beantwoord

van Breda naar de grens

• 20 October 2020
  • 7 reacties
  • 548 Bekeken

Ik heb een campuskaart in Belgie waardoor ik in Belgie kan reizen tot in Hazeldonk (fictief station). Nu woon ik in Breda en heb ik geen studenten-ov maar een vergoeding. 

Ik kan nergens een kaartje vinden van de grens naar Breda toe. Ik heb wel iets van een kaartje nodig om door de poortjes te komen in Breda. Of moet ik in Breda in en gelijk uitchecken? 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 20 October 2020, 17:14

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heeft u al bij het zogenaamde Grensabonnement van NS gekeken? Dat werkt met een OV-chipkaart. De Campuskaart is geldig voor het Belgische deel tot/vanaf de grens. Het grensabonnement is voor het Nederlandse deel.

Zie ook het antwoord van Sascha hieronder,

Hoi Silke97! Welkom bij de NS Community.

Zoals Thom aangeeft zal een Grensabonnement gunstig zijn. Voor het traject Breda-Hazeldonk kost dat € 66,00 per maand 

Nu ga ik maar 4x per maand de grens over, dan kan ik beter een direct kaartje kopen van Antwerpen naar Breda. Is er geen andere optie?

Reputatie 7
Badge +3

Kun je dan niet een internationaal kaartje kopen en aangeven dat je 100% korting in België hebt?

Dat is inderdaad ook goed mogelijk. Je kan in de reisplanner op de website van NS international aangeven dat je een Kortings- en/of Loyaltykaart hebt. Daar kies je voor 'NMBS’ en 'Vrij reizen op traject in België’. Zo kost een kaartje van Breda naar Antwerpen bijvoorbeeld nog maar € 6,00.

Reputatie 7
Badge +4

De oplossing van @mrfreeze is in uw geval bij zo weinig reizen veel gunstiger. Als u in de daluren reist, kan een FlexDalvoordeel voor 5 euro goed uitvallen. U heeft voor een internationaal kaartje geen middagspits en uw korting mag dan wel gebruikt worden bij het internationale kaartje. U reist dan met 100 procent korting in België en met 40 procent korting in Nederland. U kunt dit abonnement na een maand opzeggen. In de ochtendspits heeft u met dit abonnement geen korting. Uitgaande van de prijs die Sascha noemt is dat €2,40 per keer en in Nederland heeft u dan voor uw verdere reizen ook korting in de daluren. Bedenk dat de middagspits dan wel geldt.

Dankjulliewel!

Reageer