beantwoord

wagons indeling HSL trein

• 20 april 2018
  • 3 reacties
  • 166 Bekeken

Goede middag
Hoe worden de wagons van de HSL trein ingedeeld met name de 1e en 2e klas rijtuigen.
Dat vraag ik omdat deze trein zeer lang is en ik soms graag 1e klas reis.
Met vr. gr. Ton Witlox ATLA
icon

Beste antwoord door Loes 20 april 2018, 17:04

Reist u met de Intercity Direct? Die heeft volgens mij nog steeds 6 rijtuigen en de 1e klas vindt u dan bij het tweede rijtuig en het vijfde rijtuig.

Reist u met de 1100 tussen Den Haag Centraal en Eindhoven, deze rijdt met 9 rijtuigen en de 1e klas bevindt zich dan in het derde en zevende rijtuig.

Voor de Intercity Brussel moet ik u het antwoord helaas schuldig blijven. De 1e klas is ook herkenbaar aan de blauwe streep op het rijtuig zelf.
Bekijk origineel

3 reacties

Reist u met de Intercity Direct? Die heeft volgens mij nog steeds 6 rijtuigen en de 1e klas vindt u dan bij het tweede rijtuig en het vijfde rijtuig.

Reist u met de 1100 tussen Den Haag Centraal en Eindhoven, deze rijdt met 9 rijtuigen en de 1e klas bevindt zich dan in het derde en zevende rijtuig.

Voor de Intercity Brussel moet ik u het antwoord helaas schuldig blijven. De 1e klas is ook herkenbaar aan de blauwe streep op het rijtuig zelf.
Op dit moment heeft de IC Brussel eveneens 6 rijtuigen, waarvan 1 rijtuig 1e klasse. Aangezien het met zes rijtuigen natuurlijk lastig is om deze precies middenin te laten rijden, is het 1e klas rijtuig het 3e of het 4e rijtuig.
Loes NS Hoofdconducteur
Bedankt voor u reactie zit de 1e klas dan ook het zelfde van Eindhoven naar Den Haag?
Ik ga er op letten nogmaals bedankt maar dat wordt wel rennen met de rollator.
Ach val ik misschien af.
Met vr.gr. ATLA Sprinter

Reageer