Waar goedkoopst EU Interrail ticket kopen? | NS Community
beantwoord

Waar goedkoopst EU Interrail ticket kopen?

  • 30 July 2022
  • 5 reacties
  • 181 Bekeken

Ik zou graag in de zomer een aantal weken willen interrailen binnen de EU maar als ik op Google zoek kom ik talloze online affiliate shops tegen die deze tickets aanbieden.

 

Weet iemand waar ik deze het goedkoopst (direct?) online kan aanschaffen?

icon

Beste antwoord door Julian 30 July 2022, 12:12

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

En met die enorme chaos op het spoor en de jungle van de ondoorzichtige peperdure toeslagen moet je je afvragen of je echt wel wil interrailen.

Dat hangt er helemaal van af naar welke landen je reist. Ik heb net een rondje Noorwegen gepland: reserveringen in 1e klas zijn gratis.

Reputatie 7
Badge +1

De basisprijzen voor Interrail zijn overal hetzelfde. Een mobiele versie koop je het beste via interrail.eu online. Daar komen geen verdere kosten bij. Controleer wel van tevoren de systemvereisten.

Een papieren versie kon tot voor kort bij de Treinreiswinkel online worden besteld maar zo te zien gaat dat niet meer. Online bestellen via Interrail kost tegenwoordig 17€ bezorgkosten. Dan kun je overwegen of je niet beter naar een loket van NS gaat (alleen Amsterdam Centraal of Schiphol, €7,50 boekingskosten) of de NMBS (9€ boekingskosten, alleen Brussel-Zuid) of de DB (geen extra kosten).

De officiële webshop kan je hier vinden: Interrail. Je kan het uiteraard ook via NS International kopen, maar het zijn uiteindelijk gewoon dezelfde tickets en dezelfde webshop.

Reputatie 7
Badge +1

Bespaar je al die moeite-het is een geheel vastgestelde prijs die ELK deelnemend spoorbedrijf aanrekent. EN-verrassing-wie had tat nou oojt gedag?- NS zelf-de afd. INternat. is voor NL dan de eerst aangewezene-zelfs direkt op de weinige stations waar die nog present zijn, als oude stijl paper enkel op AMS-CS en Schiphol. Met in persoon nog het voordeel dat ze ook heel wat van die noodzakelijke reserveringen stante pede ter plekke kunnen doen-de jonge beginner met IR denkt veelal langs uitermate vastbetreden paden en wil altijd juist die treinen die erg veel bijkomende kosten en troubles ze te boeken hebben. En er is ook nog steeds de treinreiswinkel.

Reputatie 7
Badge

Over de treinreiswinkel hoor ik geen beste verhalen de laatste jaren. Verder schijnt het heel lang te duren voordat je het thuis hebt als je de papieren versie besteld. Weken en soms maanden. NS Internationaal rekent ook flinke administratiekosten. En met die enorme chaos op het spoor en de jungle van de ondoorzichtige peperdure toeslagen moet je je afvragen of je echt wel wil interrailen.

Reageer