Waardeloze ervaring met internationale trein naar Berlijn en ook nog slechte klachtafhandeling NS

• 29 januari 2017
  • 5 reacties
  • 2919 Bekeken

Op 27/12/2016 reisde ik samen met mijn echtgenote en dochter van Amersfoort naar Berlin Hauptbahnhof. Om zeker te zijn van zitplaatsen had ik ook zitplaatsen gereserveerd. In Hannover werd meegedeeld dat de trein niet verder reed. En dat alle reizigers met bestemming Berlijn moesten overstappen op de eerstvolgende ICE naar Berlijn. Vervolgens hebben we 2 uur in deze ICE trein gestaan (incl 20 minuten vertraging) vanaf Hannover tot aan Berlin Hauptbahnhof. Het hele gangpad stond vol met reizigers die door deze gedwongen overstap ook geen zitplaats meer konden vinden. Ik heb hierover meteen een klacht ingediend, maar tot op heden GEEN enkele reactie mogen ontvangen van de NS. Ook op herinneringen die ik stuur wordt geen enkele actie ondernomen. Waardeloos.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik zal u niet blij maken, maar als u overstapt in een andere trein, bent u uw reservering kwijt. Geldig is dan de reservering van de mensen die al in de ICE zaten in dit geval. Ik kan me uw ergernis goed voorstellen, maar zo werkt het. U kunt niet verwachten dat degenen die in de ICE een gereserveerde zitplaats hadden die aan u zullen afstaan. Dat zou een bijzondere gunst zijn, maar zeker geen recht van uw kant.
NS antwoordt door een achterstand niet meteen op een klacht, er zit vaak een aantal weken tussen. Hoe dan ook was uw reservering na Hannover niet meer geldig. Het valt trouwens onder NSInternational. Twintig minuten vertraging levert ook geen vergoeding op.
Goedemiddag agt.van.elst, en welkom op het forum.

Ik snap dat je enorm baalt van het feit dat je hebt moeten staan in de trein. Ik weet niet precies waarom de trein is uitgevallen in Hannover. Ik hoop dat je begrijpt dat het reserveren van zitplaatsen lastig is, als er door een calamiteit een trein uitvalt.

Betreffende het afhandelen van je klacht, het kan even duren voor je een reactie op je klacht hebt. Op dit moment duurt het 6 tot 8 weken. Als je wil weten wat de status van je klacht is, kan je het beste even contact opnemen met NS International. Alle mogelijkheden om contact met ze op te nemen vind je hier.
Beste Thom, Natuurlijk begrijp ik dat mijn zitplaatsreservering niet meer gold op in de ICE waarop ik moest overstappen. Die reizigers hadden hun plek ook (veelal) geserveerd. Maar het uitblijven van een reactie frusteerde mij.
Inmiddels heb ik een keurige reactie ontvangen van de NS Klantenservice en ontvang ik een financiële tegemoetkoming voor het geleden ongemak en worden de kosten van de door mij betaalde zitplaatsreserveringen terugbetaald. Prima opgelost.
Reputatie 3
Maar ergens snap ik meneer van Elst ook wel.
Je koopt enerzijds een kaartje van A naar B met reservering maar het kán nu eenmaal voorkomen dat iemand er tijdens de reis even uit moet omdat er een calamiteit is. Het lijkt me dan evident dat gereserveerde reizigers voorrang hebben op andere reizigers die niet gereserveerd hebben.

Overigens hoeft het niet zo moeilijk te zijn bij calamiteiten.
Bij calamiteiten geef je de gereserveerde reizigers voorrang op de niet gereserveerde reizigers. Da's net zo simpel als 1 en 1 bij elkaar optellen 😉
Badge
@Chrisdb dit topic waar je nu op reageert is gelukkig pas 2 jaar oud en TS heeft 2 jaar geleden al aangegeven tevreden te zijn met de aangeboden oplossing.

Reageer