goedemorgen , wil treinreis boeken naar wuerzburg begin januari,is niet mogelijk bij de NS international, het kan wel al bij de duitse bahn en ook in de treinreiswinkel.Ik lees dat het bij de NS ook al 6 maanden van te voren kan Maar als ik wil boeken kan het niet ,vreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemd allemaal
Beste antwoord door Julian
De reden dat je nog niet kan boeken bij NS is omdat de dienstregeling van het nieuwe jaar nog niet definitief is. Een dezer dagen zou dat het geval moeten zijn (volgens mij zelfs specifiek vandaag, maar ik kan mij vergissen), en zodra die gepubliceerd is zou het mogelijk moeten zijn om te boeken.
Dat je bij DB al wel kan boeken zal vast zijn omdat DB dan uitgaat van de voorlopige dienstregeling. Daarin kunnen dus nog wijzigingen optreden, dus het kan bijvoorbeeld zijn dat aansluitingen opeens niet meer mogelijk zijn omdat de tijden net nog iets gewijzigd zijn.
De Treinreiswinkel is een reisbureau dat tickets o.a. namens DB uit mag geven, dus dat je daar ook al kan boeken is dus niet vreemd (zie DB).