Weekendretour binnen België is nog wel te benutten.

• 26 april 2018
  • 9 reacties
  • 919 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 18492 reacties
Veel mensen gebruikten het weekendretour in België. In tegenstelling tot eerder neemt men de reductie bij het bestellen van een internationaal kaartje niet meer automatisch mee

Het weekendretour geldt nog steeds, maar uitsluitend tussen echte Belgische stations, dus niet van en naar Belgische tariefpunten als Roosendaal en Maastricht. De combinatie naar Noorderkempen en dan een weekendretour van en naar Noorderkempen bijvoorbeeld, is nog steeds mogelijk. Hetzelfde kan vanaf Visé als u de zuidelijke toegang tot onze buren neemt.

De truc is eenvoudig: Bestel het weekendretour tussen de Belgische stations bij de NMBS en dus niet bij NSInternational. Dat scheelt fors, zeker bij een langere reis. Treinreizen is rekenen. Dus tel twee keer het traject Noorderkempen, of eventueel Visé, op bij het weekendtarief en kijk of het rendabel is. Bestel bij NMBS wel in een keer een retour, en u moet dus niet voor 'standaardbiljet' kiezen.

Edit: Oeps, mezelf per ongeluk een like gegeven, kan dit onmogelijk worden gemaakt? Het is ongewenst dat dit kan.

9 reacties

Reputatie 5
Je kan toch wel weekendretoers vanaf Nederlandse stations via Roosendaal en Visé krijgen? Of zijn die afgeschaft?
Reputatie 7
Badge +4
Nee, es war einmal, niet meer te krijgen dus. Arlon is willekeurig gekozen.

Reputatie 4
Ik vind het schandalig dat er twee tarieven. NSInternational doet in mijn ogen aan geldklopperij. Je zou eigenlijk in de automaat en online altijd het goedkoopste kaartje moeten krijgen.
Reputatie 6
Badge +2
Oeps, mezelf per ongeluk een like gegeven

201804 26 15:16 jelikeongedaanmaken weekendbiljet
Iemand kan zijn like verwijderen door nog eens te liken.
Reputatie 7
Badge +4
Dat werkt, dank je!
Reputatie 6
Badge
Weekend van/naar Roosendaal of Maastricht is gewoon nog verkrijgbaar via NMBS.

Ik ben overigens benieuwd hoe het met de kaartverkoop van NS internationaal gaat sinds de forse weekend verhoging en de drempel van 7 dagen van te voren boeken. Hopelijk gaan ze en en ander herzien. Flixbus gaat elk uur rijden tussen Amsterdam en Brussel.
Veel mensen gebruikten het weekendretour in België. In tegenstelling tot eerder neemt men de reductie bij het bestellen van een internationaal kaartje niet meer automatisch mee

Het weekendretour geldt nog steeds, maar uitsluitend tussen echte Belgische stations, dus niet van en naar Belgische tariefpunten als Roosendaal en Maastricht.

Thom,

Via NS International krijg je inderdaad geen weekendkortingen meer. Daar heb je enkel nog Early Bird en vol tarief als ik me niet vergis.

Vanaf Maastricht en Roosendaal vind je in de automaat en online nog wel NMBS nationale tickets. Je moet alleen weten waar je ze moet zoeken. ☺

Reputatie 7
Badge +4
Goede aanvulling Herrie. Dat 'Biljetten Roosendaal' is een fraaie, die ik niet kende. Mooi gevonden. Je zit wel met dubbele kosten bij een vrij-abonnement.
Reputatie 4
Die tickets van roosendaal kan je ook in de automaat kopen en volgens mij zonder prijsverschil. in roosendaal is de overstap lang genoeg.

Reageer