beantwoord

Verkeerde retour bestemmingen

  • 12 April 2023
  • 5 reacties
  • 195 Bekeken

Goedenavond,

 

Ik heb zojuist tickets gekocht voor mijn reis naar Den Haag vanuit Antwerpen. Ik heb echter tijdens het boeken over het hoofd gezien dat de heenweg Den Haag C → Antwerpen is en de terugweg Antwerpen C → Den Haag C. Dit moest omgekeerd zijn. In de voorwaarden stond dat je kon annuleren 7 dagen voor vertrek (midflex-tarief). Deze reis is pas voor volgende week donderdag (8dagen). De tijden staan in de app, maar heb geen tickets geopend of gedownload. 

 

Het liefst zou ik gewoon de bestemmingen willen omkeren. Reis 1: Antwerpen C → DH C ipv DH → Antwerpen C . Reis 2: DH C → Antwerpen C. Is dit mogelijk?

icon

Beste antwoord door Isitimela 13 April 2023, 08:24

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je de tickets via NS international hebt geboekt dan zul je daar moeten zijn om.te wijzigen. Wij kunnen dat op deze reizigers-helpen-reizigerscommunity in ieder geval niet.

Ik kan alleen annuleren, er staat nergens dat ik de bestemmingen kan omdraaien. Is klantenservice een optie of moet ik gewoon cancellen? 

 

Bedankt voor je hulp

Reputatie 6
Badge +1

Het wijzigen van de route betekent een annulering van het ticket volgens de tariefvoorwaarden, en het boeken van een nieuw ticket. Annuleer uw ticket via Mijn NSI en boek meteen uw nieuwe ticket via de website.

Wij willen juist meer gebruik gaan maken van de trein, maar dat gaat niet meer gebeuren. Het is echt te schandalig voor woorden. De app van de NS heeft een bug en de reiziger moet er voor betalen. Ook ik heb voor een terugreis, op een andere datum, een fout in het retourtraject. Dat stond nog steeds op het heen-traject. Als dat veld leeg was geweest bij een nieuwe boeking was er niets aan de hand geweest en had ik het opnieuw zelf in moeten geven omdat het veld leeg zou zijn.. Nu staat het er standaard in, dat is dus een fout in de app. Slechte zaak NS reizigers! Neem een voorbeeld aan het programma van Rederij Doeksen. Dat kan na opening E-ticket ten alle tijden geannuleerd en of gewijzigd worden tot 24 uur van tevoren! Geld wordt dan n.a.v. de wijziging gewoon teruggestort! Wat een waardeloos product. Kost me nu € 30,00 extra. Ja zo kunnen de bonussen wel uitgekeerd worden, wat een woekerwinst dankzij een foute app.

Reputatie 7
Badge +3

Wij willen juist meer gebruik gaan maken van de trein, maar dat gaat niet meer gebeuren. Het is echt te schandalig voor woorden. De app van de NS heeft een bug en de reiziger moet er voor betalen. Ook ik heb voor een terugreis, op een andere datum, een fout in het retourtraject. Dat stond nog steeds op het heen-traject. Als dat veld leeg was geweest bij een nieuwe boeking was er niets aan de hand geweest en had ik het opnieuw zelf in moeten geven omdat het veld leeg zou zijn.. Nu staat het er standaard in, dat is dus een fout in de app. Slechte zaak NS reizigers! Neem een voorbeeld aan het programma van Rederij Doeksen. Dat kan na opening E-ticket ten alle tijden geannuleerd en of gewijzigd worden tot 24 uur van tevoren! Geld wordt dan n.a.v. de wijziging gewoon teruggestort! Wat een waardeloos product. Kost me nu € 30,00 extra. Ja zo kunnen de bonussen wel uitgekeerd worden, wat een woekerwinst dankzij een foute app.

Ik zou zeggen reis nog alleen maar dan met Doeksen.

Je moet zelf controleren of datum en traject goed staan. Jij noemt het een bug, maar de meesten boeken een retour met de trein op dezelfde dag.

Je kunt tegenwoordig met bankpas reizen. Misschien is dat een beter alternatief?

Reageer