beantwoord

Verkeerd ingecheckt toeslagzuil intercity direct

• 7 april 2014
  • 4 reacties
  • 1129 Bekeken

Hallo,

Ik was onderweg van Amsterdam Centraal naar Antwerpen Centraal met de intercity Direct. Aangezien ik mij meende te herinneren dat ik een toeslag moet kopen heb ik op het perron ingecheckt bij de toeslagzuil. In de trein vertelde de conducteur mij dat deze toeslag niet geldt voor internationale bestemmingen en dat ik mijn toeslag wellicht terug kan krijgen. Echter kan ik bij mijn NS online reishistorie niets terugvragen. Hoe kan ik dit nu declareren?

Bij voorbaat dank!

Groet,
icon

Beste antwoord door Susan NS 8 april 2014, 18:37

Beste zonnestraal! Welkom op het NS Service Forum. Ik heb je topic verplaatst naar Off Topic, om de vindbaarheid van het topic te vergroten. Reizigers met een internationaal ticket voor stoptreinen en Intercity’s naar België, kunnen op het traject Amsterdam-Rotterdam ook gebruikmaken van de Intercity direct. Je hebt dan geen Toeslag nodig, het internationale vervoerbewijs voor Intercity Brussel is voldoende. Lees voor meer info deze link.

Bekijk origineel

4 reacties

Ik zou eens contact opnemen met de exploitant van de Intercity direct, n.l. Hispeed.nl
Ik zou eens contact opnemen met de exploitant van de Intercity direct, n.l. Hispeed.nl

Inderdaad. Dit zou je kunnen doen per mail (met de Hispeed-variant van EVA) of per post. Ook zou je een brief kunnen sturen naar:

NS Hispeed Klantenservice
Postbus 2552
3500 GN Utrecht

Ook kun je bellen, 0900 - 9296 (0,35 euro per minuut) maar dan ben je uiteindelijk misschien meer kwijt dan te toeslag heeft gekost 😉.

Geef hierbij aan dat je een internationale treinreis hebt gemaakt en hierbij toeslag hebt gekocht terwijl dat niet hoeft. Als je een kaartje uit de kaartautomaat hebt gekocht, raad ik je aan dit kaartje mee te sturen en hiervan een kopie te bewaren voor het geval het niet aankomt. Een kopie van je OV-chipkaart wordt ook op prijs gesteld. Het wordt namelijk wel opgeslagen dat je toeslag op je OV-chipkaart hebt gezet. Dit kun je ook zien op OV-chipkaart.nl - zie de bijlage.
Beste zonnestraal! Welkom op het NS Service Forum. Ik heb je topic verplaatst naar Off Topic, om de vindbaarheid van het topic te vergroten. Reizigers met een internationaal ticket voor stoptreinen en Intercity’s naar België, kunnen op het traject Amsterdam-Rotterdam ook gebruikmaken van de Intercity direct. Je hebt dan geen Toeslag nodig, het internationale vervoerbewijs voor Intercity Brussel is voldoende. Lees voor meer info deze link.

Reputatie 6
Badge +2
Update van de link: https://support.nsinternational.nl/app/answers/detail/a_id/9766.

Reageer