chipkaart zou je dat soort problems niet hebben-dan betaal je enkel dezelfde prijs als je echt reist vanaf de incheck.

Reageer