Volgens HAFAS wel rechtstreekse Eurostar naar Londen

• 29 april 2020
  • 10 reacties
  • 214 Bekeken

Reputatie 4

Uit de media heb ik begrepen dat er voorlopig geen rechtstreekse treinen vanuit Amsterdam naar Londen rijden. Blijkbaar is dat niet doorgegeven aan HAFAS. Zowel op NS internationaal als bahn.de staan vanaf 11 mei wel rechtstreekse treinen (op moment van dit schrijven). Bij NS staat er wel een disclaimer dat niet alle corona-wijzigingen zijn verwerkt. Dat zegt veel over de vakmanschap en/of zorgvuldigheid.van de betreffende software-afdeling. Het zou toch een fluitje van een cent moeten zijn om dat wel te verwerken.

10 reacties

Hoi Arend7!

Ik snap dat het verwarrend is en daarom ben ik er even voor je ingedoken. Ik heb het volgende ontdekt en dat is dat je gelijk hebt. Er gaan inderdaad geen rechtstreekse treinen rijden. Ik heb daarom ook deze feedback voor je doorgezet, want ik snap dat het onwijs verwarrend is. Het lijkt erop dat het wel goed op de pagina van NS International staat. Hopelijk wordt je hier iets wijzer van!

Reputatie 4

Ook op NS internationaal staat 0 X overstappen.

• 07:47

4u 10

Amsterdam Centraal 0 × overstappen 
    • Eurostar
    Toon route 
  • 10:57

Londen St. Pancras International

Badge +3

Knap, in een uurtje of 3 (of 4, wegens tijdsverschil) van Amsterdam naar Londen :joy:

Ik snap de reactie van Sanne niet helemaal, dat check je dan toch even alvorens het te plaatsen. Onwijs verwarrend allemaal :grinning:

Reputatie 7
Badge +3

De website van Eurostar zelf blinkt ook niet uit door duidelijkheid. Wanneer je daar een reis probeert te reserveren van Amsterdam naar Londen krijg je de volgende mededeling:

Wanneer je een andere datum kiest krijg je dezelfde foutmelding. Beter zou het natuurlijk zijn om in de foutmelding te zetten dat er tot nader bericht geen reizen vanuit Nederland kunnen worden geboekt via de website. Het is natuurlijk onzin om te melden dat er geen zitplaatsen meer beschikbaar zijn wanneer de treinen helemaal niet rijden. Hetzelfde geldt overigens wanneer je van Londen naar Amsterdam probeert te reserveren.

De verbindingen met overstap in Brussel Zuid worden op het moment helemaal niet getoond.

Opvallend is dan wel weer dat bij de vertrekken van morgen de Eurostars die om 07.16 en 17.16 uit Londen vertrekken gewoon staan aangekondigd:

Het lijkt me dat de internationale partners snel afspraken moeten maken om de communicatie rond het wel of niet rijden van internationale treinen zo snel mogelijk te verbeteren. 

Ik moet zeggen dat ik het zelf ook allemaal een beetje onduidelijk vind. Wat ik zelf recent heb kunnen vinden, onder andere op deze pagina, is dat Eurostar hun dienstregeling tot slechts één dag in de toekomst aanpast. Het lijkt mij dat ritten gepland voor een datum verder dan dat in de toekomst ook niet accuraat zijn.

Reputatie 7
Badge +3

De pagina waar @Stijn NS naar verwijst heeft ook een paar onduidelijkheden. Zoals bijvoorbeeld deze twee zinnen:

“Zolang deze beperkte dienstregeling geldt, stoppen er geen treinen in Ashford International, Ebbsfleet International, Calais Fréthun en lille Europe.”

“Wie een ticket heeft voor Calais Fréthun, kan in plaats daarvan vertrekken of arriveren in Lille Europe met hetzelfde ticket. Het Eurostar-ticket is geldig in de binnenlandse treinen om naar en vanaf Lille Europe te reizen. Onze excuses voor het eventuele ongemak.”

Er is nog heel wat werk aan de winkel voor de dames en heren die de communicatie verzorgen.

Reputatie 4

Alle Nederlandstalige teksten van Eurostar komen overduidelijk van een vertaalmachine. Daarom zijn ze zo onleesbaar. Het is blijkbaar te duur om een echte Nederlandssprekend er even naar te laten kijken. Wat ze hier bedoelen is, vermoed ik, dat een Eurostarticket nu ook even geldig is voor een stukje gewone trein.

Reputatie 7
Badge +3

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze aanraden om met een ticket voor Calais Fréthun naar Lille Europe te reizen. Terwijl in de zin daarboven staat dat de treinen niet stoppen in Lille Europe. Dat schiet lekker op.

De teksten komen volgens mij niet uit een vertaalmachine maar zijn vertaald door een Nederlandstalige zuiderbuur.

Reputatie 4

Waarschijnlijk een copy-paste uit een eerdere situatie, waar wel in Lille gestopt werd.

Reageer