beantwoord

Wanneer kan ik internationale reizen in december boeken?

• 30 juni 2017
  • 3 reacties
  • 611 Bekeken

Als ik nu een internationale reis in december probeer te boeken, krijg ik de melding:
Tickets zijn te boeken voor reizen t/m 09-12-2017.

Vanaf wanneer kan ik reizen ná die datum boeken?
icon

Beste antwoord door Rene74 1 juli 2017, 09:28

Pas vanaf ergens in oktober kan je waarschijnlijk internationaal boeken voor na 9 dec. Dat is een kortere termijn dan de 3 maanden (en bij DB zelfs al 6 maanden) waarop je normaal gesproken kan boeken. Het heeft te maken met de ingangsdatum van de nieuwe dienstregeling per 10 dec. en die staat pas rond begin/half oktober meestal in de internationale reisplanner verwerkt.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Beste muziekboot,
Naar welk land wil je op vakantie? Misschien heb je iets aan deze pagina:
https://www.raileurope.com/rail-help/how-to/how-far-in-advance-can-i-purchase-a-train-ticket.html
Het hangt erg af welke maatschappij je mee wilt reizen, maar reken op grofweg 90 dagen van tevoren.
Reputatie 7
Pas vanaf ergens in oktober kan je waarschijnlijk internationaal boeken voor na 9 dec. Dat is een kortere termijn dan de 3 maanden (en bij DB zelfs al 6 maanden) waarop je normaal gesproken kan boeken. Het heeft te maken met de ingangsdatum van de nieuwe dienstregeling per 10 dec. en die staat pas rond begin/half oktober meestal in de internationale reisplanner verwerkt.
Ik wil eind december met ICE naar Duitsland. Dat is over zes maanden, dus. Ik wist dat je bij DB al zes maanden vooruit kan boeken (en DB is soms ook goedkoper dan NS), maar daar kreeg ik dezelfde melding. Ik moet dus nog even afwachten. Dank voor jullie reacties.

Reageer