beantwoord

Van Hengelo naar Bad Bentheim

• 15 juni 2019
  • 12 reacties
  • 649 Bekeken

Goedemiddag ,

In augustus wil ik reizen van Hoofddorp naar Bad Bentheim , nu wil ik liever niet met de internationale trein reizen maar met de NS naar Hengelo en daar de trein pakken naar Bad Bentheim nu is daar erg weinig over te vinden , als ik mijn reis bij de Ns na ga kan ik alleen met de internationale trein
Is het mogelijk om in Hengelo een trein te pakken naar Bad Bentheim en dat ik daar ook een kaartje kan kopen ?
icon

Beste antwoord door Thom 15 juni 2019, 12:44

U moet uw reis dan splitsen in Hoofddorp-Hengelo en Hengelo-Bentheim. Dan ziet u de verbinding wel staan. U kunt die gewoon nemen. De aansluiting is niet geweldig, even wachten dus. Dan kunt u daar een kaartje kopen, ook in de trein bij mijn weten.

Het kaartje is goedkoper. Als u in Duitsland verder reist, is het zinvol te weten dat het Niedersachsenticket geldig is in dit hele grote Bundesland. U kunt voor 24 euro dan onbeperkt reizen in het Nahverkeer, dus de Duitse RB en RE treinen, maar niet met de ICBerlijn. De minimale €5.80 retour hoeft u dan niet te betalen, omdat het Niedersachsenticket geldig is vanaf Hengelo.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U moet uw reis dan splitsen in Hoofddorp-Hengelo en Hengelo-Bentheim. Dan ziet u de verbinding wel staan. U kunt die gewoon nemen. De aansluiting is niet geweldig, even wachten dus. Dan kunt u daar een kaartje kopen, ook in de trein bij mijn weten.

Het kaartje is goedkoper. Als u in Duitsland verder reist, is het zinvol te weten dat het Niedersachsenticket geldig is in dit hele grote Bundesland. U kunt voor 24 euro dan onbeperkt reizen in het Nahverkeer, dus de Duitse RB en RE treinen, maar niet met de ICBerlijn. De minimale €5.80 retour hoeft u dan niet te betalen, omdat het Niedersachsenticket geldig is vanaf Hengelo.
Dank je wel , hij blijft alleen aangeven dat ik dit moet boeken via Ns Internationaal , maar wat ik begrijp is dat ik daar een kaartje kan kopen ? Wat zou ik dan ongeveer voor dat kleine stukje kwijt zijn ?
Reputatie 7
Badge +4
Het is redelijk vreemd, maar u kunt het omzeilen door te kiezen voor van Hengelo Gezondheidspark naar Bentheim. Met 100 procent korting in Nederland kost het dan €2,90. Als u geen korting heeft, is het nog steeds goedkoper dan via NSInternational. Grensoverschrijdende kaartjes zijn duur in verhouding. Hengelo wordt voor de tarieven van de stoptrein naar Bielefeld beschouwd als een Duits station, en daarom is het reizen met deze verbinding minder duur dan met de ICBerlijn.
Het is dan wel verplicht reizen met het stoptreintje, u mag niet met de ICBerlijn in dat geval.
Met bijvoorbeeld Weekendvrij bent u dus in het weekend die € 2,90 kwijt.

Voor de meelezers: Dat geldt door de week ook voor een Keuzedag, Altijd Vrij of Dalvrij.
Hallo Kesies en welkom bij de NS Community,

Het gegeven antwoord van Thom klopt en je kan zijn advies opvolgen. Heb je verder nog vragen over dit traject?
Het is me helemaal duidelijk , bedankt !!
Reputatie 3
Je kan -zeker als je verder DE in zou willen, ook gewoon met echt geld een kaartje vanaf HEN kopen aan de DE-automaat IN de trein, incl dat NiederSachsenticket. Het is Eurobahn. Maar niet met verrekenen gratis in NL.
Voor dhr Thom: ook dit jaar geldt het in de Sommerschulferien dort ook alle dagen vanaf beging tot einde dienst.
Reputatie 7
Badge +4
Daarmee bedoel je de schoolvakantie van NederSaksen met betrekking tot het Niedersachsenticket?
Reputatie 5
Er zijn twee kaart-automaten in de treinen van Hengelo naar Bielefeld.
Wellicht mosterd na de maaltijd, maar ik heb deze reis onlangs ook gemaakt. Vanuit Enschede naar Bad Bentheim. Omdat wij in NL korting hebben, hebben we ingecheckt in Enschede, vervolgens in Hengelo trein naar Bad Bentheim gepakt, in Oldenzaal snel in-en-uit de trein gegaan om uit te checken in Oldenzaal (en op de terugweg idem dito). Op die manier hadden we dus alleen een kaartje nodig voor Oldenzaal-Bad Bentheim, wat zo'n zes euro retour scheelt p.p.
Verder hebben we in de RB61 (die Duitse trein dus) geprobeerd om via de kaartautomaat (in de trein - op het perron is geen Duitse kaartautomaat) een kaartje te kopen. Helaas bleek de automaat defect vwb pin. En het hand-apparaat van de conductrice bleek ook kapot. En we hadden geen contant geld meegenomen. De conductrice gaf aan, dat ze ons daarvoor een boete kon geven (in de 'Beförderungsbedingungen' schijnt te staan dat het verplicht is om contant geld achter de hand te hebben, voor het geval, dat het apparaat het niet doet (wat nogal eens schijnt voor te komen)).
Uiteindelijk hoefden we niets te betalen en kregen we ook geen boete, maar een tip is dus om contant geld mee te nemen.
Oh, ja, je kunt eventueel ook in de NS-automaat een kaartje kopen naar Bad Bentheim, maar dan reis met een ander (hoger) tarief.
Reputatie 5
Die kaartautomaten in de RB61 trein naar/van Bielefeld zijn gewoon een drama. Waardeloos.
Reputatie 4
Je kan het kaartje ook van te voren op je telefoon aanschaffen via de FahrPlaner app. Daarin kan je met bijvoorbeeld PayPal betalen.
Reputatie 7
Badge +3
Die kaartautomaten in de RB61 trein naar/van Bielefeld zijn gewoon een drama. Waardeloos.
Daar had ik in een ander topic al voor gewaarschuwd. De prutser die de software daarvoor gemaakt dient zo snel mogelijk ontslagen te worden.

Reageer