beantwoord

treinreis buitenland

• 15 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 204 Bekeken

goedemorgen , wil treinreis boeken naar wuerzburg begin januari,is niet mogelijk bij de NS international, het kan wel al bij de duitse bahn en ook in de treinreiswinkel.Ik lees  dat het bij de NS ook al 6 maanden van te voren kan Maar als ik wil boeken kan het niet ,vreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemd allemaal

icon

Beste antwoord door Julian 15 oktober 2019, 11:26

De reden dat je nog niet kan boeken bij NS is omdat de dienstregeling van het nieuwe jaar nog niet definitief is. Een dezer dagen zou dat het geval moeten zijn (volgens mij zelfs specifiek vandaag, maar ik kan mij vergissen), en zodra die gepubliceerd is zou het mogelijk moeten zijn om te boeken. 

Dat je bij DB al wel kan boeken zal vast zijn omdat DB dan uitgaat van de voorlopige dienstregeling. Daarin kunnen dus nog wijzigingen optreden, dus het kan bijvoorbeeld zijn dat aansluitingen opeens niet meer mogelijk zijn omdat de tijden net nog iets gewijzigd zijn.

De Treinreiswinkel is een reisbureau dat tickets o.a. namens DB uit mag geven, dus dat je daar ook al kan boeken is dus niet vreemd (zie DB).

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De reden dat je nog niet kan boeken bij NS is omdat de dienstregeling van het nieuwe jaar nog niet definitief is. Een dezer dagen zou dat het geval moeten zijn (volgens mij zelfs specifiek vandaag, maar ik kan mij vergissen), en zodra die gepubliceerd is zou het mogelijk moeten zijn om te boeken. 

Vanaf vandaag kan het weer, getuige deze tweet.

https://twitter.com/mauritswever/status/1184195719453986817

Reputatie 5

Treintickets naar/van Duitsland zijn even duur op NSI en DB. Maar DB biedt meer mogelijkheden zoals routes die NSI niet verkoop en de mogelijkheid om zelf je zitplaats uit te kiezen. Overigens zou je moeten kunnen boeken voor de nieuwe dienstregeling aangezien DB vanaf vandaag officieel is gestart hiermee. Heb zelf kort na middernacht mooie tickets tegen mooie prijzen geboekt.

Reputatie 7
Badge +3

Sowieso is het handiger om reizen naar Duitsland bij DB te boeken. Die hebben een ruimere keuze in reismogelijkheden.

Würzburg is trouwens een leuke plaats om naar toe te gaan.

goedemorgen , wil treinreis boeken naar wuerzburg begin januari,is niet mogelijk bij de NS international, het kan wel al bij de duitse bahn en ook in de treinreiswinkel.Ik lees  dat het bij de NS ook al 6 maanden van te voren kan Maar als ik wil boeken kan het niet ,vreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemd allemaal

Even een advies van mijn kant. Boek geen tickets via NS international. Treintickets zijn inmiddels net vliegtickets met een wirwar van prijzen. NS international heeft de reputatie van erg duur te zijn. Vaak is db.de het goedkoopst maar ook niet altijd. Even goed zoeken kan veel geld schelen.

Dat je bij DB al wel kan boeken zal vast zijn omdat DB dan uitgaat van de voorlopige dienstregeling. Daarin kunnen dus nog wijzigingen optreden, dus het kan bijvoorbeeld zijn dat aansluitingen opeens niet meer mogelijk zijn omdat de tijden net nog iets gewijzigd zijn.

De Treinreiswinkel is een reisbureau dat tickets o.a. namens DB uit mag geven, dus dat je daar ook al kan boeken is dus niet vreemd (zie DB).

Reageer