beantwoord

Venlo Dusseldorf

• 2 November 2017
  • 23 reacties
  • 7456 Bekeken

Hallo. Ik wil voor het weekend een retour Venlo-Dusseldorf HBF kopen. Op het station kost me dat veel meer dan online.
Bij de automaat betaal ik met railplus en 40% korting iet van 28 euro. Dit volgens mij omdat ik via de automaat alleen met ICE kan selecteren en als ik via Arnhem Abellio selecteer ben ik nog veel meer kwijt.

Als ik online koop moet ik via Blerick - Dusseldorf, want vanaf Venlo pakt hij niet, invoeren en kost een retour € 22,10
Dit is dus veel goedkoper, maar krijg ik dan de tijden op het ticket te staan? Want ik weet nog niet hoe laat ik de trein terug neem?

En als ik via het loket zou kopen betaal ik dan ook een toeslag ? Of kan ik ook alleen dat duurdere kaartje kopen?
Ik kan nergens iets vinden hierover.
Via de Duitse automaat kost het me sowieso al meer dan via de Nederlandse.
icon

Beste antwoord door Thom 2 November 2017, 16:18

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt ook een NRW-ticket kopen bij DB. Dit Duitse kaartje is geldig van en naar Venlo. Reistijden gelden niet. NSInternational geeft deze voor deze reis ten onrechte aan maar er zijn wel situaties waarbij dat moet, veelal bij de grotere internationale verbindingen. U mag in dit geval elke trein nemen.

Er staat een Duitse kaartjesautomaat in Venlo, die u niet kunt missen als u naar de goede trein gaat
Reputatie 6
Volgens mij kost een enkele reis Venlo-Düsseldorf uit de Duitse automaat 15 euro. Een NRW dagkaart voor 1 persoon kost 30 euro en voor 2-5 personen 44 euro. Die twee Duitse automaten staan in de stationshal, tussen de kiosk en de trap naar beneden.
NRW ticket is ook duurder dan retour ?
De Duitse automaat is duurder, Enkele reis kost me € 15,- euro dus € 30 euro retour.
Via de website van NS hi speed Blerick - Dusseldorf is € 22,10. Maar dat betekend dat ik de tickets vrijdag moet kopen en gegarandeerd moet gaan zaterdag (aangezien ik geen printer thuis heb dus de tickets op mijn werk moet printen). Daar zit ik dus liever niet aan vast.
Reputatie 7
Badge +3
Een dagretourticket tegen VRR-tarif is net iets goedkoper: €28,40 dan twee enkele reizen van €15,- Geldig als retourticket (Preisstufe D) tussen Venlo en Düsseldorf maar ook geldig op het lokale openbaar vervoer aldaar.
https://www.vrr.de/imperia/md/content/tickets/vrr_preise_2017.pdf
Gewoon in de Duitse automaat in Venlo te koop.
Reputatie 7
Badge +4
De NRW-ticket kost 30 euro en is met meerdere mensen helemaal goedkoop. Het is feitelijk een tweedeklas dagkaart voor heel NordRhein-Westfalen en dat is best groot. Rheine in het Noorden en voorbij Bonn in het zuiden. Je mag er overigens nog mee naar Bad Bentheim (Niedersachsen) en Koblenz, dat ligt toch echt in de Pfaltz. Verder Minden en Dillenburg. Düsseldorf haalt u dus zeker ;-)

https://www.bahn.de/p/view/angebot/regio/regionale-tickets/nrw/schoener-tag-ticket.shtml
Een dagretourticket tegen VRR-tarif is net iets goedkoper: €28,40 dan twee enkele reizen van €15,- Geldig als retourticket (Preisstufe D) tussen Venlo en Düsseldorf maar ook geldig op het lokale openbaar vervoer aldaar.
https://www.vrr.de/imperia/md/content/tickets/vrr_preise_2017.pdf
Gewoon in de Duitse automaat in Venlo te koop.

Zoals ik schreef, retour € 22,10 als ik vanaf station Blerick invoer via NS Hi Speed, dat scheelt me toch € 6,30
Dus dat snap ik niet dat als ik in Venlo een ticket wil kopen ik meer kwijt ben dan als ik via Blerick rijd, wat verder weg is en een keer extra moet overstappen.
Reputatie 6
Ik neem aan dat die 22,10 euro via Arnhem is? En dat je vast zit aan de gekozen treinen?
Reputatie 7
Badge +3
Net gekeken op de website van NS International en je kunt inderdaad een ticket van Blerick naar Düsseldorf Hbf kopen voor €11,05 enkele reis. Dat is met Reilplus-korting.
Je kunt natuurlijk een kaartje vanaf Blerick kopen en het stuk tussen Blerick en Venlo niet gebruiken. Vreemd is het wel.
De 22,10 is niet via arnhem. Ik ga morgen wel even kijken of ik via de blerickse automaat zo n kaart kan krijgen voor 11,05. Maar vermoed dat dat ook wel niet lukt ivm die ICE. Ik kan op station Venlo alleen kiezen via ICE wat niet rijd tussen venlo en dusseldorf. Of die duurdere rit via arnhem.
Reputatie 6
Railplus is toch alleen voor internationale reizen? Wellicht dat Venlo-Düsseldorf als een binnenlandse reis wordt gezien. Maar dat tarief van 22,10 euro is inderdaad via Venlo. In dat geval kan je elke trein gebruiken en zit je niet vast aan de gekozen treinen.
Reputatie 7
Badge +4
Venlo is Nederland maar ook een Duits tariefpunt. Via Venlo heb je geen treinbinding.
Ik snap er gewoon niks van. Venlo is dichterbij. Maar duurder dan blerick. Maar is het nu zo dat je bij het loket een toeslag moet betalen ? Wellicht dat ik daar nog kan kijken.
Reputatie 7
Badge
Puur kijkende naar het stuk Venlo Duesseldorf, is dit voor NS geen internationale verbinding en (dus) niet te koop, omdat dit een binnenlandse Duitse verbinding is, omdat Keolis de lijn uitvoert en Venlo voor hen als Duits tariefpunt geldt. Koop je een kaartje vanaf een ander station in Nederland (zoals Blerick) dan zit er een klein stukje Nederlands tarief in de reis. Hierdoor wordt het een internationale reis en is dit kaartje wel via NS international te koop. Heel logisch is het niet, vanuit de klant gezien, maar goed...

Wellicht kun je in Venlo bij de NS-automaat het beginstation naar Blerick wijzigen. Ben echter niet zeker of dit voor internationale reizen lukt.
Die logica zie ik ook niet want ik reis regelmatig naar monchengladbach en dat kaartje kan ik wel goedkoop krijgen. Begin station wijzigen gaat volgens mij niet. Ik ga morgen even op station blerick kijken of ik daar wel een goedkoop ticket kan halen.
Station Blerick kan ik ook alleen maar duurdere tickets uit de automaat krijgen. Gewoon ronduit schandalig dit.
Reputatie 7
Badge
Je kunt via NSinternational een kaartje aanschaffen. Als je dat in hun app downloadt, dan hoef je het niet uit te printen. Dit lijkt me dan de makkelijkste en vooral goedkoopste optie.

https://support.nsinternational.nl/app/answers/detail/a_id/9117
Reputatie 7
Badge +4
Als je vaker in Duitsland bent, is de Handyticket een mooie en makkelijke oplossing. Je vult de gegevens van je reis in, de driecijferige code van je creditcard en klaar. NSApp zal ongetwijfeld die verschuiving ook maken. Het is al een stuk verbeterd.

De Handyticket accepteert geen 100 procent korting in Nederland. NSInternational beweert dat ze het hebben opgelost, maar dat is helaas niet juist.
Reputatie 4
Maar het makkelijkste is om uit de Duitse automaat een kaartje te halen. Zeker als je maar een enkele keer reist.
Reputatie 7
Badge
De logica met prijzen van internationale kaartjes is een tombola. Net als met vliegreizen, waar Ametrdam-Lima duurder is dan Amsterdam-Lima-Buenos Aires. Als je met die ticket dan in Lima uitstapt i.p.v. overstapt, heb je prijsvoordeel van een paar honderd euro.

Elke keer wat andere prijs, en zonder herkenbare reden. Ik probeer altijd 5 verschillende manieren uit, ook bij andere maatschappijen, en kies de goedkoopste. Klagen is zinloos.
Reputatie 6
Net als met vliegreizen, waar Ametrdam-Lima duurder is dan Amsterdam-Lima-Buenos Aires. Als je met die ticket dan in Lima uitstapt i.p.v. overstapt, heb je prijsvoordeel van een paar honderd euro.
Dat kan dus niet. Bij vliegtickets ben je verplicht de gehele reis te maken. Zo niet, dan vervalt je hele ticket en eventueel dus ook de terugreis.
Reputatie 7
Badge
Net als met vliegreizen, waar Ametrdam-Lima duurder is dan Amsterdam-Lima-Buenos Aires. Als je met die ticket dan in Lima uitstapt i.p.v. overstapt, heb je prijsvoordeel van een paar honderd euro..
Dat kan dus wél, want ik liep gewoon in Lima het vliegveld uit, met mijn koffer. De rest van de ticket had ik niet nodig.

Hetzelfde geldt bij treinreizen. In Nederland kan je een reisje uit de Spoordeelwinkel (bijv. dagtocht naar Groningen) kopen, en gedeeltelijk gebruiken (op het traject naar Groningen) als dat voordeliger is dan een retourtje..

In Frankrijk is het af en toe goedkoper om een ticket naar een bepaalde bestemming te nemen (bijv. de TGV sale), en als je op die route ergens moet zijn, stap je uit.
Het is me wel gelukt via de duitse automaat zo n kaartje blerick dusseldorf te kopen voor die goedkope prijs. Wat ik wel een nadeel vind is dat uit de ns automaat de kaartjes 4 dagen geldig zijn en de duitse niet. Is me al vaker voorgekomen nadat ik een kaartje gekocht had de trein ineens uitvalt. Dat dat 5 min voor vertrek ineens wordt omgeroepen. Met dat duitse kan je dan niet een dag later gaan terwijl de nederlandse dat wel kan. Maar bedankt voor de tips.
Reputatie 7
Badge
@jessinga
Fijn dat je met de tips nog wat naar smaak hebt gevonden.
En wen er maar aan dat je in de toekomst meer zal moeten zoeken.
De pampertijd is voorbij. Jongere generaties slikken of clicken, en daar richten bedrijven zich op.

Reageer