beantwoord

Uitgaan van 9292 of NS app?

  • 14 October 2022
  • 6 reacties
  • 209 Bekeken

Hallo,

 

Komende zondag wil ik graag van Groningen Centraal naar Brussel Centraal reizen. In 9292 wordt de eerst mogelijke optie om 15:47 getoond, maar in de NS app al wel eerder gedurende de dag.

 

Waar kan ik van uitgaan?

icon

Beste antwoord door iMark 14 October 2022, 14:50

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

als ik via de website van NS International kijk dan zijn er reismogelijkheden vanaf 06:47 uur. Let wel op er is busvervoer tussen Hoogeveen en Meppel. NS heeft momenteel grote problemen om het busvervoer te regelen dus daar zou u zomaar een grote vertraging kunnen oplopen.

Reputatie 7
Badge +3

NS heeft weliswaar een busdienstregeling tussen Hoogeveen en Meppel in de reisplanners gezet maar het lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat de bussen volgens dat schema rijden. Ik zou een uur eerder op pad gaan uit Groningen om de gewenste IC van Rotterdam naar Antwerpen-Berchem (overstap voor Brussel Centraal) te halen. 
Naar Brussel Centraal is het sneller om in Antwerpen over te stappen. De IC uit Rotterdam stopt niet in Brussel Centraal en maakt de omweg via Zaventem.

Reputatie 7
Badge +4

Stopt de IC die via Zaventem reist op zondag niet op Brussel Centraal? Het is zeker een omweg, maar ook wat comfortabeler zonder extra overstap.

Reputatie 7
Badge +1

Stopt de IC die via Zaventem reist op zondag niet op Brussel Centraal? Het is zeker een omweg, maar ook wat comfortabeler zonder extra overstap.

Door werkzaamheden bij Mechelen rijden de meeste IC Brussel treinen dit weekend niet verder dan Brussel-Noord

https://www.belgiantrain.be/nl/news/works-antwerpen-mechelen-brussel

Let er op dat het zondag extra druk kan zijn van/naar Brussel door een demonstratie.

Reputatie 7
Badge +1

Naar Brussel Centraal is het sneller om in Antwerpen over te stappen.

Dat is alleen op werkdagen zo.

Reputatie 7
Badge +3

De vraag ging over komende zondag (morgen) en dat heb ik gecontroleerd in de reisplanners.

Reageer