Venlo - Mönchengladbach | NS Community
beantwoord

Venlo - Mönchengladbach

  • 2 June 2023
  • 12 reacties
  • 409 Bekeken

Hallo,

 

Op zaterdag 3 juni rond 13.00 uur wil ik naar Düsseldorf reizen. Hieeboor zie ik dta ik vanaf Venlo een eurobahn stopbs  rijdt die ik moet pakken naar Mönchengladbach. Ik vraag mij af wat de kosten voor deze busrit is? Ik kan alleen treintickets kopen bij DB navigator vanaf Mönchengladbach naar Düsseldorf.

 

Ik kan nergens de busprijs vinden vanaf Venlo naar mönchengladbach. Ik weet alleen dat het om eurobahn stopbus gaat. Weet iemand toevallig de kosten van een 45 min reis? 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Edwin 2 June 2023, 07:11

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt geen ticket vanaf Venlo kopen?

Reputatie 7
Badge

Ik heb het net geprobeerd vanaf Venlo en dan lukt het niet, plan ik daarentegen met de planner van NS International vanaf Blerick naar Dusseldorf HBF, krijg ik wél een reisadvies met prijzen (€18.70). Zo te zien is er 1x per 2 uur een verbinding.

 

https://www.nsinternational.com/nl/treintickets-v3/#/search/NLBRK/DEDUH/20230603/0758/0928?pax=A

Dit is een bus die rijdt in plaats van de trein omdat er werkzaamheden zijn. Een kaartje voor de trein geldt in deze bus.

Welk kaartje u moet kopen hangt af van welke reis u precies maakt. Waar begint en eindigt uw reis?

Reputatie 7
Badge +2

In de DB navigator lukt het inderdaad niet via het reisadvies, maar onder de foutmelding kan je wel doorklikken naar de ticketshop van de regionale vervoerder en zo het ticket handmatig kopen.

Venlo - Düsseldorf valt volledig onder het VRR tarief, dus je kunt het best op hun website kijken wel kaartje het best bij je reisplannen past: https://www.vrr.de/en/tickets-fares/ticket-overview/

Reputatie 7
Badge

In Venlo is een kaartautomaat van de VRR.

Hey, ik heb een heenweg flix bus gekocht en betaald.

 

Voor de terugweg zou ik Van Düsseldorf Hauotbahnhof - Venlo station willen boeken, maar als ik via DB tickets wil kopen en mijn eindbestemming Venlo zet... kan ik geen kaartje kopen.

 

Dit begrijp ik dus niet. Heeft dit te maken dat ik in mönchengladbach moet uitstappen en eurbahn snelbus/stopbus moet pakken naar venlo? De reisadvies geeft aan dat ik zowiezo in mönchengladbach moet uistappen om vervolgens bus naar Venlo te nemen.

Reputatie 7
Badge +2

Je kunt je kaartje kopen via de manieren die hierboven al genoemd zijn. DB biedt toevallig de mogelijkheid regionale kaartjes in hun app te kopen, maar is hier niet de vervoerder. Kennelijk gaat het hier mis omdat er geen tariefinfo voor de treinvervangende bus is.

Maargoed, je kunt je kaartje gewoon in Düsseldorf uit de VRR automaat halen. Vooraf boeken heeft op dit soort regionale verbindingen geen enkel voordeel.

Reputatie 7
Badge

Gewoon uit de automaat halen. Vooraf boeken heeft geen enkele zin.

Reputatie 7
Badge +1

Zowel de NS-website als de DB-website geven voor die reis vanaf Venlo geen prijs omdat die onder het VRR-tarief valt. Een enkele reis vol tarief kost €16,50, te koop bij automaat, VRR-website of de DB-app.

Reputatie 7
Badge +2

Vanaf Mönchengladbach valt de reis nog steeds onder het VRR tarief echter, maar dan geeft de DB app wel VRR tarieven waaruit je kunt kiezen. Vanuit Venlo dus niet. En ook niet vanaf Kaldenkirchen trouwens.

Reputatie 7
Badge +1

Vanaf Mönchengladbach valt de reis nog steeds onder het VRR tarief echter, maar dan geeft de DB app wel VRR tarieven waaruit je kunt kiezen. Vanuit Venlo dus niet. En ook niet vanaf Kaldenkirchen trouwens.

Dan is er ook iets aan de hand met die bussen; misschien is de vervoerder vergeten om aan te geven welke tarieven van toepassing zijn. NS vergeet dat ook wel eens.

Reputatie 1

Voor de toekomst of voor andere mensen: 

 

Als u via de app „eezy nrw“ boekt, is de prijs Mönchengladbach-Venlo lager dan an de automaat en via DB en VRR. Dat is en nieuwe tarief via deze app op basis van een prijs per kilometer. Venlo-MG is da 8,25 euro per rit.

Reageer