beantwoord

Waar is het goed voor dat de internationale verbindingen rechtstreeks van en naar Nederland niet meer in de reisplanner staan?

• 1 december 2019
  • 12 reacties
  • 209 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 18244 reacties

Ik kon altijd rechtstreeks meteen deze verbindingen opzoeken. Lekker makkelijk. Nu moet het via NS International lijkt het en dat is onnodig omslachtig. De internationale verbindingen vormen informatie en geen behoren geen stiekem verdienmodel voor NSInternational te zijn.

De oude situatie zal de voorkeur hebben voor veel reizigers, het is sneller. Ik maak zelf wel uit waar ik mijn kaartje koop en wens niet op een dergelijke wijze commercieel gemanipuleerd te worden voor ik de informatie krijg.

Dit is treiteren met winstoogmerk.

Ver beneden de fatsoensstandaard die NS behoort aan te houden.

icon

Beste antwoord door Danny NS 1 december 2019, 14:25

Hoi Thom,

Buitenlandse reizen kan je gewoon nog in de reisplanner bekijken. Je kan de melding namelijk weg klikken.

Bekijk origineel

12 reacties

helemaal mee eens!

Reputatie 6
Badge +1

Ook helemaal mee eens. Vreemd dat een reis van België naar Nederland met de site niet direct te plannen is, maar met de site van bijvoorbeeld Deutsche Bahn wel. Bijzonder klantonvriendelijk.

Reputatie 7
Badge

Bij mij staat het gewoon in de binnenlandse NS reisplanner.

Het stiekeme verdien model zie ik ook niet, je kan dit soort trips boeken waar je wil.

Hoi Thom,

Buitenlandse reizen kan je gewoon nog in de reisplanner bekijken. Je kan de melding namelijk weg klikken.

Reputatie 6
Badge +1

Je kan de melding namelijk weg klikken.

Als ik zoek dan krijg ik geen reisadvies, maar een doorverwijzing naar NS International.

Er staat ook dat als ik een treinreis binnen Nederland zoek, het venster dan kan sluiten (maar ik wil dus geen binnenlandse reis plannen). 

Ik had trouwens een andere melding dan Thom, die kreeg ik pas bij een tweede poging. Ik vind die ook niet heel duidelijk, maar de melding die ik kreeg klopt in ieder geval niet.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi Thom,

Als het niet direct te zien is, is dat niet duidelijk en manipulerend. Dan is het een vooropgezette schaamlap. Deze site is voor informatie en die moet niet na het uitzetten van een optie pas beschikbaar te zijn.

‘U mag wel geïnformeerd worden. maar pas nadat u kennis heeft genomen van onze reclame-uiting’. Hou toch op met deze infantiele benadering van klanten.

Het is een redeneerpatroon vanuit het economisme om dit soort commerciële manipulatie goed te praten.

Het kunnen wegklikken is geen excuus. Mensen zullen er in trappen en naar de site van NSInternational gaan. Het kruisje is onvoldoende en valt - naar ik aanneem bewust - nauwelijks op.  Geef dan in die ongevraagde reclamemelding een duidelijke verwijzing naar de reisplanner.

Ik wil ook kunnen vinden wanneer de ICE Utrecht-Arnhem gaat. Ik heb er al een kaartje voor. die wordt bij een reis naar bijvoorbeeld Frankfurt wel aangegeven en niet standaard.

Haal deze ongevraagde popup weg, een gewone verwijzing is genoeg en kan nog nuttig zijn ook.

De bedoelde melding zag ik ook staan, maar als je deze wegklikt, krijg je inderdaad de gewenste informatie. Dat neemt niet weg dat het erg onduidelijk is en de suggestie wordt gewekt dat de informatie niet getoond kan worden. Ik ben het eens met Thom dat dit manipulerend is. 

Overigens wordt op de site van ns-internationaal nog steeds de reis arnhem - antwerpen via roosendaal niet aangeboden. Ook dit vind ik manipulerend. Ik mag blijkbaar niet kiezen langs welke route ik wil reizen.

Reputatie 4

nog erger: reizen naar Duitsland/Düsseldorf biedt NS enkel via Arnhem, wel met keus dure en vaak snelle ICE of hun eigen kindje Abellio, dat wat goedkoper is en overal stopt. Maar zelfs in plaatsen als Helmond of Weert wordt niet de nogal voor de hand liggende route via Venlo getoond.

Lijkt erop dat ze veel van die nare kunstjes van de tijd dat ze Northern trains in de UK samen reden hebben opgedaan. Dat geldt net zo voor steeds meer avondspits uitsluiten van volgens hun te goedkoop reizende klanten.

Reputatie 7
Badge

Als het niet direct te zien is, is dat niet duidelijk en manipulerend. Dan is het een vooropgezette schaamlap. Deze site is voor informatie en die moet niet na het uitzetten van een optie pas beschikbaar te zijn. U mag wel geïnformeerd worden. maar pas nadat u kennis heeft genomen van onze reclame-uiting’. Hou toch op met deze infantiele benadering van klanten.

Het is een redeneerpatroon vanuit het economisme om dit soort commerciële manipulatie goed te praten.

Het kunnen wegklikken is geen excuus. Mensen zullen er in trappen en naar de site van NSInternational gaan. Het kruisje is onvoldoende en valt - naar ik aanneem bewust - nauwelijks op.  Geef dan in die ongevraagde reclamemelding een duidelijke verwijzing naar de reisplanner. Ik wil ook kunnen vinden wanneer de ICE Utrecht-Arnhem gaat. Ik heb er al een kaartje voor. die wordt bij een reis naar bijvoorbeeld Frankfurt wel aangegeven en niet standaard. Haal deze ongevraagde popup weg, een gewone verwijzing is genoeg en kan nog nuttig zijn ook.

Uw schrijfwijze doet me aan een ander forumlid denken. Alleen de Fyra mis ik nog.

Badge +3

Oei, @Thom de fatsoenlijke opa dus!?

Rakkers verenigt u, zou ome Willem zeggen (en iets met vuisten op tafel of handen op elkaar slaan) :joy:

Maar het zal inderdaad een stukje marketing zijn (koop liefst bij oNS), en gemak voor de reizigers die zo’n trip willen boeken.

Dat het via b-europe of bahn.de (veel) goedkoper kan, daar zul de de NS natuurlijk niet over horen, want da’s reclame maken voor de buurman.

Ikzelf vind het acceptabel om het op deze manier te doen. Wel kruisje zoeken inderdaad… :hushed:

Hoi Thom! 

Ik snap je punt heel goed hoor. Ik heb je feedback dan ook doorgezet, want het is natuurlijk niet prettig. Ik weet niet of het gaat veranderen, maar tot die tijd is je optie hiervoor inderdaad op het kruisje klikken. 

Reputatie 7
Badge +4

Dat is nu net wat ik fout vind. Ik moet op een kruisje drukken als ik geen omgewenste reclame wil. Ik reis niet gratis met NS waardoor ik reclame maar zou moeten accepteren. Zo goedkoop is de trein niet. Draai het om met een bannertje op de getoonde dienstregeling, dat is ook reclame maar is nog te verdedigen. Dit niet. 

De commercie mag, maar moet ons leven niet gaan regelen. De opkomst van diensten als Netflix geeft mede aan dat er ergernis over reclame is. NS hoort niet af te dalen naar het niveau van popups en ze zijn kennelijk zo gemaakt dat ze aan de onderscheppende software ontsnappen. Dat kan vooropgezet zijn. Het is beneden het niveau van NS.

Ikmoet handelen om aan reclame te ontsnappen en dat is principieel onjuist.  Het probleem is niet de beperkte maar niet intuitieve handeling, het is het principe.

Reageer