beantwoord

VRR pas reizen naar Keulen

• 5 september 2021
  • 6 reacties
  • 143 Bekeken

Ik ga volgende week week een paar dagen naar Dusseldorf met de trein mijn vraag is ik reis met een VRR ov ticket mag je ook naar Keulen reizen of hoort dat gebied er dan weer niet bij dat kan ik nergens terug vinden.Hoop dat iemand antwoord kan geven.

icon

Beste antwoord door Thom 5 september 2021, 11:15

Keulen ligt niet in het VRR-gebied. Met een NRW-kaart kunt u er wel naar toe, als u reist via Enschede, Arnhem, Venlo of Heerlen. Over de grens zit u dan meteen in Nordrhein-Westfalen. Die kaart is ook voor het Nederlandse deel geldig, dus vanaf bovengenoemde plaatsen. Met name voordelig als u met een groep reist, maar met één persoon ook goed te doen.

https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=vrr+gebiet+karte&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Keulen ligt niet in het VRR-gebied. Met een NRW-kaart kunt u er wel naar toe, als u reist via Enschede, Arnhem, Venlo of Heerlen. Over de grens zit u dan meteen in Nordrhein-Westfalen. Die kaart is ook voor het Nederlandse deel geldig, dus vanaf bovengenoemde plaatsen. Met name voordelig als u met een groep reist, maar met één persoon ook goed te doen.

https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=vrr+gebiet+karte&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Reputatie 7
Badge +3

Ik ga volgende week week een paar dagen naar Dusseldorf met de trein mijn vraag is ik reis met een VRR ov ticket mag je ook naar Keulen reizen of hoort dat gebied er dan weer niet bij dat kan ik nergens terug vinden.Hoop dat iemand antwoord kan geven.

Keulen valt niet onder het VRR maar onder het VRS. De grens ligt ergens voor Leverkusen tussen Düsseldorf en Keulen.

Reputatie 6
Badge

Je kan wel-MITS je een VRR-ABO hebt, met ´einfach weiter´ tot 6 uur lang in heel NRW verderreizen. Dat is 6.80/rit, of wat minder met een 4-ritjes.

Verder zoals boven.

Kóln+Bonn liggen in het VRS=Rhein Sieg, dat als hoogste Stufe bovendien het hele AVV=Rond Aachen einschliesst.

Die Ausdehnung vom VRR-verbund ist ganz leicht auf Ihre website zu sehen-zonenplan.

Diverse HTLs in DUS bieten Ihre Gaeste umsonst fahren im ganzen VRR-oder gegen kleiner Tagespreis.

Je kan wel naar bvb Dortmund/Hagen/Wuppertal (zweefbaan)/Solingen (Obusse)

Terug kan je desgewenst ook naar Venlo-dat was al lang voor Arnheim Tarifpunkt

Reputatie 7
Badge +3

Je kan wel-MITS je een VRR-ABO hebt, met ´einfach weiter´ tot 6 uur lang in heel NRW verderreizen. Dat is 6.80/rit, of wat minder met een 4-ritjes.

Voor een dagje Keulen is het dan wel 2x€6.80 of €13.60, en dat is dus een dure oplossing.

Een enkeltje via internet van Langenfeld (laatste VRR station) naar Keulen is maar €4.77, retour dus €9.54. Je moet dan wel met de S6.

Reputatie 6

Alleen ben je wel heel lang onderweg tussen Düsseldorf en Keulen. In Langenfeld stoppen alleen S-bahn treinen. 

Reputatie 7
Badge +3

Alleen ben je wel heel lang onderweg tussen Düsseldorf en Keulen. In Langenfeld stoppen alleen S-bahn treinen. 

Valt wel mee hoor (50 min). Zeker voor een dagje uit als je toch geen haast hebt.

Reageer