beantwoord

Voordelig reizen naar België



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

595 reacties

Reputatie 4
Het is bij de NMBS binnenland. Het is een binnenlands kaartje. Het geldt niet in het buitenland,dat is nu net het probleem.
Kan je bij b-europe geen binnenlandse kaarten kopen?
Reputatie 3
Geachte Melvinga,

U leest niet wat ik zojuist hierboven heb geschreven. Via de website van NMBS kun je niet betalen met een bankrekening van de Rabobank of ABN, als je geen creditkaart hebt.
Reputatie 4
Geachte Melvinga,

U leest niet wat ik zojuist hierboven heb geschreven. Via de website van NMBS kun je niet betalen met een bankrekening van de Rabobank of ABN, als je geen creditkaart hebt.

Bij b-europe wel.
Reputatie 3
Ja, maar dan kun je weer geen weekendretour in België kopen. Lees toch eens wat hierboven staat! U roept maar wat,
Reputatie 7
Badge +4
Melvinhage, het gaat hier om het kopen van een binnenlands Belgisch kaartje met de oude weekendregeling. Die is niet meer te boeken als internationaal kaartje vanuit Nederland. Mijn suggestie is dus een kaartje naar Noorderkempen en dan een kaartje bij de NMBS voor Noorderkempen naar een andere Belgische bestemming, en vervolgens het weekendretour toe te passen. Dat kan gewoon via de site van NMBS. Jos wist dit mogelijk niet en daar hebben we de Community voor.

Zo omzeil je de blokkade van NSInternational, die het weekendretour niet meer verrekent. De regeling is in België niet afgeschaft, NSInternational verrekent hem niet meer automatisch. Breda is ook geen Belgisch tariefpunt en Roosendaal wel.

Het Belgisch labyrint 😇


Hoe dan ook: Ik hou van België.
Reputatie 3
Geachte Thom,

Wat een adviezen allemaal. Je hebt er helemaal niets aan!
Ik herhaal: Voor een kaartje Noorderkempen naar een andere Belgische bestemming moet je uitstappen en naar de NMBS-automaat en vervolgens een uur wachten. Of kopen via de NMBS-website, maar die laat zich niet betalen via de Rabobank of ABN.
Reputatie 4
Sorry ik wist niet dat de Belgen weer zo iets doms hadden.
Reputatie 7
Badge +4
Ik herhaal dat u helemaal niet uit hoeft te stappen en een kaartje bij een automaat moet kopen. Ik doe dat niet en kom er wekelijks. Ik stap nooit uit en reis legaal.

Het kan met een e-ticket maar je moet wel een creditcard hebben waarmee je bij NMBS betaalt. Niks een uur wachten en kopen bij een automaat. Ik weet niet of ING vanuit Nederland werkt maar verwacht het niet. Mijn alternatief met de Railpass is goedkoper.
Het mag in jouw ogen dom zijn van de Belgen, maar ik ben daar nog niet zo zeker van. Belgen zijn alleen dom in Hollandse moppen.


Reputatie 4
Misschien heeft hij geen creditcard.
Reputatie 3
Dat staat allemaal hierboven!
Blijkbaar lezen jullie alleen maar het laatste bericht.
Ik heb geen creditkaart, die heb ik niet nodig, en die ga ik ook niet aanschaffen om een kaartje te kopen op de NMBS-website.
Je kunt in Roosendaal bij de NMBS-automaat een weekendretour in België aanschaffen, maar dan zit je heen en terug in die oude, rode boemeltrein.
Ik heb dit alles hierboven al meermalen geschreven.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb bezwaar tegen 'jullie' in dit geval.
Reputatie 4
Dat staat allemaal hierboven!
Blijkbaar lezen jullie alleen maar het laatste bericht.
Ik heb geen creditkaart, die heb ik niet nodig, en die ga ik ook niet aanschaffen om een kaartje te kopen op de NMBS-website.
Je kunt in Roosendaal bij de NMBS-automaat een weekendretour in België aanschaffen, maar dan zit je heen en terug in die oude, rode boemeltrein.
Ik heb dit alles hierboven al meermalen geschreven.

Uw wilt over de HSL maar niet meer betalen dan de route van Roosendaal terwijl de NS en de NMBS zeer hoge infraheffing vragen en een route waarvan de bouw miljarden heeft gekost.

Als je goedkoop wilt reizen ga je met de stoptrein. Je zou ook met early bird een kaartje naar Antwerpen kunnen kopen en eventueel als je verder gaat een los kaartje kopen in Antwerpen. Het gaat over het traject Breda _ Antwerpen niet veel schelen je hebt voor het advies van Tom ook nog een kaartje Leerdam/Breda - Noorderkempen nodig.
Reputatie 3
Geachte Thom,

Excuus daarvoor. Ik wilde u niet ongewild in verband brengen met een ander.
U en Melvinhage reageerden evenwel nogal direct en op een vergelijkbare wijze, die een cirkelredenering leek te worden (boeken bij B-Europe of NMBS-binnenland, betalingsmogelijkheden, wat je nu wel of niet kunt aanvinken op een website). Veelal een herhaling van zetten.
Ik heb niets opgestoken.
Het hele euvel na het opheffen van de Beneluxtrein heb ik weken geleden al grondig onderzocht.
Ik, als ervaren reiziger, onder meer naar België, stel vast dat de reismogelijkheden naar België thans alleen maar slechter zijn geworden: in prijs, in reisduur en het vroeg arriveren in Antwerpen of Brussel.
Uw adviezen, die ik zeer waardeer, hebben mij opnieuw aan het denken gezet en ertoe gebracht de zaak nog eens te onderzoeken, maar de conclusie blijft dezelfde. De reizigers zijn slechter af met deze verandering van NS.

Zie hieronder wat ik gisteren schreef:

Robert B., gisteren: ‘Bizar, want een ingevoerde verandering die niet blijkt te werken kan je (zeker in deze tijd) gewoon terugdraaien. Dan ben je terug bij af, dat klopt! Maar het is de enige manier om het op te lossen eigenlijk.’

Geachte Robert,

Als reactie op uw opmerkingen over het terugdraaien van de veranderingen: ik constateer een vrij algemeen ongenoegen onder reizigers over de huidige dienstregeling richting Antwerpen. Niemand is enthousiast.
Ik pleit voor het volgende:

1. Snelle herinvoering van de Beneluxtrein, volgens de vertrouwde dienstregeling, die dan, net als voorheen, ook stopt in Dordrecht.

2. Snelle herinvoering van het superdagretour en het weekendretour van NS voor reizen naar België, te koop bij de NS-automaten.

Deze twee maatregelen lijken mij het eenvoudigst om in te voeren. Laat NS de tijd nemen om de HSL richting Antwerpen en Brussel verder te ontwikkelen, totdat het een échte hoge snelheidstrein is.
Reputatie 5
Die twee maatregelen willen inderdaad veel reizigers. Maar reken er maar niet op dat het gaat gebeuren.
Reputatie 3
Er móét iets veranderen. We leven in een compromissenland.
Er staat niets tegenover de huidige nadelen, geen enkele compensatie. De Beneluxtrein is een treindienst geworden van een HSL in ontwikkeling, die traag is. Een gemankeerde treinverbinding.
Is NS-Community, deze pagina's, louter window dressing? Bedoeld om ontevreden reizigers stoom te laten afblazen? Of instemmend te laten knikken? Praatjes voor de vaak? Met korte, impulsieve Facebook-achtige reacties?
NS beschikt over een flinke afdeling public relations. Talloze maken heb ik enquêtes ingevuld over de vraag hoe tevreden ik ben over het reizen met NS, of ik mij thuis voel bij NS, of NS een merk is dat bij mij past, een merk dat ik wil uitdragen, en meer van dit soort onzin.
Ik heb een pen, gekregen in de trein van een enquêtrice, waarop staat: 'NS, Uw mening telt'.
Verandering kan natuurlijk wel.
Wie neemt het op zich om, refererend aan bovenstaande argumenten, brieven te schrijven naar de leden van de Tweede Kamer, de gemeenteraad van Dordrecht, Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland, Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant en de NS-directie?
Reputatie 7
Badge +3
Er hoeft niets te veranderen omdat alleen ene Jos Kool maar door blijft drammen. Als het Jos Kool niet zint koopt hij maar een auto of een fiets.
Reputatie 4
Dit is een klant helpt klant forum en dit probleem is zodanig met de politiek verweven dat NS het niet gaat oplossen.
Reputatie 4
Dit krijg je bij de privatisering van staatsbedrijven waar concurrentie eigenlijk niet mogelijk is. De NS heeft een monopolie op de HRN en als je concurrentie wilt moet je dus overal meerdere lijnen gaan bouwen wat natuurlijk financieel niet kan.
Bij privatisering gaat de service achteruit en de prijzen omhoog ipv van goedkoper en beter.
Reputatie 7
Badge +3
Dit krijg je bij de privatisering van staatsbedrijven waar concurrentie eigenlijk niet mogelijk is. De NS heeft een monopolie op de HRN en als je concurrentie wilt moet je dus overal meerdere lijnen gaan bouwen wat natuurlijk financieel niet kan.
Bij privatisering gaat de service achteruit en de prijzen omhoog ipv van goedkoper en beter.

De bekende linkse retoriek. Uitgerekend het Internationale vervoer is vrijgegeven en iedereen mag dus Internationale trein- en busdiensten beginnen. Het probleem is alleen dat er met Internationale treinen geen droog brood te verdienen valt. De personeels- en materieelkosten zijn hoog en het aantal reizigers relatief klein. Overigens is NS de enige niet-private treinvervoerder in Nederland.

En juist als Zeeuw zou je met het fietsvoetveer moeten weten dat als de overheid de diensten gaat runnen het helemaal onbetaalbaar wordt. Daar zijn de verliezen geëxplodeerd sinds de Provincie Zeeland de exploitatie overnam van Veolia.
Reputatie 4

Dit krijg je bij de privatisering van staatsbedrijven waar concurrentie eigenlijk niet mogelijk is. De NS heeft een monopolie op de HRN en als je concurrentie wilt moet je dus overal meerdere lijnen gaan bouwen wat natuurlijk financieel niet kan.
Bij privatisering gaat de service achteruit en de prijzen omhoog ipv van goedkoper en beter.
De bekende linkse retoriek. Uitgerekend het Internationale vervoer is vrijgegeven en iedereen mag dus Internationale trein- en busdiensten beginnen. Het probleem is alleen dat er met Internationale treinen geen droog brood te verdienen valt. De personeels- en materieelkosten zijn hoog en het aantal reizigers relatief klein. Overigens is NS de enige niet-private treinvervoerder in Nederland.

En juist als Zeeuw zou je met het fietsvoetveer moeten weten dat als de overheid de diensten gaat runnen het helemaal onbetaalbaar wordt. Daar zijn de verliezen geëxplodeerd sinds de Provincie Zeeland de exploitatie overnam van Veolia.

Noem 1 lijn waar er directe concurrentie is die vanuit Nederland rijdt naar het het buitenland.

Ja er zijn verliezen bij de boot maar je vergeet wel te vertellen dat Veolia miljoenen wilde als ze de boot binnen de concessie hield. De boot is zeer belangrijk voor school en werk vervoer. Zeeuws Vlaanderen heeft geen hoge scholen en dus moeten de leerlingen met de boot. Kan jij een alternatief bedenken waar mee je dezelfde reistijd hebt en die goedkoper is in exploitatie?

Je hoeft niet links te zijn als je tegen privatisering bent van zaken waar concurrentie slecht mogelijk is. Pim Fortuyn was ook tegen privatisering van de NS en was politiek verder rechts. https://www.youtube.com/watch?v=tpAlpdiPxmE
Reputatie 7
Badge +3
Flixbus en luchtvaartmaatschappijen concurreren op tal van lijnen van Nederland naar het buitenland met de trein. Van Amsterdam naar Brussel kun je ieder dag 10x met Thalys, 12x met NS, 25x met Flixbus en 4x met het vliegtuig (hoewel dat laatste gezien de afstand niet zo zinvol is). Concurrentie genoeg dus, zelfs als je geen auto hebt.

Veolia wilde jaarlijks €300.000 per jaar voor het afdekken van de verliezen van het fietsvoetveer. De Provincie dacht het zelf kostendekkend te kunnen maar zit nu met een tekort van €1.000.000 per jaar omdat het personeel nu ambtenaar is geworden en de personeelskosten daardoor veel hoger zijn geworden terwijl het aantal passagiers fors is gedaald.

De enige landen waar de treindiensten op grotere schaal zijn geprivatiseerd zijn Engeland en Duitsland. In Engeland is sindsdien het aantal reizigers verdubbeld en in Duitsland is het met 70% gestegen. Bij de niet-geprivatiseerde Franse spoorwegen daalt het aantal reizigers ieder jaar verder.
Reputatie 4
Je zou eventueel een gratis prepaid creditcard kunnen aanvragen. Die "creditcard" werkt net als beltegoed je zet er op geld op en dan kun je betalen zo als een normale creditcard.
Reputatie 5

Wie neemt het op zich om, refererend aan bovenstaande argumenten, brieven te schrijven naar de leden van de Tweede Kamer, de gemeenteraad van Dordrecht, Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland, Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant en de NS-directie?

Ik zou zeggen ga je gang Jos! Schrijf er op los!
Reputatie 3
Geachte Melvinhage,

Creditcards zijn nooit gratis. Voor prepaid creditcards moet je ook betalen.
Reputatie 4
Geachte Melvinhage,

Creditcards zijn nooit gratis. Voor prepaid creditcards moet je ook betalen.

De aanschafprijs van een Visa world prepaid kaart is 0 euro.
Het is 1e jaar is die kaart gratis daarna 17,50 euro.

Blijf niet zeggen dat ik maar wat roep of niks lees.