beantwoord

Waarom verkoopt NS International geen kaartjes naar Emmerich-Elten


Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 133 reacties

Waarom kun je bij NS International géén kaartjes meer kopen

met 0%, 40% of 100% korting voor het Nederlandse traject? 

 

www.nsinternational.com/nl/treintickets-v3/#/search/NLOTB/DEEML/20220625?pax=A

 

 

icon

Beste antwoord door Tamzin 14 June 2022, 12:44

Bekijk origineel

75 reacties

Mij is het onlangs gelukt, maar wel online. In de kaartautomaten van NS kan je echter geen Emmerich-Elten selecteren als bestemming. Wel Emmerich maar de prijzen die daaruit komen zijn woekerprijzen. 

Vanwege het zonetarief zijn kaartjes naar Elten en Praest even duur als naar Emmerich. Je koopt in feite een kaartje naar de zone Emmerich. 

Ik snap dus ook niet zo goed waarom iemand perse een kaartje naar Elten zou willen.

Badge +3

Dan vraag ik me af waarom er door NMBS bij 100% korting in NL (vanaf welk station dan ook voorbij Arnhem) € 4,50 gerekend wordt voor naar Emmerich, als dat voorheen voor € 1,70 lukte.

Of is dat alleen als je ook een Bahncard hebt?

Ik vrees een toeslag voor geleverde diensten.

Een binnenlands Nederland kaartje is bij de NMBS ook duurder.

Reputatie 6

Dat komt omdat NMBS het ticket naar Emmerich (dus niet Emmerich-Elten) verkoopt en dat is 4,50 euro. Ook bij NSI betaal je dat. Die 1,70 was tot Emmerich-Elten.

Ik heb nu ook gezien dat, dankzij een tip hier in dit topic, je via de VRR app een ticket kunt kopen van Zevenaar naar Emmerich-Elten voor 2,90 euro. Is nog wel 1,20 euro meer dan feitelijk nodig is als je 100% korting in Nederland hebt, maar een kniesoor die daar op let zullen we maar zeggen.

Badge +3

Hmm, als Elten, Emmerich en Praest hetzelfde tariefpunt zijn (men kent daar geen blijkbaar geen kilometers maar zone’s (Preisstufe A of B ?), waarom zou naar Emmerich (of Praest) dan duurder zijn dan naar Elten?

Bij die € 4,50 van NMBS zit natuurlijk wel 1 euro boekingskosten.

Reputatie 6

Het is wel vreemd dat een ticket Zevenaar - Emmerich Elten in de VRR app 2,90 euro kost en bij de VRR kaartjesautomaat 6,10 euro. Via de app preisstufe A en bij de kaartjesautomaat preisstufe B. Het wordt er voor de reiziger niet duidelijker en begrijpelijker op.

Het is wel vreemd dat een ticket Zevenaar - Emmerich Elten in de VRR app 2,90 euro kost en bij de VRR kaartjesautomaat 6,10 euro. Via de app preisstufe A en bij de kaartjesautomaat preisstufe B. Het wordt er voor de reiziger niet duidelijker en begrijpelijker op.

Dat lijkt me niet de bedoeling 

Reputatie 6

Maar toch is het zo. Zou mooi zijn als iemand kon uitleggen waarom dit zo is. Maar dit valt toch niet uit te leggen, laat staan te begrijpen? Die afstand is stufe A of stufe B. Nou vind ik stufe b, wat dus 6,10 euro kost, wel erg duur voor dat kleine stukje. Ik weet dat je niet voor kilometers betaalt, maar dat met zones gewerkt wordt, maar dan nog. 2,90 euro past er beter bij, maar los daarvan: waarom dat verschil tussen app en automaat?

Reputatie 7
Badge +1

N.a.v. een bericht op Twitter probeerde ik het gisteren via b-europe.com en daar kennen ze inderdaad heel Elten niet. Naar Emmerich (De) lukt het wel.

€ 4,50 is natuurlijk wel veel als je eerder € 1,70 betaalde, maar dat zal wel door de 1 euro toeslag bij NMBS komen.

Emmerich en Elten liggen in dezelfde tariefzone van het VRR, het VRR kent geen kilometer tarief. Tickets van/naar Elten zijn daardoor altijd even duur als naar de andere stations in de zone Emmerich (Emmerich en Praest).

Op een reis van Elten naar Oosterbeek is het VRR-tarief echter niet van toepassing maar het gewone spoortarief.

Reputatie 7
Badge +1

ZONE tarief in DE betekent altijd dat alle OV in die zone (is daar gelijk aan de gemeente) is inbegrepen. Dus met st B kan je met de NIAG bus van Emmerich bis Elten rückfahren, oder bis RheinbrÜcke ri. Kleve. of het minibusje naar ´sHeerenberg.

A1 is ook van toepassing tussen 2 bahnhoefe, mits die niet verder als 5?6? Km van elkaar liggen, dus blijkbaar wel voor Elt-Zvn.

Voor de overgrote meerderheid van 9€ houders, die uiteraard uit DE komen en geen NL korting zullen hebben, moet een Zusatz tikcet bijgekocht worden voor 3,50/3,60, dat geldt dan tot Arnheim.

Ik al zodadelijk nog eens bij treinreiswinkel checken wat die bieden (wifi van NS wankelt weer wat nu)

Reputatie 7
Badge

Ik heb zelf ook even gekeken op de website van NS Internationaal en je kan inderdaad Emmerich-Elten niet meer online boeken, wel telefonisch. Dit lijkt op een bewuste actie om bezitters van een 9-euro ticket te dwarsbomen!

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb zelf ook even gekeken op de website van NS Internationaal en je kan inderdaad Emmerich-Elten niet meer online boeken, wel telefonisch.

Het is niet gezegd dat het telefonisch wel kan, aangezien DB geen prijs levert. Die opmerking komt bij wel meer verbindingen tevoorschijn.

Reputatie 7
Badge

Naar Emmerich kan wel maar dat is in mijn geval dan ruim 5 euro duurder t.o.v. Elten.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb zelf ook even gekeken op de website van NS Internationaal en je kan inderdaad Emmerich-Elten niet meer online boeken, wel telefonisch. Dit lijkt op een bewuste actie om bezitters van een 9-euro ticket te dwarsbomen!

Het €9-ticket is er gekomen om Duitse reizigers te compenseren voor ongemak Corona-periode en terugkeer van de reiziger in het Duitse OV te bevorderen. Ik kan mijn voorstellen dat het Duitse OV niet zit te wachten op een hoos aan Nederlanders die goedkoop  willen reizen en daarom een barrière inbouwen door het grenskaartje minder makkelijk verkrijgbaar te laten zijn.

Reputatie 3

 

Het €9-ticket is er gekomen om Duitse reizigers te compenseren voor ongemak Corona-periode 

Onzin. (Niet alles heeft met corona te maken.)

https://www.bundesregierung.de/breg-de/aktuelles/faq-9-euro-ticket-2028756

Das 9-Euro-Ticket ist eine Initiative der Bundesregierung als Teil des Energie-Entlastungspaketes, auf das sich der Koalitionsausschuss bei seinem Treffen vom 23. März 2022 verständigt hat. Es soll die gestiegenen Energie- und Spritpreise für Bürgerinnen und Bürger kompensieren.

 

Reputatie 7
Badge +3

 

Het €9-ticket is er gekomen om Duitse reizigers te compenseren voor ongemak Corona-periode 

Onzin. (Niet alles heeft met corona te maken.)

https://www.bundesregierung.de/breg-de/aktuelles/faq-9-euro-ticket-2028756

Das 9-Euro-Ticket ist eine Initiative der Bundesregierung als Teil des Energie-Entlastungspaketes, auf das sich der Koalitionsausschuss bei seinem Treffen vom 23. März 2022 verständigt hat. Es soll die gestiegenen Energie- und Spritpreise für Bürgerinnen und Bürger kompensieren.

 

Excuus, er was een keer aangekondigd dat in Duitsland een regeling voor goedkoper reizen zou komen om reizigers terug te krijgen in het OV. Ik was in de veronderstelling dat dit kaartje daar onderdeel van was.

Reputatie 2

Ik heb zelf ook even gekeken op de website van NS Internationaal en je kan inderdaad Emmerich-Elten niet meer online boeken, wel telefonisch. Dit lijkt op een bewuste actie om bezitters van een 9-euro ticket te dwarsbomen!

 

De website van NSI is onbetrouwbaar! Volgende keer kun je beter even bellen ;) 

Telefonisch via 030 -230 00 23 kun je bij NSI sinds kort geen tickets naar Elten kopen.

Reputatie 2

Naar Emmerich kan wel maar dat is in mijn geval dan ruim 5 euro duurder t.o.v. Elten.

Met Preisstufe B kost een reis vanuit Arnhem CS naar Emmerich Hbf €6,10 (zonder korting)

Tot tenminste 5 juni kon je bij NSI naar Elten een ticket aanschaffen voor €1,70 (100% korting NL).

Hoe kom jij tot ruim €5 duurder voor reizigers met vrij reizen in Nederland?

Reputatie 7
Badge

Ik heb geen vrij reizen, wel 40% korting in Nederland.

Voor zo ver ik nu kon vinden lijkt het de beste/makkelijkste/goedkoopste manier om toch naar Emmerich-Elten te gaan (of om vanaf daar het 9-euro ticket te gebruiken) om via NS een E-ticket te kopen (al dan niet met je gebruikelijke korting) van je begin halte tot aan Zevenaar. Via de website van VVR kun je dan een zone A1 E-ticket kopen van Zevenaar naar Emmerich-Elten voor 2,90 Euro (Deze haltes liggen namelijk zo dicht bij elkaar dat dit onder een A1 ticket valt. Retour geldt dit natuurlijk ook. Kunnen mensen dit bevestigen of zijn er ondertussen al andere betere ideeën?

Reputatie 7
Badge +4

U kunt op dit moment ook gewoon in- en uitchecken met uw Nederlandse ov-chipkaart  in Elten.

Badge +3

Voor zo ver ik nu kon vinden lijkt het de beste/makkelijkste/goedkoopste manier om toch naar Emmerich-Elten te gaan (of om vanaf daar het 9-euro ticket te gebruiken) om via NS een E-ticket te kopen (al dan niet met je gebruikelijke korting) van je begin halte tot aan Zevenaar. Via de website van VVR kun je dan een zone A1 E-ticket kopen van Zevenaar naar Emmerich-Elten voor 2,90 Euro (Deze haltes liggen namelijk zo dicht bij elkaar dat dit onder een A1 ticket valt. Retour geldt dit natuurlijk ook. Kunnen mensen dit bevestigen of zijn er ondertussen al andere betere ideeën?

Volgens de VRR website en VRR app liggen Elten en Zevenaar inderdaad in ‘dezelfde gemeente’ Preisstufe A1 🤣 dus ga je gang.

Maar @Thom zei het al, Elten (in ieder geval ri. Arnhem), Emmerich en Praest hebben inmiddels werkende ov-chip paaltjes!

Dat de officiële ingebruikname 1 juli is (zou eerst 1 januari en toen 1 maart of mei zijn) zal wel zijn omdat er nog een ambtenaar een lintje moet komen doorknippen? De NS Reisplanner zei al veel langer dat je gewoon je ov-chipkaart (dus abonnement of student) kunt gebruiken.

Zelfde als op Gronau, die werkten al (veel) eerder dan de officiële bekendmaking.

U kunt op dit moment ook gewoon in- en uitchecken met uw Nederlandse ov-chipkaart  in Elten.

Volgens de laatste nieuwsberichten kan dit pas vanaf komende donderdag. En alleen in Emmerich. Elten komt later in het jaar pas als ik de Gelderlander mag geloven.

Eindelijk: inchecken met Nederlandse ov-kaart op station in Emmerik kan vanaf deze week

Overigens als je verder wil reizen dan Elten of Emmerich wordt het een flinke sprint om met zijn allen snel uit te stappen, uit te checken en weer snel in te stappen voor de trein weer verder rijdt. Er vanuit gaande dat je voor je eventuele verdere reis door Duitsland al een E-ticket bezit en niet ook deze nog moet gaan kopen.

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben er zeker geen liefhebber van, maar gewoon achter in de trein gaan zitten. Het paaltje staat op ongeveer twintig meter van de spoorwegovergang en naast het DB-automaat. Vanuit de twee laatste deuren goed bereikbaar en het is maar een paar meter. Er is te weinig tijd om dan een (neuneuro-) ticket te kopen.

 

 

Badge +3

 

Haha q.e.d. https://nl.wikipedia.org/wiki/Quod_erat_demonstrandum het werkt gewoon dus.

Het paaltje op Elten ri. Emmerich leek nog vorige week nog afgeschermd met een hek (wegens een kapotte zekering?) maar het paaltje ri. Arnhem doet het dus gewoon en mag je ook gebruiken.

Op Emmerich zelf heb je blijkbaar wat meer tijd, maar moet je wel iets verder lopen naar het paaltje (bij de trap/tunnel)?

Het scheelt je (met een NS abonnement of student) in ieder geval die € 1,70 of € 2,90 VRR ticket voltarief, en met een vrij reizen abonnement (student of Weekend/Dal Vrij) hoef je ri. Duitsland niet uit te checken en ri. Nederland mag je ook op Arnhem inchecken.

Reageer