Vervoersbewijs NS-automaat op traject Hengelo-Bad Bentheim | NS Community
beantwoord

Vervoersbewijs NS-automaat op traject Hengelo-Bad Bentheim


Over het reizen tussen Hengelo en Bad Bentheim krijg ik tegenstrijdige informatie. Volgens de klantenservice van Keolis Nederland heb ik voor het reizen met Eurobahn (Keolis Duitsland) een apart vervoerbewijs van Keolis/Eurobahn nodig en mag ik geen gebruik maken van een kaartje uit de NS-automaat. Volgens het NS-loket in Hengelo kunnen tarieven uiteenlopen, maar mag ik voor het reizen met Eurobahn wel degelijk gebruik maken van een kaartje uit de NS-automaat. Waarop Keolis reageert dat ik toch een 'apart product' nodig heb.
Graag uitsluitsel: mag ik voor het reizen tussen Hengelo-Bad Bentheim met Eurobahn nou wel of niet gebruik maken van een kaartje uit de NS-automaat?
(In principe kom ik vanuit Assen en doe ik het hele traject met de ICE, maar als ik de aansluiting in Hengelo mis, pak ik voor het laatste stukje alsnog de stoptrein van Eurobahn)
icon

Beste antwoord door Jouke NS 14 June 2018, 14:38

Bekijk origineel

13 reacties

Apart kaart is gewoon te boeken met DB NAVIGATOR

Reputatie 7
Badge +3

Dat kan best. Dit topic is immers 4 jaar oud.

yes, net gezien......hoe hard de jaren toch gaan🙂. Maar een ov chipkaart zuil hebben ze in Bad Bentheim nog steeds niet ,helaas.

Reputatie 7
Badge +3

Best bijzonder, maak je vandaag een account aan en je eerste bijdrage is een reactie op een topic van 4 jaar oud. 

Ja, doe nu regelmatig de traject Hengelo of Emmerich,  vandaar. Heb net een van acht maanden gehad. Maar is niet erg, je ziet het, wordt ook nog naar jaren gelezen en heb een ander wel nog iets aan.

Reputatie 7
Badge +1

Kaartjes voor enkel DIT traject zijn in de automaat IN die treintjes te koop. Vooropgesteld dat die rijden (zeer vaak uitval-gebrek aan machinisten die in beide landen mogen rijden) en dan dat die automaat het doet. Wat die aanrekent oor een enkel Hen-Oldzl: mag je zelf uitproberen. Deze automaat kent geen enkele NL korting. Sinds die eurobahn door wat schimmige duitse ´Investoren´ van de fransen is afgekocht lijkt de service nooit meer aangepast te zijn.

Al vanaf Hengelo gelden alle Niedersachsen Angebote, waarmee je dus tot Helmstedt/Hamburg/Cuxhaven kunt rijden-enkel im Nahverkehr. Er is hier geen Verbund dat ook trein omvat.

Reputatie 7
Badge +3
Via de website van NS International kun je ook kaartjes kopen. Daar wordt expliciet vermeld dat een ticket geldig is bij een bepaalde vervoerder. Er zit ook prijsverschil in de doorgaande tickets in een verbinding met de IC Berlijn en een verbinding met Eurobahn.

Mij lijkt het op zich niet onredelijk dat Eurobahn geen tickets accepteert die geldig zijn in de IC Berlijn. Ik vermoed er geen (goede) afspraken zijn gemaakt over de afrekening.
Hi escape en welkom bij de NS Community.

Zoals iMark aangeeft in zijn reactie kun je tickets kopen die geldig zijn bij een bepaalde vervoerder. Voor tickets bij de NS automaat geldt dat deze geldig zijn tot Oldenzaal. Dat betekent dat je deze niet kunt gebruiken voor de reis met Keolis en zul je dus een extra vervoerbewijs nodig hebben. Je kunt wel via Keolis wel een vervoerbewijs kopen, welke is geldig bij Keolis (Eurobahn). Via NS is dit echter niet mogelijk.
Reputatie 7
Badge +4

Je kunt bij NSInternational wel een kaartje kopen van Assen naar Bentheim, waatbij je gebruik maakt van de trein van Keolis. De voorwaarden staan rechtsboven.
Ik heb het nagevraagd bij mijn collega's en dat blijkt niet het geval te zijn, Thom. Het is voor ons niet mogelijk om tickets te boeken vanaf Assen of Hengelo naar Bad Bentheim waarbij je gebruik mag maken van de Keolis treinen.
Reputatie 7
Badge +4
Kort geleden heb ik het nog gedaan, maar het lukt nu inderdaad niet meer. Waarom is dit afgeschaft, heb jij enig idee?


Via de IC Berlijn kan je deze nog wel bestellen omdat je dan een zitplaats kan reserveren. Bij de overige treinen is dat niet mogelijk en vandaar dat deze optie niet meer bestaat. Je dient deze bij de vervoerder zelf aan te schaffen.
Oké, dat is dan duidelijk. Heel hartelijk dank!

Wel jammer. En apart. Met de Grensland Express kon ik destijds wel met het NS-kaartje de grens over. Maar die was deels Nederlands misschien.
Met Eurobahn heb ik het ook een paar keer gedaan, omdat het volgens het loket in Hengelo mocht, maar ik heb die keren geen controle gehad, dus nooit van een conducteur te horen gekregen of het daadwerkelijk oké was.
Voor andere Duitse grenstreinen heb ik ook nooit een apart kaartje hoeven halen, bedenk ik me net.

Boeken via de website heb ik nog nooit gedaan. Heb ondertussen wel even gekeken. Maar als ik het goed begrijp, leg je je dan vast op een specifieke rit. Dan hou ik het toch maar bij m'n kaartje uit de automaat. Ik vind het handig dat het niet uitmaakt hoe ik het traject afleg (Eurobahn uitgezonderd) en ik op elk stuk een eerdere of latere trein kan nemen.
Evengoed bedankt voor de tip!

Reageer