beantwoord

Wanneer roosendaal - antwerpen weer rechtstreeks?

• 19 augustus 2018
  • 83 reacties
  • 3940 Bekeken

Toon eerste bericht

83 reacties

Volgens NMBS krijgen ze nogsteeds geen toelating op Nederlands net voor de aangepaste treinen. Ze blijven hoop houden dat dit goed komt voor einde jaar, maar gezien deze soap al ruim half jaar duurt... Ik vrees sat het gewoon tactiek is van NL om deze lijn te laten uitsterven, want NL heeft meer belang bij de onbetrouwbare lijn via Breda (waar om de haverklap defecte treinen staan, etc. en minimaal 1x per week een trein ook echt uitvalt; ik hoor veel klachten van mensen die wel die route nemen) om die rendabel te krijgen.
Reputatie 7
Badge +3
@grensarbeider
Ik verwacht dat Nederland er met gestrekt been in blijft gaan nu de NMBS weer bij Luik dwars ligt. Die 24 december zou ik dan ook maar met een flinke korrel zout nemen. Overigens wilde juist de NMBS de verbinding via Roosendaal opheffen.
Blijkbaar is de homologatie sinds vandaag rond en zouden zondag de treinen rechtstreeks gaan rijden.
Reputatie 6
Badge
Dat lijkt ook echt zo te zijn!
https://www.belgiantrain.be/nl/news/timetable-dec18

Nou, een klein succes(je). Nu nog Luik (en Aachen). 🙂
Reputatie 4
Dat is mooi dat scheelt weer gedoe.
Reputatie 6
Badge
Om de stoptrein aantrekkelijker te maken, als NMBS dat zou willen, zou een andere vertrektijd wenselijk zijn. Nu is er vanuit ongeveer alle richtingen 25 minuten overstaptijd in Roosendaal. Los van de vele stops naar Antwerpen zorgt dat ook niet voor een prettige reis. Maar goed, het Belgische net zullen ze (logischerwijs) belangrijker vinden. Toch zou die trein bij een andere vertrek en aankomsttijd wat meer potentieel kunnen hebben.

Of, als er nog sprake is van een tweede stoptrein van/naar Roosendaal, een pendel tussen Roosendaal en Essen die aansluiting geeft aldaar op de IC naar Brussel. Dan is er in Roosendaal een kortere wachttijd mogelijk.
Reputatie 7
Badge +3
Deze trein moet het natuurlijk primair van de aansluitingen in Antwerpen hebben, niet van die in Roosendaal.

Vraag is of nu er toestemming is of dat ook geldt voor een tweede trein per uur (hoewel je je kunt afvragen of dat wel reëel is gezien de weinige reizigers).
Deze trein moet het natuurlijk primair van de aansluitingen in Antwerpen hebben, niet van die in Roosendaal.

Vraag is of nu er toestemming is of dat ook geldt voor een tweede trein per uur (hoewel je je kunt afvragen of dat wel reëel is gezien de weinige reizigers).

Om na 10 maanden hier nog even op terug te komen.. Ik moet zeggen dat de aansluitingen in Antwerpen momenteel ook niet echt aantrekkelijk zijn voor de Belgen..

Ik heb ook nog even dit topic teruggelezen en las dat dit treintje niet erg druk ik.. Ik ervaar juist het tegenovergestelde, sinds de IC Brussel via Breda rijdt, is deze trein vanaf Roosendaal al goed gevuld en vanaf station Heide (B) simpelweg helemaal vol.. Nu zal dit niet op elk tijdstip zijn natuurlijk..

Reageer