Van Amsterdam naar Antwerpen | NS Community

Van Amsterdam naar Antwerpen

  • 9 November 2022
  • 7 reacties
  • 381 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik vraag me af waar ik moet uitchecken als ik met de trein van Amsterdam naar Antwerpen ga. Dit is een rechtstreekse verbinding, dus ik stap niet uit in Breda. Zoals wel het geval is wanneer ik reis vanuit het Oosten van NL. 

 

Ik check altijd in met mijn NS Flex Dal abonnement. 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het ligt er aan wat voor ticket u heeft. Als u een ticket koopt van Amsterdam naar Antwerpen en daarbij aangeeft dat u 40% (Dal Voordeel) of 100% (Dal Vrij) korting heeft in Nederland, dan hoeft u niet in- en uit te checken in Nederland. U neemt alleen uw OV-chipkaart mee om bij een eventuele controle uw korting te kunnen ‘bewijzen'.

Als u een ticket vanaf een ander station heeft, dan zult u op dat station moeten uitchecken met uw abonnement.

Reputatie 7
Badge +3

Jouw flex abonnement is geldig tot de grens. Voor het gedeelte vanaf de Belgische grens naar Antwerpen heb je een aanvullend kaartje nodig.

Zie verder de reactie van @mrfreeze 

Reputatie 7
Badge +1

Als u een ticket vanaf een ander station heeft, dan zult u op dat station moeten uitchecken met uw abonnement.

Op internationale reizen moet je in principe nergens in- of uitchecken. Ook niet voor aansluitende trajecten.

Reputatie 7
Badge +2

Als u een ticket vanaf een ander station heeft, dan zult u op dat station moeten uitchecken met uw abonnement.

Op internationale reizen moet je in principe nergens in- of uitchecken. Ook niet voor aansluitende trajecten.

Mits je daar een kaartje voor hebt natuurlijk. Dus bij een dal voordeel abonnement moet je dan ook wel een internationaal kaartje vanaf je instapstation met 40% korting in Nederland kopen.

Je mag, als voorbeeld, niet gratis van Amsterdam Amstel naar Centraal reizen als je pas vanaf Centraal een kaartje met 40% NL hebt voor de internationale trein. Dan zal je alsnog moeten inchecken en uitchecken bij het paaltje op het perron van Amsterdam Centraal.

Reputatie 7
Badge +3

Op internationale reizen moet je in principe nergens in- of uitchecken. Ook niet voor aansluitende trajecten.

Als TS een kaartje Breda - Antwerpen heeft, zal hij/zij toch met z'n abonnement van Amsterdam naar Breda moeten reizen.

Zoals ik het lees is hij gewend in Breda over te stappen en daar uit te checken met z'n abonnement. Wellicht heeft hij een Dal Vrij-abonnement en dan maakt het qua kosten niet uit natuurlijk. Vandaar m'n uitleg dat hij met een internationaal kaartje helemaal niet in- of uit hoeft te checken op het traject dat op het ticket staat.

Reputatie 7
Badge +1

Op internationale reizen moet je in principe nergens in- of uitchecken. Ook niet voor aansluitende trajecten.

Als TS een kaartje Breda - Antwerpen heeft, zal hij/zij toch met z'n abonnement van Amsterdam naar Breda moeten reizen.

Zoals ik het lees is hij gewend in Breda over te stappen en daar uit te checken met z'n abonnement.

Bij gebrek aan voldoende informatie ga ik uit van het standaardgeval: kaartje vanaf het beginstation met de van toepassing zijnde korting.

Wellicht heeft hij een Dal Vrij-abonnement en dan maakt het qua kosten niet uit natuurlijk.

Dat hangt er maar net van af wanneer je incheckt. Inchecken op werkdagen tussen 16:00 en 18:30 kost dan geld, terwijl niet inchecken dan geen geld kost.

Reputatie 7
Badge +3

TS geeft zelf aan normaal gesproken in te checken met z'n abonnement en vanuit het oosten van het land te reizen en dan over te stappen op Breda en daar uit te checken.

Dan heeft hij óf een kaartje Breda - Antwerpen, óf reist tot Breda ‘dubbel’ met zowel een internationaal ticket als z'n abonnement.

Vandaar de uitleg.

Laten we het niet moeilijker maken dan het is.

Reageer