beantwoord

Vanuit Nederland naar Aken

• 22 January 2015
  • 10 reacties
  • 2995 Bekeken

Ik wil met trein naar Aken vanaf station Roermond.
Ik heb een Voordeelabonnement en kan dus (tenminste op het nederlandse stuk):
Reizen met - 40 % of met Keuzedag.

Kan dat helemaal met OV kaart?
Zo niet: Welk(e) kaartje(s) moet ik kopen en vooral: waar?
icon

Beste antwoord door Seravee 22 January 2015, 09:15

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2
Je kan in Roermond een Euregioticket kopen. Dit kaartje is geldig tot Aachen en kost 18 euro. Deze is in Aachen ook te gebruiken voor het stadsvervoer.
Waar je dit kaartje in Roermond kan kopen weet ik niet 100% zeker, maar ik denk dat ze je bij het loket wel kunnen helpen en anders zullen de buschauffeurs van Veolia het wel weten (het kaartje is namelijk ook bij Veolia in zuid Limburg geldig) als er al hier niet iemand het zo komt vertellen.
http://www.ns.nl/reizigers/producten/losse-kaartjes/toeslag-ice-intercity-direct-en-euregio-ticket.html#euregio-ticket

Je kan ook een kaartje op www.nsinternational.nl kopen waar je tenminste 18.60euro(40%korting op NL stuk en Roermond-AachenHbf) kwijt bent als ik het goed heb. Daarnaast is er ook de optie een kaartje te kopen aan elke NS kaartautomaat of (misschien goedkoper) een kaartje voor het stuk vanaf Heerlen bij de DBregio kaartautomaat in Heerlen.
Ik zie dat Seravee jouw vraag al correct heeft beantwoord. Voor de vindbaarheid heb ik jouw topic verplaatst naar het subforum 'overige producten'.
Reputatie 6
Badge +2
Je kan ook een kaartje op www.nsinternational.nl kopen waar je tenminste 18.60euro(40%korting op NL stuk en Roermond-AachenHbf) kwijt bent als ik het goed heb.
Dat is voor een retour. Als de terugreis op een andere dag is is dit goedkoper dan Euregio-tickets (behalve met twee personen in het weekend, want dan heb je samen maar één Euregio-ticket per dag nodig).
Reputatie 2
Je kan ook een kaartje op www.nsinternational.nl kopen waar je tenminste 18.60euro(40%korting op NL stuk en Roermond-AachenHbf) kwijt bent als ik het goed heb.
Dat is voor een retour. Als de terugreis op een andere dag is is dit goedkoper dan Euregio-tickets (behalve met twee personen in het weekend, want dan heb je samen maar één Euregio-ticket per dag nodig).
Dat wist ik nog niet, maar tot 5 personen zelfs in het weekend en tijdens vakanties. Handig om te weten. Nu nog even uitzoeken welke vakantiedagen gelden, ivm de verschillende tijden.
Reputatie 2
Als je RailPlus hebt, en je reist (een deel) voor 9 uur, kun je online bij DB een Home-print ticket kopen, dan krijg je op het Nederlandse deel 25% korting. Over de BahnCard25-korting doen de meeste conducteurs niet moeilijk, als je erbij uitlegt dat RailPlus en BC 25 beiden 25% korting op de volle prijs geven, snappen ze het wel.
Reputatie 2
Dat wist ik nog niet, maar tot 5 personen zelfs in het weekend en tijdens vakanties. Handig om te weten. Nu nog even uitzoeken welke vakantiedagen gelden, ivm de verschillende tijden.

De 5 personen mogen ook op 1 kaart reizen, als in een van de 3 landen de dag op een feestdag valt. Zo mag ook op het Nederlandse deel reizen op bijv. 3 oktober (Dag vd Duitse eenheid) of 11 november (wapenstilstand WO I). Neem wel een lijstje van de feestdagen mee, om verwarring bij chauffeurs of het controlerend personeel te voorkomen.
Reputatie 1
Badge
Seravee heeft DEELS ongelijk-die kaart geldt nl NIET bij de Veolia bussen rond Roermond-enkel ten zuiden van Echt.
Je kan-als je binnen NL met keuzedag of Blokkerkaart oid reist-ook op elke NS automaat die kaartjes verkoopt en enkel of retour (beide gelden vooralsnog 15 dagen) Aachen kopen- je kiest dan NS-traject vrij en evt. Railplus als je dat hbt-en er komt niet ens 1 eur opslag bovenop. Dat is vanaf Eygelshoven GRENS, niet Heerlen.
Een alternatief is de Veolia bus 50 elke 15 min ) vanaf Maastricht naar centrum Aken (station ligt daar een stuk buiten centrum), met dagkaart ZuidlImburg plus kost dat in 2015 8,50 p.p.
Overigens zie ik nog steeds gen duidelijk antw van NS WAAR dat EUregio ticket nou the koop is-en indien op de automaat, welke toetsen dan moeten worden gebruikt.
Het Euregio-Ticket is een gemeenschappelijk ticket van Nederlandse, Belgische en Duitse vervoersondernemingen. Het is verkrijgbaar als eenmalige chipkaart zonder toeslag. Het is geldig en verkrijgbaar in Zuid-Limburg (alle stations vanaf Roermond en zuidelijker), Belgisch Limburg, de provincie Luik en de regio Aken. Check hier de folder: http://download.avv.de/Tarif_Ticket_Flyer/euregioticket.pdf
Reputatie 2
Seravee heeft DEELS ongelijk-die kaart geldt nl NIET bij de Veolia bussen rond Roermond-enkel ten zuiden van Echt.Roermond is ook niet zuid Limburg voor Veolia.

Overigens zie ik nog steeds gen duidelijk antw van NS WAAR dat EUregio ticket nou the koop is-en indien op de automaat, welke toetsen dan moeten worden gebruikt.Inderdaad geen antwoord van de NS, maar ik heb wel een van een Veolia chauffeur: de kaart zou verkrijgbaar zijn in de Veolia kaartautomaat (nog niet kunnen bevestigen)
Reputatie 2
.... Dat is vanaf Eygelshoven GRENS, niet Heerlen.

De grensovergang heet Herzogenrath (GR).

Reageer