beantwoord

Uitchecken met OV chipkaart in Antwerpen

• 22 maart 2017
  • 10 reacties
  • 14530 Bekeken

Ik reis van Breukelen naar Antwerpen. Kan ik in Antwerpen dan gewoon bij een NS uitcheckpaal uitchecken?
icon

Beste antwoord door Waddinxvener 22 maart 2017, 18:51

U kunt dan via NS Internationaal website u ticket kopen, hier hoeft u niet voor in- of uit te checken.
Echter staat er op Breukelen wel poortjes, deze kunt u openen met de barcode van uw ticket bij het poortje waar dit mogelijk is. U hoeft hiermee niet uit te checken in Antwerpen.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge
U kunt niet met de ov-chipkaart naar Antwerpen reizen. U kunt via NS International een ticket aanschaffen, inclusief eventuele kortingen die u hebt in Nederland.

Heeft u bijvoorbeeld een dalvrij, dan kunt u aangeven dat u 100% korting heeft in Nederland. U neemt dan u ov-chipkaart mee als bewijs dat u recht heeft op die korting, maar u checkt in met u e-ticket, uitgeprint of in de NS international app.
Reputatie 5
En het treffen van een conducteur is in België bijna 100 %
Reputatie 7
Badge +3
Nee. Als U naar Antwerpen wil heeft U een internationaal ticket nodig.
Reputatie 1
U kunt dan via NS Internationaal website u ticket kopen, hier hoeft u niet voor in- of uit te checken.
Echter staat er op Breukelen wel poortjes, deze kunt u openen met de barcode van uw ticket bij het poortje waar dit mogelijk is. U hoeft hiermee niet uit te checken in Antwerpen.
Reputatie 6
Ik reis van Breukelen naar Antwerpen. Kan ik in Antwerpen dan gewoon bij een NS uitcheckpaal uitchecken?

NS betekent Nederlandse Spoorwegen.
Antwerpen ligt in België. Dat is een ander land.
Dus neen.
Reputatie 5
Badge

NS betekent Nederlandse Spoorwegen.
Antwerpen ligt in België. Dat is een ander land.
Dus neen.

Je verhaal gaat niet helemaal op, want op Weener en volgens mij ook in Leer heb je ook weer Arriva-paaltjes. ;)

Maar als je naar Antwerpen gaat heb je een internationaal ticket nodig. Deze bevat als het een e-ticket is een barcode om de poortjes te openen (je checkt dus niet in, omdat je vooraf al betaald hebt). En als je een papieren kaartje koopt uit de automaat, dan zit er een chip ingebouwd, waarmee je in Nederland kan in-checken. Uitchecken in België is niet nodig omdat het daar niet kan, want je hebt wederom ook hier al vooraf voor je reis betaald.
Graag toch nog advies. Ik reis met een OV kaart van Rotterdam naar Antwerpen. Check in, met instap tarief € 10,00 Ik kom aan in Antwerpen en kan niet uitchecken.

Als ik nu niets meer onderneem dan heeft toch de reis Rotterdam-Antwerpen een € 10,00 gekost. Wel extra € 1,40 bijbetaald voor deze trein.

Dit is dus zwart rijden lijkt mij.
Reputatie 6
Badge
@Walterfall je geeft zelf al het juiste antwoord, dus waarom deze vraag ?
Op dezelfde manier kan je ook naar bv Basel voor E 10,- maar of je controle ver komt is even de vraag.
Welkom bij de Community, Walterfall.

Wanneer je een rit naar het buitenland gaat maken check je niet in/uit met je OV-chipkaart maar je koopt een ticket voor het volledige traject van A naar B. Op deze pagina kan je meer info vinden. Treft een conducteur je in België zonder internationaal vervoerbewijs dan krijg je een boete.
Bedankt voor jullie reacties.

Reageer