beantwoord

Verschil in prijs apart boeken Antwerpen - Rotterdam

• 26 september 2015
  • 6 reacties
  • 244 Bekeken

Ik heb studenten Week-OV, dus 40% korting in het weekend. Indien ik via de NS-app de prijs Roosendaal - Rotterdam check, staat er 6.20 in 2e klas met 40% korting. Een ticket van Antwerpen naar Roosendaal kost 4,20 via de NS-international website. Opgeteld zou ik dus 10.40 moeten betalen voor een reis van Antwerpen naar Rotterdam CS, echter heb ik 12.50 betaald voor ditzelfde traject via NS-international,wanneer ik in één keer het hele traject Antwerpen - Rotterdam CS boek. Welk soort rekenmachine gebruikt de NS om deze magische getallen tevoorschijn te toveren?
icon

Beste antwoord door Anonymous 29 september 2015, 22:13

Ik zie niet waar en hoe je een kaartje Roosendaal - Antwerpen voor EUR 4,20 kunt vinden. Kun je dat uitleggen? Ik vermoed dat je voor 100% korting in Nederland hebt gekozen, want dan kost het wel EUR 4,20. Dat is foutief, want de korting binnen Nederland bedraagt immers 40%.

Ik kan ook wel de prijs van EUR 5,40 vinden, maar alleen als er een retour binnen hetzelfde weekend gemaakt wordt.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Als ik een kaartje wil kopen van Antwerpen naar Rotterdam Centraal met 40% korting in Nederland met en jongerenkorting in België kost me dat € 13,20. Een kaartje Antwerpen-Roosendaal (verder zelfde invoer) kost hier € 5,80. Wat heeft u precies aangeschaft?
Als je een kaartje koopt van Antwerpen naar Rotterdam Centraal, compleet zónder kortingen, dan kost het buiten de spits €13,20.. Dus dan kan €13,20 nooit de juiste prijs zijn met kortingen, toch? Ook kan het misschien schelen dat ik een leeftijd van 24 jaar heb ingevuld. Maar ik had dus het kaartje van €12,50 gekocht, waarna ik er achter kwam dat apart kopen minder kost.
Reputatie 6
Badge +2
Als je een kaartje koopt van Antwerpen naar Rotterdam Centraal, compleet zónder kortingen, dan kost het buiten de spits €13,20. Dus dan kan [€12,50] nooit de juiste prijs zijn met kortingen, toch? Ook kan het misschien schelen dat ik een leeftijd van 24 jaar heb ingevuld.
Ja, boven de 25 is het € 20,20. Met 40% NL-korting €14,70 en € 12,50.
Ja, maar het gaat niet over iemand boven de 25. Mijn vraag is waarom apart boeken goedkoper is dan samen met dezelfde instellingen?
Reputatie 6
Badge +2
Ik kom net als Keuzereiziger op € 5,80 voor Antwerpen-Roosendaal, maar dan nog is apart inderdaad iets goedkoper.
Ik zie niet waar en hoe je een kaartje Roosendaal - Antwerpen voor EUR 4,20 kunt vinden. Kun je dat uitleggen? Ik vermoed dat je voor 100% korting in Nederland hebt gekozen, want dan kost het wel EUR 4,20. Dat is foutief, want de korting binnen Nederland bedraagt immers 40%.

Ik kan ook wel de prijs van EUR 5,40 vinden, maar alleen als er een retour binnen hetzelfde weekend gemaakt wordt.

Reageer