beantwoord

Wanneer roosendaal - antwerpen weer rechtstreeks?

• 19 augustus 2018
  • 83 reacties
  • 3937 Bekeken

• Sprinter
  • 4 reacties
Sinds mei is er geen rechtstreekse verbinding meer van roosendaal naar antwerpen. Dit zou tot augustus duren. De nmbs zegt dat men wacht op Nederlandse spoorwegen. Wanneer gaat er eindelijk weer rechtstreeks gereden worden , zonder een overstap op een gammel treinstel uit de jaren 60-70 van de vorige eeuw? Dit kost veel reizigers veel tijdverlies en comfort verlies. Er is geen compensatie hiervoor.
icon

Beste antwoord door Tamzin 19 augustus 2018, 20:19

Ik las gisteren ergens dat het waarschijnlijk minimaal tot 1 oktober gaat duren aangezien de ILT geen haast schijnt te hebben.
Bekijk origineel

83 reacties

Reputatie 4
Eind augustus stond in een topic over het zelfde onderwerp.
Reputatie 7
Badge +3
Ik las gisteren ergens dat het waarschijnlijk minimaal tot 1 oktober gaat duren aangezien de ILT geen haast schijnt te hebben.
Reputatie 7
Wanneer gaat er eindelijk weer rechtstreeks gereden worden , zonder een overstap op een gammel treinstel uit de jaren 60-70 van de vorige eeuw?
Het type trein gaat niet veranderen. Het is de gemoderniseerde versie van de trein waar je altijd al in zat
Reputatie 6
Hopelijk wordt de buitenkant ook gemoderniseerd en komt er een lik verf aan te pas, want niemand zal dat lompe roestige apparaat een fraai visitekaartje vinden. Maar of NMBS dit iets kan schelen voor zo'n lijntje...? Het rijdt toch...
Reputatie 7
Hopelijk wordt de buitenkant ook gemoderniseerd en komt er een lik verf aan te pas, want niemand zal dat lompe roestige apparaat een fraai visitekaartje vinden. Maar of NMBS dit iets kan schelen voor zo'n lijntje...? Het rijdt toch...

Reputatie 7
Badge +3
Dat is niet typisch NMBS maar typisch Belgisch.
Reputatie 5
Helaas toont de foto bij de reactie van Slidestops niet het Allerbelangrijkste. Want zie, er is een derde frontsein. En het is Zeer Onveilig om van Essen naar Roosendaal te rijden zonder deze voorziening - tenminste op een verbouwde trein.

tamzin, kun je aangeven waar je gelezen hebt dat per 1 okt weer gaat rijden, zonder overstap in essen?
En wat is ILT?

Kan ns/nmbs graag een update communiceren aan de gedupeerde reizigers?
Reputatie 7
En wat is ILT?
Inspectie Leefomgeving en Transport
Reputatie 7
Badge +3
@Fri
Ik kan het niet meer vinden. Wel heeft de NMBS zijn reisplanner inmiddels aangepast en gaat er daarbij vanuit dat er tot het einde van de huidige dienstregeling in december geen rechtstreekse treinen meer zullen rijden. Overigens dreigen nu ook soortgelijke problemen tussen Maastricht en Luik.

Het draait allemaal om de plotselinge eis van de ILT dat er overal ATB moet worden ingebouwd. Het gaat daarbij om een enorme kostenpost om hele grote treinseries om te bouwen omdat ze af en toe een keertje een paar kilometer in Nederland rijden. De NMBS vertikt het om die kosten te maken.

Onderstaande link geeft wat inzicht in de problemen en de ruzies daarover.
https://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=239910#p239910
Vooralsnog ga ik uit van de informatie op deze website, Fri. Vooralsnog gaan wij uit van eind augustus.
Reputatie 6
Badge
Volgende week zullen we het weten...
Vooralsnog ga ik uit van de informatie op deze website, Fri. Vooralsnog gaan wij uit van eind augustus.

Hoi Jouke, de term ‘vooralsnog’ in je antwoord en de term ‘normaal gezien’ in de tekst van je link baren me grote zorgen.

Kun je pro-actief nagaan wat er na augustus gaat gebeuren? Ik moet namelijk ook keuzes maken mbt abonnementen ed.

alvast dank
Vooralsnog durf ik niet meer te zeggen dan wat mijn collega heeft aangegeven. Ik zal onze International afdeling raadplegen of zij misschien meer weten.
Ik kan u met 99% zekerheid zeggen dat het vanaf 3 september nog steeds met overstap te Essen is.
Mijn collega's van NS International geven aan dat wij enkel weten dat het tot eind augustus zou duren, aldus de NMBS. Meer dan die informatie hebben wij niet.
Reputatie 6
Badge
@Fri : Ik zou het zelf maar even navragen bij NMBS als ik jou was.... In hun reisplanner lijkt de overstap ook na eind augustus (dus na volgende week....) gewoon nog aanwezig.
Ik ben zelf machinist op die lijn en de zomerdienstregeling duurt nog tot en met 2 september.
Wij hebben dus nieuwe / gewijzigde diensten vanaf 3 september en in die diensten staat die regeling met overstap in Essen nog altijd. Dus tenzij er nog iets last minute verandert mag je er vanuit gaan de huidige regeling nog blijft duren na 3 september.
Hoe lang dit nog is, daar heb ik ook het raden naar.
Van zodra ik iets meer te weten kom zal ik het hier posten.
Reputatie 7
Badge +3
Zo lang de ILT geen toestemming geeft om met verbouwde stellen in Nederland te rijden zal er niet doorgereden worden om de simpele reden dat er geen materieel is wat zo'n doorgaande dienst zou kunnen rijden.
Kan NS nu graag verantwoordelijkheid nemen en pro actief een update geven ipv verwijzen naar verouderde teksten?

kwestie van uitzoeken en de communicatie afdeling aan het werk zetten en niet erom heen draaien en vingerwijzen naar elkaar in een chatbox.

Alvast dank
Reputatie 6
Zo lang de ILT geen toestemming geeft om met verbouwde stellen in Nederland te rijden zal er niet doorgereden worden om de simpele reden dat er geen materieel is wat zo'n doorgaande dienst zou kunnen rijden.

Die ILT- molens draaien zo traag. En dat voor een paar kilometertjes. Verder meen ik eerder ergens gelezen te hebben dat de overstap minimaal zou blijven bestaan tot ingang nieuwe dienstregeling in december. Dat is dus een ruime marge inbouwen qua tijd.
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk geen van ons kan beoordelen of de ILT-molens traag draaien of niet. Feit is natuurlijk wel dat op het moment dat er iets mis zou gaan iedereen naar ILT wijst en gaat vragen hoe dat kon gebeuren.

Ik las in één van de artikelen dat de NMBS al in 2016 is begonnen met het moderniseren van de MS75-treinstellen. De NMBS had dan ook eerder de stellen aan ILT kunnen aanbieden voor de homologatie.
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk geen van ons kan beoordelen of de ILT-molens traag draaien of niet. Feit is natuurlijk wel dat op het moment dat er iets mis zou gaan iedereen naar ILT wijst en gaat vragen hoe dat kon gebeuren.

Ik las in één van de artikelen dat de NMBS al in 2016 is begonnen met het moderniseren van de MS75-treinstellen. De NMBS had dan ook eerder de stellen aan ILT kunnen aanbieden voor de homologatie.

Het tijdstip van aanbieden is niet van belang. De ILT eist inbouw van ATB en de NMBS is niet van plan een half miljoen per treinstel (dat schijnen ongeveer de kosten te zijn) ofwel 22 miljoen voor de hele serie hieraan uit te geven. Het alternatief is om het baanvak Essen-Roosendaal om te bouwen van ATB naar TBL maar dat vindt ProRail weer te duur en dat zou inclusief planning en voorbereiding sowieso jaren kosten

Zolang geen van de partijen beweegt gebeurt er niets en verdwijnt de treindienst geruisloos zodra het laatste onverbouwde stel in ombouw gaat. Bij de huidige eisen van de ILT komt het er op neer dat (gezien het handjevol reizigers van Essen naar Roosendaal) deze verbinding alleen nog tegen absurd hoge kosten te handhaven is.

Zolang geen van de partijen beweegt gebeurt er niets en verdwijnt de treindienst geruisloos zodra het laatste onverbouwde stel in ombouw gaat. Bij de huidige eisen van de ILT komt het er op neer dat (gezien het handjevol reizigers van Essen naar Roosendaal) deze verbinding alleen nog tegen absurd hoge kosten te handhaven is.

Zo een vaart zal het niet lopen. Er zijn namelijk ook nog de MR86 die ook toelating voor Roosendaal hebben. Wel max 1 treinstel van 2 wagons, maar voor het stuk tussen Essen en Roosendaal zou dit voldoende moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Is die toelating nog geldig?

Reageer