beantwoord

Wel of niet overstappen?

• 21 mei 2017
  • 6 reacties
  • 388 Bekeken

Reputatie 2
Dinsdag 30 mei reis ik met Thalys naar Lille in Frankrijk. Ik vertrek om 7.17 uur vanaf Amsterdam CS. Volgens de reisplanner van NS moet ik overstappen op Brussel Zuid/Midi terwijl de reisplanner van NS International aangeeft dat de verbinding rechtstreeks is. Welk reisadvies klopt?

icon

Beste antwoord door Thom 21 mei 2017, 19:59

Er is alleen een rechtstreekse Thalys naar Lille om 15.17. In de andere gevallen moet je overstappen op Brussel-Zuid.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er is alleen een rechtstreekse Thalys naar Lille om 15.17. In de andere gevallen moet je overstappen op Brussel-Zuid.
Reputatie 7
Badge +3
Wanneer ik kijk op OVtijden naar de Thalys van 7.17 van afgelopen week dan valt me op dat deze met 2 treinstellen vanaf Amsterdam vertrekt met als opmerking "Achterste treindeel tot Brussel Z./Midi".
Kijk je vervolgens op Brussel Zuid/Midi dan vertrekt er om 9.13 een Thalys naar Paris-Nord en om 9.17 een Thalys naar Lille.

Kan het zijn dat het achterste treinstel wat maar tot Brussel gaat, daarna naar Lille gaat? Deze heeft dan een ander ritnummer waardoor de NS reisplanner een overstap aangeeft, maar omdat dit treinstel wel doorrijdt naar Lille geeft NS International deze zonder overstappen.
Het is maar een gok, maar het zou het wel verklaren.
Reputatie 7
Badge +4
Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Het wordt dan niet correct vermeld en ik vraag me dan af hoe het zit met de zitplaatsreservering. Het lijkt me als dit kloptdat Ruud01 een zitplaatsreservering heeft voor het deel naar Lille. Ik vraag me af of het uit het ticket niet af te leiden is. Bij een overstap met gereserveerde plaatsen zit normaal een vermelding daarvan.

Dan zou overstappen bij vertrek om 07.17 niet nodig zijn.
Reputatie 2
Op de tickets staat het volgende aangegeven: trein 9994, het rijtuig en stoelnummer. Net als Momo had ik ook al even op ovtijden gekeken en de zelfde conclusie getrokken. Ik verwacht dat op Asd goed aangegeven staat welk treinstel naar Lille gaat en welke naar Parijs. Heel erg bedankt Thom en Momo, misschien dat een NS'er nog even een bevestiging kan geven.
Even nagevraagd en je veronderstelling klopt!
Reputatie 7
Badge +3
De treinstellen van Thalys 9316 (naar Paris-Nord) en 9994 (naar Lille-Europe) rijden gecombineerd van Amsterdam Centraal tot Brussel Zuid, aankomst 09.08. De trein wordt in Brussel Zuid gesplitst. Het voorste stel vertrekt om 09.13 uur naar Paris-Nord. Het achterste treinstel vertrekt om 09.17 naar Lille-Europe.
Op de treinen zelf staan altijd de treinnummers en de bestemmingen aangegeven. Dat kan eigenlijk niet misgaan.

Reageer