beantwoord

Werkzaamheden IC Brussel

• 18 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 154 Bekeken

Reputatie 6
Badge
Op 29 en 30 september maar ook op zondag 7 oktober geldt voor IC Brussel de (vage) omschrijving:

• Intercity direct Brussel stopt niet in Breda; maak gebruik van de overige treinen naar Breda
  • reis tussen Breda en Noorderkempen met de NS-bussen
De trein stopt niet in Breda, maar je moet daar wel de bus nemen. Dit lijkt me niet logisch. Rijdt de trein via Roosendaal? (Dat wordt namelijk wel bij werkzaamheden op 10 en 11 november duidelijk vermeld, maar niet op de eerder genoemde data.)

Kortom, NS: Wat is de impact voor 29 en 30 september en 7 oktober?

En in algemene zin: Graag de impact van werkzaamheden duidelijker en specifieker vermelden. Ik heb om die reden dit jaar een keer een vliegticket geboekt ipv een treinreis naar twee verschillende bestemmingen. Naar België ga ik logischerwijs niet vliegen maar ook nu weer is de twijfel of het slim is om iets te gaan boeken qua treinreis of het maar te laten.

Los van bovenstaande: Ook zou het fijn zijn, als internationale treintickets eerder van te voren (zeker als de nieuwe dienstregeling weer aanbreekt....) geboekt kunnen worden. Minstens bijvoorbeeld een half jaar van te voren. Ook dit zorgt er bij mij soms voor dat ik vlieg in plaats van trein. En aangezien de heren Van Boxtel en Eringa het internationaal treinverkeer een warm hart menen toe te dragen, zou het eerder -kunnen- boeken er best eens aan kunnen bijdragen, dat internationaal treinen aantrekkelijker wordt.
icon

Beste antwoord door Rudi 18 augustus 2018, 21:24

De Intercity Brussel rijdt dan rechtstreeks tussen Rotterdam en Noorderkempen en slaat Breda over. De tekst van de informatie is niet fout, maar zou inderdaad veel duidelijker kunnen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
De Intercity Brussel rijdt dan rechtstreeks tussen Rotterdam en Noorderkempen en slaat Breda over. De tekst van de informatie is niet fout, maar zou inderdaad veel duidelijker kunnen.
Reputatie 6
Badge
Ah, dan klopt de tekst inderdaad letterlijk. Had dat alleen niet verwacht, een echte snelle internationale trein. Werkzaamheden met een positief effect dus, voor mij dan...

Betekent dit eigenlijk dat de trein er kwartier korter over doet tussen Rotterdam en Antwerpen, of wordt 'ie kunstmatig langzaam gehouden?
Reputatie 5
Er staan nog geen nieuwe tijden in de internationale dienstregeling, maar ik ga er van uit dat de trein in Nederland en België zo veel mogelijk in hun normale pad blijven, zodat de reguliere vertrektijd in Noorderkempen zal worden afgewacht.

Reageer