beantwoord

van Thalys naar intercity

  • 19 August 2023
  • 5 reacties
  • 209 Bekeken

Ik kom op 30 augustus om 19.02 aan in Rotterdam met de Thalys uit Parijs. Ik reis door naar Utrecht. Voor de overstap heb ik 3 minuten en kan dus niet inchecken bij de ingang van het station. 

Ik reis in Nedrland met een "dalvoordeel op saldo 2e klas". Ik kan geen kaartje met 40% voordeel vooraf kopen. Hoe reis ik wel met een geldig kaartje?

icon

Beste antwoord door Tochjo 19 August 2023, 16:43

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Voor overstappen van internationale op binnenlandse treinen staan er incheckpaaltjes op het perron.

Goedemiddag Oudekerk en welkom bij de NS Community.

Ik ga ervan uit dat je het internationale ticket al hebt, want wat je het beste kunt doen is een internationaal ticket aanschaffen voor de gehele reis. Je kunt daar aangeven dat je in Nederland met 40% korting reist, waarbij de korting (mits toepasselijk) automatisch meegenomen wordt. Er is dan verder ook geen in- of uitchecken nodig.

Mocht je wel moeten reizen met je OV-chipkaart, dan kun je inchecken bij de transfer-paaltjes die zijn geplaatst op de perrons waar de internationale trein van vertrekt of bij aankomt. Je hoeft niet naar de ingang van het station.

Reputatie 7
Badge

Heb dat ook eens gedaan. Na uitstappen in Rotterdam Centraal snel ingecheckt op het paaltje dat op het perron staat en daarna snel de IC richting Utrecht in. Ging prima, maar je moet wel weten waar het paaltje staat. 😀

Reputatie 7
Badge +2

Ik ga ervan uit dat je het internationale ticket al hebt, want wat je het beste kunt doen is een internationaal ticket aanschaffen voor de gehele reis.

Klein detail: die verkoopt Thalys niet.

Reputatie 7
Badge +1

Ik ga ervan uit dat je het internationale ticket al hebt, want wat je het beste kunt doen is een internationaal ticket aanschaffen voor de gehele reis.

Klein detail: die verkoopt Thalys niet.

NS wel. Daar kun je je alles in 1 keer kopen. Dat kan ook goedkoper zijn, afhankelijk van het traject, aangezien er voor tickets aansluitend aan Thalys een vrij laag maximumtarief geldt. Voor Rotterdam-Utrecht bereik je dat al als je zonder korting reist.

Reageer