Voordeelurenkaart, 60+ en Railplus

• 6 maart 2020
  • 5 reacties
  • 204 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 3755 reacties

Vanaf 2021 gaan de regels m.b.t. tot het Voordeelurenabonnement veranderen en worden de regels en prijs gelijk aan het DalVoordeelabonnement. Echter heeft het VDU een minder bekend voordeeltje: vanaf 60 jaar is Railplus voor VDU'ers gratis. Met Railplus krijg je 15% korting op grensoverschrijdend treinkaartjes.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zoals al eerder besproken verdwijnt Railplus waarschijnlijk per 2021.

De reactie van mrfreeze is ook juist voor zover ik het weet. 

Reputatie 7
Badge +3

Zoals al eerder besproken verdwijnt Railplus waarschijnlijk per 2021.

In het bericht via de link staat dat hij in 2020 blijft…

Wel is het zo dat je met een VDU de Railplus bij de service balie moet aanvragen. Je krijgt dan een mooi kartonnen kaartje met je naam met pen er op geschreven. Over of het gaat verdwijnen, is niets gezegd. Wel dat actietarieven naar de grenslanden goedkoper kunnen zijn dan de Railpluskorting.

Badge +3

In het bericht via de link staat dat hij in 2020 blijft…

Je krijgt dan een mooi kartonnen kaartje met je naam met pen er op geschreven.

Wow, het bestaat dus toch nog, een soort ‘stamkaart’ :joy:

Reputatie 5

Ja, ik heb die al sinds ik die gratis kreeg toen ik 60 jaartjes bereikte.

Sinds 1/1/21 geldt het NIET meer naar BE, en FR was al eerder uitgestapt. Maar zoals de meeste reislustige senioren wel bekend biedt de NMBS het seniorenretour aan, aan iets verhoogde prijs ook vanaf Rsdl en Mstr (en Aix-la-Chapelle=Aachen). Vanaf Nḱempen moet je meer betalen voor grens-NK als retour dan dat retour naar Athus of de Panne.

Als je wat verder DE ingaat en je boekt vooraf dan zijn die Sparpreise altijd (stukken) voordeliger, zeker als je geen vrij reizen in NL hebt en enkel korting. Zo heb ik nog een enkel Koblenz-NL/west voor 18.90, ofwel goedkoper als NS volle prijs vanaf Venlo. En voor korte stukjes net de grens over zijn er overal de Verbundstickets die allerlei voordeeltjes bieden.

Van wat ik uit algemene berichtgeving hierover heb meegekregen is het vooral voor Oost-Eur van nut, deels hun eigen schuld omdat ze idioot veel hogere SCIC/=INTern. tarieven aanrekenen als voor binnenland. Goed mogelijk dat het dan enkel aan aanbod wordt voor die landen daar.

Overigens geldt die nu 15% korting enkel op de volle prijs SCIC/=INTern. en dus niet op alle andere aanbiedingen.

Een ander punt dat voor zover ik me kan herinneren in al dat lawaai rond de afschaffing van de keuzedaagjes en VDU-korting in de avondspits is vergeten (hopelijk ontstaat die lawine van ozo verontwaardigde senioren nu niet opnw) is dat INTern. tickets nog steeds WEL gelden in die avondspits. Merkwaardig dat ook niemand van de altijd alerte vaste volgers dat niet heeft opgemerkt. Wordt nog wat als de BNL die rond 15.45 in Breda zou aankomen weer eens gecanceld is………….

Reageer