:
Geachte mevrouw, meneer,
De Beneluxtrein, die ook stopte in Dordrecht, is in april afgeschaft. Ik reis vaak naar Antwerpen en verder, vanuit Leerdam, Nederland.
Welk kaartje moet ik nu kopen, op zijn voordeligst? Meestal heb ik een NS-dagkaart met 100 procent korting in Nederland. Daar is het superdagretour naar België afgeschaft. Een gewoon retour is veel duurder.
Kan ik, aanvullend, in Roosendaal bij de NMBS-automaat een kaartje kopen Essen-Antwerpen (of verder), retour? Is dat voldoende? Is dit kaartje op de terugreis ook geldig in de trein die via Noorderkempen naar Breda gaat? Of moet ik zowel heen als terug de stoptrein naar Roosendaal nemen, wat een half uur langer duurt? Wat kan ik het beste doen?
Hetzelfde geldt voor de verbinding naar Luik via Maastricht. Is een NMBS-retour Visé-Luik dan als aanvullend kaartje voldoende?
Met vriendelijke groeten,
Jos Kool
Mogelijk kunnen Nederlandse treinreizigers hierover ook goede informatie geven.
Het verdwijnen van de Beneluxtrein is ook nadelig voor de reistijd. Voorheen kon ik om 8.15 uur in Antwerpen Centraal staan. Meestal om verder te reizen in België, en dezelfde dag naar Nederland terug te keren. Nu is dat op z'n vroegst 9.10 uur. Via Den Bosch en Breda lukt het op werkdagen wel om om 8.15 uur in Antwerpen te arriveren, maar de reisduur is dan ook veel langer.
Bestaan er plannen bij NS om het reizen op dit traject te verbeteren? Nu heeft het afschaffen van de Beneluxtrein tot grote nadelen geleid, zowel in prijs als reisduur.
Beste antwoord door Miriam NS
Hallo Jos Kool, nogmaals welkom op onze NS Community.
Ik zie dat je al van de nodige adviezen bent voorzien, maar ik heb ook even navraag gedaan bij mijn collega's van NS International. Zij geven het volgende aan:
Je kunt nog steeds een kaartje kopen met 100% korting binnen Nederland, zoals dat voorheen ook was. Het Superdagretour bestaat inderdaad niet meer, wel hebben we nu het Early Bird tarief. Dat is een soort vroegboekkorting, hier vind je onder het kopje prijzen daar meer informatie over.
Bekijk origineel
Ik zie dat je al van de nodige adviezen bent voorzien, maar ik heb ook even navraag gedaan bij mijn collega's van NS International. Zij geven het volgende aan:
Je kunt nog steeds een kaartje kopen met 100% korting binnen Nederland, zoals dat voorheen ook was. Het Superdagretour bestaat inderdaad niet meer, wel hebben we nu het Early Bird tarief. Dat is een soort vroegboekkorting, hier vind je onder het kopje prijzen daar meer informatie over.